۱۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
وب‌سایت آپارات با شکایت صداوسیما محکوم شد

روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد با پیگیری اداره‌کل مالکیت فکری و حقوق بین‌الملل این سازمان، محمدجواد شکوری مقدم، مدیر وب سایت اینترنتی آپارات، مجرم شناخته و به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر عامل وب سایت آپارات، به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صداوسیما در فضای مجازی، محکوم شد. 

روابط عمومی سازمان صداوسیما در همین رابطه اعلام کرد: «وب سایت «آپارات» مدت‌ها به بهانه کاربر محور بودن، به پخش محتوای متعلق به سازمان اقدام کرده بود و ضمن ضایع کردن حقوق سازمان و بیت المال، بخش عمده‌ای از درآمدش را از طریق نقض حق پخش محتوای متعلق به سازمان تأمین می‌کرد. این امر تبعات بسیار گسترده و ضرر و زیان جبران ناپذیری از لحاظ مادی و معنوی برای سازمان دربرداشت و موجب تضعیف جایگاه رسانه ملی شد.
از این رو با پیگیری اداره کل مالکیت فکری و حقوق بین الملل سازمان و ارائه مدارک و مستندات متقن، محمدجواد شکوری مقدم، مدیر وب سایت اینترنتی آپارات، مجرم شناخته و به پرداخت جزای نقدی محکوم شد. شایان ذکر است صدور این رأی علاوه بر ایجاد رویه قضایی مناسب در کشور، به دو علت ارزشمند و حائز اهمیت است:
نخست این‌که بر مسئولیت سایت منتشر کننده آثار در فضای مجازی (کاربر محور) و لزوم پرداخت همه ضرر و زیان وارده به سازمان توسط ایشان تاکید دارد.
دوم، صدور این قبیل از آراء علاوه بر صیانت از دارایی‌های فکری سازمان در بستر فضای مجازی، سبب تقویت جایگاه تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV) طرف قرارداد با سازمان و بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.»

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    23 0
    آخه حق پخش و حق مالکیت معنوی فقط واسه صدا و سیما معنی داره واسه بقیه که همچین حقی وجود نداره
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    28 0
    کی میتونه صدا و سیما رو محکوم کنه؟کدوم فیلم و سریال خارجی رو براش حق کپی رایت میده؟یا پخش فوتبال و المپیک و....
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    27 0
    صدا و سیمایی که مدتهاست حق پخش باشگاه های فوتبال رو پرداخت نمیکنه حالا رفته حق پخش از آپارات میخواد
  • قاسم IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    23 3
    نمیدونستیم صدا و سیمای میلی جایگاهی هم دارد که تضعیف بشه
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    4 0
    مالکیت معنوی خندیدم جوک جالبی بود. یا اون دزدی افتادم که داد می زد آی دزد رو بگیرید
  • ایرج IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    3 0
    خود سازمان‌صدا و سیما بدون‌رعایت حقوق سازندگان فیلم ها و کارتون های خارجی سال هاست که محصولات خارجی رو پخش می کنه . چطور انتظار داره حقوق خودش رعایت بشه ؟
  • سجاد تقوی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    خجالت نمی کشن، شکایت هم می کنن، انگار که چی تولید کردن، برن از رسانه های غربی یاد بگیرن کمی تولید محتوا رو، اون ها عقاید باطل خودشون رو به عالی ترین نحوه درست کرده و پخش یوتیوب می کنن، اینا هم با این رسانه ی ملی که بزار فقط تبلیغات پخش کنه پدر مردم و در آوردن، بخاطر همینه که مردم میرن ماهواره نگاه می کنن