امکانات درمانی استان قزوین شایسته مردم نیست

استاندار قزوین گفت: امکانات بهداشتی و درمانی استان قزوین شایسته و زیبنده مردم نیست و با فرسودگی بیمارستانها و کمبود تجهیزات و تخت های بیمارستانی این استان در بخش درمانی به شدت محروم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا  که با حضور عین اللهی وزیر بهداشت ، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر مسئولان در استانداری برگزار شد؛ اظهارکرد: امکانات بهداشتی و درمانی استان قزوین شایسته و زیبنده مردم نیست و فرسودگی بیمارستانها و کمبود تجهیزات و تخت های بیمارستانی از مهمترین نگرانی های ما محسوب می شود.

او گفت: قزوین در مسیر ۱۱ استان کشور قرار دارد و بخش زیادی از خدمات درمانی آن به مردم سایر استانها ارائه می شود و ظرفیت موجود اصلا جوابگوی نیازها نیست و باید با نگاه ملی کمبودها را برطرف کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: تنها بیمارستان ترومای قزوین که بیماران سوانح را درمان می کند بسیار قدیمی است و باید بخش الحاقیه آن به سرعت تکمیل شود تا جوابگوی بیماران باشد.

او بیان کرد: در واقعیت فقط ۳۰۰ تخت دولتی داریم و تنها از بیمارستان ولایت می توانیم به عنوان یک مرکز درمانی مناسب نام ببریم و بقیه بیمارستان ها فرسوده و قدیمی و خارج از رده محسوب می شود.

جمالی پور یادآورشد: بیمارستان شهید رجایی بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و نباید بیمار پذیرش کند اما به دلیل شرایط کنونی بیشتر از ظرفیت خود هم زیر بار درمانی قرار دارد.

وی گفت: بیمارستان بوعلی قزوین هم فرسوده و بقیه مراکز استیجاری است و بیمارستان ۲۲ بهمن متعلق به شرکت راه آهن است و باید از رده خارج شده و به جای دیگر منتقل شود.

استاندار قزوین یادآورشد: استان قزوین در بخش درمانی به شدت محروم است و اگر نتوانیم به سرعت عملیات ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را تکمیل کنیم در سال های آینده با بحران مواجه می شویم.

جمالی پور افزود: متاسفانه علیرغم این کمبودها بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجوز دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در روند ساخت به دلیل تغییر دولت متوقف شده است.

استاندار قزوین اظهارکرد: با وجود واحدهای تولیدی و صنعتی تولید دارو در قزوین و نیز وجود دانشگاه علوم پزشکی، امروز داشتن یک دانشکده داروسازی حق مردم است و از وزیر محترم درخواست می کنیم با ایجاد آن موافقت کنند.

او گفت: با پیگیری های انجام شده مجوز ساخت بیمارستان هزار تختخوابی را با مشارکت بخش خصوصی دریافت کرده ایم و قرار شده ۶۰ درصد خدمات آن با تعرفه دولتی ارائه شود که رویکرد آن خدمات درمانی داخلی و خارجی است و انتظار داریم در این زمینه نیز حمایت لازم صورت گیرد تا کار ساخت تسریع شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: جابجایی بیمارستان ۲۲ بهمن در منطقه راه آهن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و الحاقیه بیمارستان شهید رجایی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که درخواست مساعدت وزارتخانه را داریم.

جمالی پور در ادامه اظهارکرد: قزوین یک استان صنعتی است و بیش از ۱۵۰ هزار کارگر دارد لذا ضروری است واکسیناسیون این گروه بدون شرایط سنی انجام شود.

او از تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه دکتر نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیران و معاونان و کادر ایثارگر پزشکی، پرستاری و درمانی استان نیز تشکر و قدردانی کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =