لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری و فرهنگی یزد

در نشست هیات رئیسه فراکسیون توسعه زیرساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد، پیرامون مسائل گردشگری و تقویت زیرساخت های فرهنگی یزد بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ در این جلسه که با حضور هاجر چنارانی نماینده نیشابور به عنوان رئیس فراکسیون و یحیی ابراهیمی نماینده مردم دلفان، عباس جهانگیرزاده نماینده مردم اردبیل، پرویز اوسطی نماینده مردم کردستان اعضای فراکسیون و عبدالرضا بزرگ نژاد دبیر فراکسیون، رمضانی و قورچیان از مشاورین انجام شد.

لزوم اختصاص ردیف بودجه اختصاصی برای شهر یزد به واسطه ثبت جهانی شدن، تصویب تسهیلات برای فعالین حوزه گردشگری، توریسم درمانی و گردشگری سلامت، تصویب قوانین مناسب در مجلس برای کمیسیون های ماده صد شهرداری ها، مدیریت یکپارچه شهری، قوانین حفظ و گسترش باغات و فضای سبز، سرانه های ورزشی و افزایش اعتبارات فرهنگی از مهمترین مواردی بود که اعضای شورای شهر یزد برای پیگیری از سوی مجلس شورای اسلامی عنوان کردند. 

عزیزاله سیفی نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن معرفی شهر یزد و شرایط ثبت شدن در فهرست میراث جهانی گفت: با ثبت جهانی شدن شهر یزد لزوم تصویب ردیف اعتباری خاص برای حفظ این میراث جهانی در مجلس شورای اسلامی مورد انتظار است و با توجه به توسعه گردشگری این استان و شرایط بیماری کرونا خواستار تسهیلات ویژه به فعالین این بخش هستیم. 

محمدمهدی نیکونژاد نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی یزد را گنجینه فرهنگ و معماری عنوان کرد و گفت: برند یزد و یزدی بودن در کشور زبانزد است و به عنوان شهر دارالعباده و دارالعلم، شهر دوچرخه ها، شهر آفتاب و شهر کار و کاهگل و کاریز، همت مردمان این خطه را نشان می دهد که سخت کوشی آنها قنات را به وجود می آورد و آثار ارزشمندی که با کم آبی یزد ساخته شده و به یادگار مانده است. 

فاطمه زارع نایب رئیس کمیسیون گردشگری در این جلسه با اشاره به جایگاه یزد در صنعت گردشگری کشور گفت: این شهر از گذشته در صنعت نساجی زبانزد بود و باید با نگاه ویژه تر به حفظ آن کمک کرد. همچنین در مباحث خانواده و آموزش های شهروندان نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی ضروری است. 

مجید تجملیان رئیس کمیسیون شهرهوشمند با تاکید بر حفظ باغات و توسعه فضای سبز در شهرها گفت: پساب شهر یزد و همکاری وزارت نیرو برای اختصاص به فضای سبز ضروری است و ما در باغات شاهد فجایعی هستیم که باید در کشور به آن توجه کرد. 

تجملیان افزود: خبرهای خوبی از مجلس برای اصلاح قوانین کمیسیون های ماده صد شهرداری ها شنیده می شود و خواستار کار کارشناسی در مجلس هستیم. 

فخرالسادات خامسی عضو کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری به نگاه ملی برای شهر یزد اشاره و عنوان کرد: ثبت جهانی یزد توجه بیش از پیش مسئولین کشور را می طلبد. همچنین گردشگری سلامت در یزد که به واسطه مراکز بهداشتی درمانی بسیار مناسب زبانزد کشور شده، می تواند به عنوان قطب گردشگری سلامت شناخته شود. 

وی ادامه داد: ساماندهی اتباع و طرح یکپارچه شدن مدیریت شهری و قوانین این حوزه باید به صورت جدی دنبال شود. 

بی بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورا بر حمایت از توریسم درمانی یزد تاکید کرد و ادامه داد: یزد از ابتدای شیوع ویروس کرونا جزو اولین های کشور بود که در شناسایی این ویروس و درمان اقدامات بسیار مناسبی را انجام داد و مدیریت شهری که به کمک کادر درمان آمد.

سید محمدناصر حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی با تاکید بر افزایش بودجه های فرهنگی گفت: مجلس شورای اسلامی باید نگاه بیشتری را به مباحث فرهنگی داشته باشند و هر آنچه در این بخش هزینه شود، از بسیاری مشکلات آینده جلوگیری می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =