نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تأیید نظر اکثریت اعضای این کمیسیون نسبت به وزرای امور خارجه کشور، دفاع و اطلاعات خبر داد.

حسین سبحانی‌نیا، نماینده مردم نیشابور در گفت وگو با خبر اظهار داشت؛ اکثریت دوستان نظر موافق نسبت به هر 4 وزیر پیشنهادی دارند البته برخی افراد ممکن است نظر دیگری داشته باشند. وی گفت: به همین دلیل نیز تصمیم‌گیری و ارائه نظر نهایی در این باب را به جلسه علنی مجلس موکول کردیم اما در مورد وزیر امور خارجه و دفاع اتفاق نظر بیشتری وجود دارد. این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: برای وزارت کشور و وزیر پیشنهادی آن بحث‌هایی وجود دارد که طی این چند روز و با توضیحاتی که ارائه خواهند کرد، برطرف خواهد شد.

وی درباره سخنان رئیس‌جمهور در مصاحبه تلویزیونی و معرفی وزرا مبنی بر این که حضور وزرا در مجلس و رأی نمایندگان تشریفاتی است، گفت: قطعاً در بررسی وزرا جایگاه مجلس تشریفاتی نیست و جایگاه قانونی دارد و باید براساس بررسی صلاحیت و توانمندی‌های وزرای پیشنهادی، به آنها رأی دهد.

وی افزود: به همان اندازه که وزرا به رئیس‌جمهور پاسخگویند، در مقابل مجلس هم پاسخگو خواهند بود. ضمن آنکه در قبال مصوبات هیأت دولت نیز باید پاسخگو باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =