یکی از اعضای کانون چاووش می​گوید هر آلبومی را که ضبط می​کردیم، خودمان می​بردیم و بلافاصله همه​ را می​فروختیم.

مجید درخشانی آهنگساز و نوازنده که مهمان کافه​خبر بود، در مورد روحیه جمعی و حس مشترکی که اعضای کانون چاووش داشتند، سخن گفت و افزود که این حس و حال در شرایط فعلی تکرار شدنی نیست. 
به گفته سرپرست گره «خورشید»، این احساس همدلی در بین اعضای «چاووش» به حدی بوده که آلبوم​های منتشر شده را خود اعضاءمی​برده​اند و سر چهار راه​ها می​فروخته​اند.

او ادامه داد:«من در چهار راه ولی عصر می​ایستادم و این آلبوم​ها را می​فروختم.  یک چلو کبابی هم آن​جا بود - که بعد​ها هرچقدر گشتم نتوانستم پیدایش کنم-  او به ما سیم برق داده بود و ما یک ضبط می​گذاشتیم و کار را پخش می​کردیم. هر زمان که تصنیف :«شب است و چهره میهن سیاهه» پخش می​شد، مردم استقبال بسیار زیادی می​کردند.»

آثاری که درخشانی از فروش آن​ها سخن می​گوید، آثاری هستند که با همکاری بزرگان موسیقی سنتی ایران تولید شده​اند. در تهیه و تولید این آثار چهره​هایی چون محمدرضا لطفی و حسین علیزاده به عنوان آهنگساز، محمدرضا شجریان و شهرام ناظری به عنوان خواننده و بسیاری از نوازندگان مطرح ایران حضور داشته​اند.

درخشانی افزود: «اتفاقا چند روز پیش​ داشتم با ارژنگ کامکار حرف می​زدم، یاد آن دوران افتادیم. گفت شما چه کار می​کردید که همه کاست​ها را می​فروختید. من یک کارتن بردم میدان امام حسین تا پهن کردم کسی آمد و گفت جمع کن. برگشتم به دفتر چاووش و گفتم چیزی نفروختم. من​ هم بهش گفتم: خب معلوم است، من می​رفتم چهار راه ولی عصر، نزدیک دانشگاه و طبیعی بود که فروش خوبی داشته باشم.»

کانون چاووش برای خلق آثار انقلابی تشکیل شد و توانست یکی از دوره های درخشان موسیقی ایران را شکل دهد.

متن کامل گفت و گو با مجید درخشانی را می​توانید اینجا مطالعه کنید.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =