فارس نوشت:

سفیر عراق در ضیافت شامی در دمشق با حضور وزیر خارجه سوریه، با کنایه دولت سعودی را به توطئه علیه سوریه متهم کرد که این اقدام به درگیری لفظی شدید وی با همتای سعودی‌اش انجامید.

«علاء حسین الجوادی» سفیر عراق در دمشق در ضیافت شامی در سوریه به‌شدت به همتای سعودی خود حمله کرد و عربستان سعودی را عامل ناآرامی در سوریه دانست.

روزنامه الرأی کویت به نقل از منابع آگاه نوشت: درگیری شدید لفظی و تبادل اتهاماتی میان سفیر عربستان و عراق در دمشق روی داد. این درگیری در خلال ضیافت شامی بود که سفیر قطر برای دیپلمات‌های عرب در دمشق با حضور ولید معلم وزیر خارجه سوریه برپا کرده بود.

به نوشته الرأی، علاء حسین الجوادی در این ضیافت شام اعلام کرد: سوریه دچار توطئه‌ای شده است که عراق پیش از این دچار شده بود. کسانی که الان علیه سوریه توطئه می‌کنند همان کسانی هستند که علیه ما توطئه کردند.

روزنامه الرأی نوشت که منظور سفیر عراق، برخی کشورهای خلیج فارس و در رأس آن عربستان سعودی بود که این اتهامات خشم «عبدالله العیثان» سفیر عربستان را برانگیخت.

سفیر عربستان در پاسخ همتای عراقی خود گفت، «اگر راست می‌گویی نام این کشورهای را بگو». وی این جمله را چند بار تکرار کرد که سفیر عراق در پاسخ گفت «برادر من، من فردی دموکرات هستم و می‌توانم هر طور که بخواهم نظرم را بیان کنم» که باز سفیر عربستان در پاسخ وی با عصبانیت اعلام کرد: تو آخرین نفری هستی که می‌توانی درباره دموکراسی حرف بزنی چون دورترین آدم‌ها از دموکراسی هستی».

الرأی افزود: [بالا گرفتن درگیری لفظی] و اتهامات دو جانبه، ولید معلم وزیر خارجه سوریه را واداشت تا دخالت کند و خطاب به سفیر عربستان بگوید: آقای سفیر، منظور برادر ما سفیر عراق، کسانی مانند القاعده و سلفی‌ها و دیگران بودند نه عربستان سعودی.

این روزنامه کویتی در پایان نوشت، در تمام طول این میهمانی احساسات مشتعل باقی ماند؛ میهمانی‌‌ای که در اصل برای بهبود مناسبات سوریه و قطر ترتیب داده شده بود زیرا چندی پیش سوریه از شبکه الجزیره قطر به‌دلیل انتشار اخبار ساختگی درباره سوریه به‌شدت انتقاد کرده بود.51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =