واکنش مینا وحید به انتقادات از سکانس بحث‌برانگیز «افرا»

مهر نوشت: مینا وحید بازیگر سینما و تلویزیون از حضور در سریال «افرا» و شخصیت مهتاب که پیش از این در تلویزیون نبوده است سخن گفت.

مینا وحید با اشاره به جذابیت‌های «افرا» و حضور در آن بیان کرد: از جمله دلایل پذیرش «افرا» همین واقع گرایی در فیلمنامه بود معمولاً در تلویزیون زن را موجودی ضعیف نشان می‌دهند که به دلیل اعتیاد یا خیانت همسر و یا کتک خوردن از او تصمیم به طلاق می‌گیرد که آن هم در انتها به دلیل مصلحت و انسجام خانواده به زندگی ادامه می‌دهند اما مهتاب تصویری از یک زن قدرتمند است که به حقوق فردی و اجتماعی خود آگاه است و با تمام تلاشی که برای حفظ خانواده دارد از خواسته‌های به حق خود نیز نمی‌گذرد.

مینا وحید با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی نقش خود گفت: این موقعیت به گونه‌ای بود که به نظرم آمد به بهترین شکل می‌توانم آن را به مخاطب هم منتقل کنم. او زنی غد و درون گراست و این مشکلات را تاکنون بیرون نریخته است، او دختر تنهایی است و من فکر می‌کنم تا این بخش از قصه هم مردم به خوبی باورش کردند.

وی در واکنش به سوالی درباره یکی از سکانس‌های سریال که به احیای یکی از بیماران در حال مرگ با استفاده از شوک می‌پردازد و موجب انتقادهایی توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی شد، گفت: جواب این قسمت به من ارتباطی پیدا نمی‌کند و من به عنوان بازیگر همه آنچه را که کارگردان می‌گوید اجرا می‌کنم و البته تلاشم هم این است که به بهترین نحو اجرایی شود. با این حال برای همین سکانس دو متخصص آن زمان به بیمارستان لاهیجان آمدند و همه مراحل احیا را توضیح دادند و بعد از آن بود که کارگردان این سکانس را تصویربرداری کرد.

مینا وحید با اشاره به داستان موازی دیگری که در قصه شکل گرفته است، عنوان کرد: اینجا عشق دو جوانی را می‌بینیم که هم دانشگاهی هستند، به هم عشق می‌ورزند و روابطی پنهانی دارند که در جنگل، کافه و… نمایش داده می‌شود و صد در صد این مدل ممنوع است اما اینها وجود دارد. در عین حال اگر پدر و برادر آن دختر با این علاقه اینقدر تند برخورد نمی‌کردند ماجرا به آنجا نمی‌کشید که پیمان کشته شود.

بازیگر «شهرزاد» درباره تم تلخی و اندوه در سریال‌ها نیز گفت: بهتر است که فیلم و سریال از احساس مخاطب سواستفاده نکند. وقتی نمی‌دانیم فیلمنامه را چطور جلو ببریم از احساسات او استفاده می‌کنیم. فیلم و سریال‌هایی هست که یک نفر کشته می‌شود و تا انتها مخاطب را با همان تم جلو می‌برد و مخاطب هم ممکن است با ان همراه شود و حتی این غم او را دچار کاتارسیسم (رهایی) کند که از اینکه به جای قهرمان داستان در این موقعیت تلخ قرار نگرفته است خوشحال باشد.

این بازیگر در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه از نقش مهتاب و تعارض‌هایی که در این شخصیت وجود دارد برآمده است، گفت: مهتاب ابعاد مختلف شخصیتی دارد. از طرفی یک زن تحصیلکرده و جراح است که شخصیت منحصر به فردی است و از طرفی شخصیتی درونگرا و تودار است و بیشتر از اینکه حسی باشد منطقی است و من باید همه این ابعاد را نمایش می‌دادم.

مینا وحید درباره اینکه چقدر ممکن است که دستمزد روی انتخاب‌هایش اثر بگذارد، بیان کرد: هیچکس از پول بدش نمی‌آید اما خدا را شکر همیشه تأمین بوده‌ام و موقعیتم هم به گونه‌ای بوده است که به خاطر پول کاری انتخاب نکنم. به طور مثال از حیث مالی و حتی موقعیتی برای بازیگر بهتر است که در پلتفرم‌ها کار کند ولی پیش از این شخصیتی برای یکی از سریال‌ها پیشنهاد بود که شبیه نقش جواهر در «بانوی عمارت» و حتی خیلی سنگدل‌تر از آن بود و اثر هم به یک کارگردان حرفه‌ای تعلق داشت حتی وقتی این کار را رد کردم واسطه‌ای که از طرف پروژه پیشنهادش را داده بود تعجب کرد اما من فکر کردم آن شخصیت پر از چالش و منفور و محبوب را پیش از این در «بانوی عمارت» بازی کرده‌ام و نمی‌خواستم دوباره تکرارش کنم چون این تکرار دوباره خیلی خطرناک بود و نمی‌خواستم در ذهن مردم جا بیفتد که من اینقدر بدجنس هستم.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1554949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    68 80
    کلا بلا تکلیفه اصلا بعد از این همه قسمت باهش همزاد پنداری کنم هیچ جا بهش حق ندادم
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      19 8
      نظر من کاملا عکس شماست
    • کریمی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      16 4
      احتمالا منظور شما همذات پنداری باشه...
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    52 11
    سریال افرا واقعا سریال جذاب و قشنگیه
  • محمدرضا IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    20 38
    "نمی‌خواستم در ذهن مردم جا بیفتد که من اینقدر بدجنس هستم." پس در واقعیت هم بدجنسی فقط یکم کمتر.
    • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      5 1
      خخ زدي به هدف
  • رسول IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    32 16
    اینهمه دروغ تو تک تک سکانسها بی نظیره مگه میشه همه به هم روغ بگن بدون کوچکترین دلهره وعذاب وجدان، شاید این هم یه آموزش خوب دیگه از رسانه ملیه؟!!!
  • فرزانه IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    53 22
    خانوم مینا وحید از جمله بازی گران خانوم هستند که بسیار در بیان حسشون قدرتمند و پخته ظاهر می شوند با اینکه جوان هستند ولی بازی شون بسیار دلنشین و باور پذیر است براشون آرزوی سلامتی و موفقیت و درخشش بیشتر دارم همه‌ی بازیگران سریال افرا افتخار ما هستند
  • النا IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    41 10
    سریال تقریبا داشت خوب جلو میرفت.ولی مرگ پیمان خرابش کرد.شد یه موضوع کلیشه ای.یکی رو زدن کشتن خانواده دنبال رضایتن.اتفاقی که بارها در موردش سریال و فیلمای زیادی دیدیم.تنها تفاوتش محیط بان بودن متهمه. اتفاق دیگه ای تو سریال نمیفته.خسته کننده شده
    • رضا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      35 17
      کاملا برعکس گفتید . از وقتی پیمان مرد جذاب شد . تا قبلش که یه ساده و کلیشه ای بود. پسر فقیر و دختر غنی
    • النا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      13 9
      اتفاقا به همونشم انتقاد داشتم.ولی الان کلیشه ای تر شده. در کل موضوع سریال چندان جالب نیست.انتظار اتفاقات هیجانی تر و غیر منتظره بودیم.ولی سریال به نیمه رسید و چیز جدیدی ندیدیم.قسمت هیجده که چهارشنبه پخش شد پنجاه دقیقه فقط مهران دوید و وحید دوید.فقط خواستن یه چیزی نشون بدنو وقت شبکه رو پر کنن.
    • مینا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      3 3
      اتفاقا خیلی سریال جذابیه دست عواملو بازیگرا درد نکنه خدا خیرو قوتشون بده کلا همه کسانی ک کار تلویزیونی میکنن رو خدا قوت بده مخصوصا اونایی ک سریال یا برنامه های شاد ویاجذاب درست میکنن. تو این روزای کرونایی تنها دلخوشیه ماها ک انتن نداریم تلویزیون و سریالهای خونگیه
    • زینب IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      3 4
      اتفاقا از وقتی که پیمان مرد سریال قشنگ ترو جذاب تر شد.تا قبل از این موضوع سریال عنوان خاصی نداشت ولی الان تازه اوج داره میگیره و پیچیده شده. قبلا سریال اصلاموضوع خاصی نداشت وحالا خیلی بهترشده...
  • شهریار IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    38 15
    من این سریال رو کم و بیش دنبال میکنم خیلی سریال ناراحتیه حتی خواهر به خاطر یه عشق الکی داداش رو متهم به قتل میکنه و یه آدم عاقل تو این سریال نیست
    • محمد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      16 4
      گل گفتی واقعا
    • زهرا IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      3 1
      واقعا منم نمیتونم اون خواهر رو درک کنم!
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      3 1
      فیلم دچار افراط و تفریطهای زیادیه یک جا رو میخواد درست کنه چند جارو خراب میکنه
  • بیطرف IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    36 12
    میگه: "مهتاب یک زن قدرتمند است که با تمام تلاشی که برای حفظ خانواده می‌کند از خواسته های به حق خودش نمیگزرد" باید بدونی زن یا شوهر هردو تو زندگی بخاطر طرف مقابل باید از بعضی خواسته ها بگذرن تا زندگی قشنگ بشه و معنی واقعی "همسر" یعنی همین
  • بی نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    18 36
    اصلا قشنگ بازی نمیکنه
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      21 3
      بهترین بازی فقط جناب آقای سلطانی سروستانی.دمش گرم
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    26 11
    واقعا سریال خوب و جالبہ من کہ وقتی نگاہ می کنم استرس می گیرم کہ چی می خواد بشہ
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      15 6
      منم، بهترین سریال ،من طرفدار آقای حصاری و خانم وحید و خانم جوادی هستمممم. بهترین بازیگران هستن
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    27 13
    بازی خانم مینا وحید خیلی خوب بود و تاثیر گذار
  • مسعود IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    22 24
    سریال‌های مزخرف
  • DE ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    40 18
    این سریال چنان بی محتواست که گاهی کارگردان 30 دقیقه پایانی فیلم را فقط آب و منظره نشان می دهد ..بودجه های مفت برای سریال های مفت و کار گردان های مفت بیخود .. آدم هرچه سریال های صدا و سیما را برای یافتن معنا و هنر بیشتر تماشا می کند ، از این سازمان بیشتر عصبانی میشود که بودجه کشور را چنین به هدر می دهد ..
    • شادی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      15 14
      داش تو چی میفهمی از فیلم و سریال جذابیتش ب خاطر همین صحنه‌پردازیشه
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    33 4
    خیلی گناه داره واقعا برام سواله اتاق عمل ب دوربین نداره ببینن این بیچاره چند بار شک وارد کرد
  • حسن IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    36 21
    سلام.. خیلی خیلی مصنوعی به نقشش پرداخته واصلا نمیتونه ایفای نقش کنه و هنوز پخته این نقش نشده ویا این نقش اصلا برای این خانم ساخته نشده وخشونت بیش از حد دراین نقش شاید باعث این اتفاق شده.. همون نقش جواهر بهتره برای ایشون 😂.. خسته نباشید به همشون
    • محمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      10 6
      احسنت حرف دل منو زدی
  • سلما IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    30 20
    اصلا بازیگر خوبی نیست این خانوم.مصنوعی و نچسبه
  • علی IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    14 18
    متعصفانه درکشور ما همیشه حق با خانم هاهست,اما توجه شمارابه نکته ایی جلب میکنم,طلاق باید دلیل محکم ومنطقی داشته باشد تاقاضی بپذیرد ,مثلا مشکلاتی که به زندگی اسیب بزند,مانند,اعتیاد,کتک کاری,ایجاد ناامنی,ولی این که یک زن دلش بخواهد,باوجود تمام همه امکانات طلاق بگیرد,متعصفانه درسریال های ما مد شده وایجاد توهم برای بعضی میکند,درصورتی که هیچ قاضی حکم طلاق این مدلی صادر نمیکند
    • NL ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      42 16
      دلبندم ، متاسفانه درسته نه متعسفانه ! در ضمن حق طلاق تا جایی که میدونم برای خانم ها نیست بلکه دست آقایون هست که هر موقع عشق کردن طلاق بدن ، هر موقع خواستن مهریه رو ندن ازش به عنوان سپر استفاده کنن ! حق خروج از کشور و حضانت هم که با آقایون هست ! حتی خانم بچش رو ببره بیمارستان ، تا پدر نیاد و امضا نکنه فرم رضایت به بچه رسیدگی نمیشه ! میخوای برات بشمارم ! علی آقا که فکر میکنی همیشه حق با خانم هاست ؟
    • مهرداد IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      2 3
      حالا متاسفانه يا متعسفانه . شما نميخواد معلم املا بشي . غلط تايپي براي هر كسي پيش مياد دوست عزيز . بعدشم منظور ايشون در زمينه طلاق بود كه راست هم ميگن نه باقي زمينه ها . بعدشم همون مهريه كلي مرد رو انداخته پشت ميله هاي زندان . چرا از اين نميگين و گير دادين به حضانت بچه فقط ؟؟
  • علی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    27 22
    بسیار سریالدمزخرفیهدحیف وقت وانرژی که صرف ساختن سریالی میشه که از غمها وگرفتاریهای بیننده کم نمیشه که هیچ بلکه ناامیدتر وافسرده ترهم میکنه آخه این سریالها برایچی ساخته میشه؟که فقط غم وبدبختی القاء کنه؟
    • محمد IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      9 5
      احسنت منم با تو موافقم توی دوران کرونا میان سریال غم انگیز و بی محتوا می سازن صدا وسیما ایران بهتر از این نمیشه
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    21 9
    اصلا بلدنیست نقش دکتر رو بازی کنه
  • کریمی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    8 1
    دوستان هنرمند واژه نادرست «کاتارسیسم» که در متن مصاحبه آورده اید در اصل «کاتارسیس» آنهم نه به معنای رهایی که به معنای ترکیه و پاکی می‌باشد. یعنی شخصیت غالباً اصلی فیلمنامه در سیر پیشرفت فیلم؛ دچار تغییر و تحول شده و نسبت به آنچه که در ابتدای فیلمنامه تصویر می‌شد؛ متحول می‌شود.
  • امیرحسین افرا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    4 6
    اینا به چه حقی فامیله ماروگذاشتن رواسم فیلمشون
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      7 0
      افرا یه نوع چوب جنگله ...
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    9 2
    کاری به بازیگرها و خوب و بد بودنش ندارم که اونو میشه 20 درصد قبول کرد بزرگترین دلیلش لهجه نداشته شمالیه. ولی بابت این سریال چند میلیارد هزینه شده تا ما یه صحنه جذاب نبینیم. فقط حیف به خودتون میگید کارگردان و پول ملت و میکشید بالا
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    16 6
    چقدر بدحجاب هستن بیشتر بازیگرا، خدا همه را به راه راست هدایت کند، زندگی دنیوی چند روزی بیش نیست. وقتی تصاویر بازیگرا رو میبینم حالم به هم میخوره از بدحجابیشون. میدونی اگه حجابشون خوب بود چقدر بهتر بودن
    • مریم IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 2
      برو بابا
  • الیا IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    8 2
    اصلا این کی هست؟به خودتون قول دادید معروفش کنید
  • Zahra IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    8 5
    خوبه بعضیا دوس دارن بعضیا دوس ندارن این دلیل نمیشه بگیم فیلم بدیه
  • سورنا IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    10 2
    با حجابت بهتری
  • امیرمهدی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    8 1
    وقتی تو سریال دیالوگ میگید احساس میکنم یه نفر فیلمنامه رو گرفته جلوتون فقط دارید از روش میخونید. سریال هم واقعا حرفی برای گفتن نداره.موضوع تکراری و کسل کننده برای مخاطب.اتفاقی تو سریال نمیفته که بیننده رو برای دیدن قسمت بعد ترغیب کنه.
  • مهناز IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    6 1
    سریال کشش ۴۰ قسمت رو نداره.خیلی الکی کش میدن.نمونه ش همین قسمت اخیر که پخش شد.فقط تو خیابونا راه رفتن.
  • صادق IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    4 4
    افرا بهترین سریال کل تاریخ سینماست فیلمای تارانتینو و اسکورسیزی و نولان فیلم نیستن پیام بازرگانین
  • ایدا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 4
    عاشق خانم میناوحیدوروزبه حصاری هستم بازیشون واقعاعالیه وخیلی بهم میان خدابهتون سلامتی بده
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    سریال افرا سریال زیبایی هست بازیگرانی از جمله آقای حصاری و سروستانی و ......همه ی بازیگران در این سریال خوب بازی کردند عاشق سریال افرا هستم
  • مصطفی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 2
    سریال جذابیست و بهتره که آب توش نگیرن. بازی بازیگران خصوصا خانم وحید زیباست. خسته نباشید.
  • ف ع IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 2
    هر کار خواه ناخواه شاید یکسر ی ایرادهایی داشته باشد ولی در کل سریال خوبی
  • یکی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    چرا رازی که پدر و مادر پیمان میدونستن گفته نشد؟ اینکه سه تا شکارچی بودن و فقط پیمان و مهران رو دیدیم و مهران گفت تیرو به پای مسعود زدم هم مبهم بود. اما در کل سریال جذابی بود