آموزش مدارس البرز در مهرماه به صورت مجازی است

مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز چهارشنبه در وبینار تبیین نحوه بازگشایی مدارس ویژه خانواده دانش آموزان که در بستر شبکه شاد برگزارشد، گفت: با توجه به نزدیک بودن سال تحصیلی جدید، والدین نگرانی حضور دانش‌آموزان در مدارس را برطرف کنند.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «سالار قاسمی» با اشاره به اینکه آموزش مدارس البرز در مهرماه به صورت مجازی است، خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی کارشناسان دانش آموزان به صورت تدریجی در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته آموزش حضوری مدارس به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل و آموزش مجازی از طریق شبکه آموزشی شاد و مدرسه تلویزیون انجام شد، گفت: اما همه ما می‌دانیم مدرسه جایگزین ندارد.

قاسمی از اولیای دانش آموزان به عنوان شرکای آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: آموزش حضوری نقش تربیتی و مهارتی برای دانش آموزان دارد و ضروری است با گفت‌وگو و اطمینان بخشی، ضمن بسترسازی برای حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی آنان را راهی کلاس‌های درس حضوری کرد. 

قاسمی تصریح کرد: با تشکیل کارگروهی ویژه مطالبات اولیای دانش آموزان برای حضور فرزندانشان در مدارس مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اکنون توجه آموزش و پرورش بر رفع آسیب‌ها و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در عرصه تعلیم و تربیت معطوف است که رفع آن نیازمند مشارکت دستگاه های برون سازمانی و همچنین مدیریت شایسته برنامه‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید و حضور تدریجی دانش آموزان در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه برای آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس نیاز به اطلاع رسانی دانش آموزان داریم، افزود: مطالبه عمومی والدین از مسئولان در زمینه آماده سازی مدارس از نظر فضای مناسب بهداشتی و واکسن دانش آموزی از محورهای مهمی است که باید مورد توجه و برنامه ریزی قرارگیرد.

وی ادامه داد: آسیب‌های مدرسه نرفتن دانش آموزان بسیار زیاد و غیر قابل جبران است و همچنین بسیاری از دانش آموزان از ماندن در خانه و آموزش مجازی خسته شده اند؛ لذا باید با همدلی و برنامه ریزی حضور ایمن آنان را با مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی استان در مدارس فراهم کنیم.

قاسمی تاکید کرد: اکنون بازگشایی مدارس به دغدغه مردم بدل شده است و آموزش و پرورش نیز آنچه که برایش به عنوان یک اصل اهمیت دارد، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =