۴ نفر
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
چطور برای تست کرونا در منزل آماده شویم؟

این روزها به دلیل شیوع سویه‌های جدید کرونا و موج پنجم کرونا همه ‌ی ما در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار داریم و ممکن است نیازمند انجام تست‌ کرونا شویم.

بهتر است برای درخطر نینداختن سلامتی خودمان و دیگران به جای مراجعه به مراکز درمانی، اگر علائم کرونا را احساس یا مشاهده کردیم، تست کرونا را در منزل انجام دهیم. با استفاده از اپلیکیشن اسنپ‌دکتر به راحتی و در فاصله اندکی بعد از ثبت درخواست خود، می‌توانید تست کرونا بدهید و جواب آن را حداکثر در 24 ساعت دریافت کنید.

در ادامه یک راهنما برای انجام تست کرونا در منزل برای شما تهیه شده که به همه سوالات شما در این زمینه پاسخ می‌دهید:

- تست‌ کرونا در منزل شامل تست PCR و آنتی‌بادی است و برای اسکن ریه به دلیل نیاز به تجهیزات، باید به مراکز درمانی مراجعه کنید. برای انتخاب اینکه کدام تست مناسب شماست باید به توصیه پزشک توجه کنید.

- برای انجام تست کرونا در منزل نیازی نیست ناشتا باشید و این تست در هر ساعتی در روز قابل انجام است. برای تستPCR  از دهان و بینی نمونه مخاط برداشته می‎شود و برای تست آنتی بادی نمونه خون.

- انجام تست کرونا در منزل برای کودکان از بزرگسالان متفاوت است. در کودکان به جای نمونه گیری از بینی، از حلق نمونه گرفته می‌شود. همچنین اسنپ‌دکتر نمونه‌های کودکان را برای آزمایش به آزمایشگاه خاصی ارجاع می دهد. بنابراین بهتر است هنگام ثبت سفارش اعلام کنید که از کودک خود می‌خواهید تست کرونا بگیرید.  

برای انجام تست کرونا در منزل نیاز به آماده کردن تجهیزات خاصی نیست و هر وسیله‌ای که مورد نیاز باشد، نمونه‌گیر به همراه خود خواهد داشت. 

- همه‌ی نمونه‌گیرهایی که از سوی اسنپ‌دکتر برای تست کرونا در منزل اعزام می‌شوند، از سوی مراکز معتبر تایید شده‌اند و مدارک لازم در این زمینه را دریافت کرده‌اند.

- نمونه گیری آزمایش های کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود و انجام این تست در منزل کاملا ایمن و بهداشتی است. 

- تمام تست های کرونا تا حدود 80 درصد دقیق هستند و تا حدی امکان خطا در نتیجه‌ی آن‌ها وجود دارد، اما برای دریافت نتیجه دقیق فرقی نمی‌کند که شما این تست را در مراکز درمانی انجام دهید یا در منزل، این میزان خطا در هر دو شرایط یکسان است.

- تست کرونا از ساعت 8 صبح تا 12 شب قابل انجام است و برای انجام تست، با کاربران تماس گرفته می شود و هماهنگی برای انجام تست، در بازه زمانی مورد نظر کاربران انجام می شود. بعد از ثبت سفارش تست کرونا در منزل در اسنپ‌دکتر ، نمونه‌گیر حدودا 4 ساعت بعد در منزل شما حاضر خواهد شد و نتیجه آزمایش تا 24 ساعت بعد از نمونه گیری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

- برای انجام تست کرونا در منزل به کاربران فاکتور الکترونیکی و فیزیکی ارائه می‌شود که می توانند آن را به مراکز بیمه ارائه دهند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =