چگونه برای کسب‌ و کار خود بهترین نرم‌ افزار حسابداری را انتخاب کنیم

انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری برای سازمان، چالش‌های خاص خود را دارد؛ زیرا هر کسب‌وکاری متناسب با نوع فعالیت و نیازهای خاص آن صنعت، به نرم‌افزاری با قابلیت‌های متفاوت نیاز دارد و اساسا نمی‌توان برای تمام کسب‌وکارها یک نسخه واحد پیچید.

دسته‌ای از قابلیت‌ها که برای مدیریت و پردازش داده‌های مالی و گزارش‌گیری استفاده می‌شوند، در تمام نرم‌افزارهای حسابداری مشترک هستند. اما قابلیت‌های یک نرم‌افزاری حسابداری خوب محدود به این موارد عام نیست.

 نرم‌افزارهای ابری یکی از ترندهای این روزهای دنیای تکنولوژی هستند. انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و دسترسی‌پذیری بالای یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین یا ابری می‌تواند تحولات مثبت بسیاری در سیستم مدیریت سازمان ایجاد کند. در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین نکاتی اشاره کنیم که در انتخاب نرم‌افزار حسابداری باید مدنظر قرار دهیم.

مهم‌ترین امکانات یک نرم‌افزار حسابداری خوب

پیش از آانکه به دنبال بررسی امکانات راهکارهای مختلف بروید، باید دقیقا بدانید که به چه قابلیت‌هایی نیاز دارید و کدام یک از این ویژگی‌ها برای شما در اولویت است. مشخص کردن اولویت‌ها به شما کمک می‌کند که برای کسب‌وکارتان نرم‌افزار حسابداری درستی انتخاب کنید.

یک نرم‌افزار حسابداری خوب باید تمامی قابلیت‌ها و امکانات کلیدی مورد انتظار شما از یک نرم‌افزار حسابداری را ارائه دهد. امکاناتی مانند قابلیت گزارش‌دهی، مدیریت دفاتر کل، حساب‌های پرداختی و دریافتی و حتی قابلیت پشتیبانی از واحدهای پولی مختلف و غیره از جمله این موارد هستند.

 افزون بر اینها یک نرم‌افزار حسابداری خوب باید مقیاس‌پذیر و منعطف بوده و قابلیت یکپارچه‌سازی با دیگر سیستم‌های شرکت را داشته باشد تا با توسعه کسب‌وکار، بتوان آن را متناسب با فعالیت‌های شرکت توسعه داد.

سازگاری نرم‌افزار حسابداری با حساب‌های بانکی شرکت و امکان اتصال آن به سیستم‌های بانکی مختلف، باعث ساده‌تر شدن انجام فرآیندها و وقت صرفه جویی می‌شود. قابلیت کار براساس واحدهای پولی مختلف و همچنین امکان پیاده‌سازی نرم‌افزار برای گروه‌های شرکتی و هلدینگ، از دیگر مواردی است که برای دسته خاصی از کسب‌وکارها حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیران کسب‌وکارها باید توجه کنند که نرم‌افزار انتخابی، حتما قابلیت‌های کلیدی مورد نیاز صنعت فعالیت‌شان را ارائه دهد. برای نمونه یک توسعه‌دهنده وبسایت ممکن است به قابلیت قیمت‌گذاری پروژه نیاز داشته باشد.

در حالی که برای یک کسب‌وکار حوزه تجارت الکترونیک، قابلیت یکپارچه‌سازی نرم‌افزار حسابداری با دیگر نرم‌افزارهای تخصصی تجارت الکترونیک مهم باشد.

 بهترین نرم‌افزار حسابداری برای سازمان نرم‌افزاری است که کارکنان به راحتی بتوانند با آن کار کنند. سهولت در استفاده از نرم‌افزار، سرعت عمل و کارایی کارکنان سازمان را افزایش داده و باعث می‌شود حین کار حس رضایت بیشتری داشته باشند.

مزیت‌های نرم‌افزار حسابداری آنلاین یا ابری

استفاده از نرم‌افزارهای ابری یکی از ترندهای اخیر دنیای کسب‌وکار است. به طور کلی این سیستم‌ها با بهبود دسترسی کارکنان به نرم‌افزار و سهولت در راه‌اندازی، بخش زیادی از دغدغه‌های کسب‌وکارهای امروزی را برطرف کرده‌اند.

با استفاده از نرم‌افزار حسابداری ابری، دیگر لازم نیست قفل نرم‌افزار خریداری شده را بر روی تک تک سیستم‌ها نصب کرد. بلکه با اتصال به اینترنت و از طریق یک مرورگر، می‌توان سرویس ارائه شده از سوی سرویس‌دهنده ابری را بر روی هر سیستمی اجرا کرده و مورد استفاده قرار داد.

 ابری بودن نرم‌افزار، شما را قادر می‌سازد تا بتوانید از راه دور به گستره وسیعی از اطلاعات و عملیات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید. این موضوع در مورد یک نرم‌افزار حسابداری زمانی اهمیت پیدا می‌کند که مثلا افراد نیاز داشته باشند بدون حضور در دفتر محل کار، برخی چک‌ها و اسناد را پرینت گرفته و فرآیند مورد نظر را تکمیل کنند.

 گذشته از این، رایانش ابری و فناوری‌های ابری می‌توانند به بهبود امنیت سیستم‌های سازمان نیز کمک کنند؛ شما می‌توانید سطوح دسترسی لازم هر کاربر را تعریف کنید و کنترل لازم بر عملکرد هر کدام از کاربران سیستم داشته باشید.

از دیگر مزیت‌های نرم‌افزارهای ابری آنست که به‌روزرسانی این سیستم‌ها دشوار نیست و نیاز به نگهداری و پشتیبانی کمتری دارند. از دیگر عواملی که باعث می‌شود این معیار برای سازمان‌ها کوچک و متوسط بسیار مهم شود آن است که برای مدیریت و پشتیبانی سیستم‌های ابری، نیازی به استخدام یک نیروی جداگانه ندارید و شرکت‌های سرویس‌دهنده خودکار پشتیبانی را برای شما انجام می‌دهند.

نرم‌افزارهای ابری عموما خیلی گران نیستند و شارژ استفاده از امکانات آنها به شکل پرداخت حق اشتراک ماهانه یا سالانه تعریف می‌شود. هزینه پرداختی شما به تعداد کاربران و سطح امکاناتی که در اختیار می‌گیرید بستگی دارد.

برخی از نرم‌افزارهای ابری نیز هزینه را بر پایه تعداد تراکنش‌هایی که انجام دهید محاسبه می‌کنند. هنگام انتخاب نرم‌افزار حسابداری ابری، نیازهای فعلی و آتی کسب‌وکارتان را در نظر بگیرید.

در نرم‌افزارهای ابری می‌توان مدتی بعد و بسته به نیاز ایجاد شده، سیستم را ارتقا داد. با این حال بهتر است هنگام انتخاب نوع نرم‌افزار دقت کافی داشته باشید. زیرا ارتقا بسیار کم هزینه‌تر و کم دردسرتر از تعویض نرم‌افزار و سیستم است.

تمامی این ویژگی‌ها و مزایا در یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین وجود دارد. بنابراین می‌توان آن را یک نرم‌افزار حسابداری خوب برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دانست که ضمن به‌صرفه بودن؛ قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای را نیز به آنها عرضه می‌کند.

نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین راهکاران ابری همکاران‌سیستم

شرکت «همکاران‌سیستم» یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده راهکارهای نرم‌افزاری سازمانی در ایران محسوب می‌شود. راهکارهای نرم‌افزاری این شرکت متناسب با فرآیند کسب‌وکارها طراحی شده و توان پاسخگویی به نیازهای عمومی و ویژه طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها (از سازمان‌های بزرگ تا شرکت‌های کوچک) را دارا هستند.

در وب‌سایت این شرکت، امکان انتخاب راهکار نرم‌افزاری، متناسب با اندازه کسب‌وکار، کاربردهای خاص یا صنعت مدنظر فراهم است. نرم‌افزار حسابداری آنلاین همکاران‌سیستم، نه تنها پاسخ کاملی به تمامی نیازهای پردازشی سازمان شماست، بلکه انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی در کسب‌وکارتان ایجاد می‌کند.

از آنجا که همکاران‌سیستم طیف کاملی از خدمات نرم‌افزاری را ارائه می‌کند، راهکارهای این شرکت دارای قابلیت یکپارچه‌سازی بسیار خوبی هستند و به راحتی با دیگر سیستم های سازمان هماهنگ می شوند. برای انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری ابری به صرفه سری به به وب سایت راهکاران ابری همکاران سیستم بزنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =