نکات مهم قبل از انتخاب کانسیلر با توجه به رنگ پوست شما

کلمه کانسیلر برای خانم‌هایی که از لوازم آرایشی بیشتر استفاده می‌کنند، آشناتر است. کانسیلرها کرم پودرهای فشرده‌ای هستند که رنگدانه آنها بیشتر است. هدف اصلی استفاده از کانسیلر پوشاندن عارضه‌ها و نقص‌های صورت مانند جای جوش، لک، تیرگی زیر چشم و غیره است تا بتواند پوستی هماهنگ ایجاد کند.

با توجه به آنکه این عارضه‌ها و شدت آنها با هم متفاوت است باید در انتخاب رنگ و جنس مناسب کانسیلر متناسب با پوست دقت بسیاری داشت.

علاوه بر این خود کانسیلرها هم در طیف رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند که متناسب با رنگ مختلف پوست بوده و برای پوشاندن نقص‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. برای مثال برای هایلایت گونه‌ها، استخوان ابرو و دیگر قسمت‌های پوست که نیاز به روشن سازی در آرایش است؛ بهتر است از کانسیلر با طیف رنگ روشن‌تر از تن رنگ پوست استفاده شود. در ادامه به نکات مهم در انتخاب کانسیلر با توجه به رنگ پوست می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

1. قبل از انتخاب کانسیلر برای پوست، آن را بر روی گردن خود تست کنید

برای آنکه رنگ مناسبی از کانسیلر برای پوست خود انتخاب کنید بهترین راه تست کردن آن بر روی گردن است. مقداری از کانسیلر را بر روی پوست گردن خود و کمی پایین‌تر از زیر گوش خود قرار دهید. باید توجه داشته باشید که این تست باید در زیر نور طبیعی انجام شود زیرا نور مصنوعی و لامپ موجب درخشندگی می‌شود و شما را در انتخاب رنگ صحیح کانسیلر به اشتباه می‌اندازد. بنابراین خرید کانسیلر را بهتر است در طول روز انجام دهید. رنگ کانسیلری که شما خریداری می‌کنید باید کمی روشن‌تر از پوست شما باشد. برند کانسیلر هم بسیار اهمیت دارد. برای مثال خرید یک مدل از کانسیلرهای برند میبلین می‌تواند پوشش مناسبی را بر روی پوست شما ایجاد کند و از مارک‌هایی است که دارای قیمت‌های مناسبی بوده و با حجم‌های متنوع ارائه می‌شود.

2. برای تهیه کانسیلر متناسب با رنگ زیر چشم آن را بر روی دست خود تست کنید

نکات مهم قبل از انتخاب کانسیلر با توجه به رنگ پوست شما

پوست زیر چشم در بسیاری از افراد با پوست سایر قسمت‌های صورت و بدن آنها کمی تفاوت دارد. رنگ پوست زیر چشم گاهی تیره‌تر از رنگ پوست صورت می‌شود و به همین دلیل هم بهتر است کانسیلری که برای قسمت زیر چشم تهیه می‌کنید با کانسیلری که برای پوست صورت خود تهیه می‌کنید یکی نباشد. برای انتخاب رنگ مناسب کانسیلر زیر چشم، مقداری از این کانسیلر را روی پوست مچ خود استفاده کنید. این تست باید بر روی رو یا اطراف رگی که از آن نبض می‌گیرید انجام شود. اگر کانسیلر با پوست مچ ست شود می‌توانید از آن برای زیر چشم خود استفاده کنید.

3. از زیرسازی برای انتخاب بهتر کانسیلر استفاده کنید

اگر در انتخاب رنگ کانسیلر به مشکل برخورد کردید یا نتیجه دلخواه شما به دست نیامد می‌توانید از زیرسازی کمک بگیرید. این زیرسازی باید با کمک مواد مناسب و سالم انجام شود. مقداری ماده زیرسازی را در قسمت خط چانه روی پوست خود قرار دهید. هر کدام از آنها که بهتر با پوست شما ست شد یک کانسیلر روشن‌تر از فونداسیون انتخاب کنید. یکی از زیرسازی‌ها می‌تواند کرم ضد آفتاب شما باشد. یک کرم ضد آفتاب متناسب با رنگ پوست خود تهیه کرده و کانسیلر را یک درجه روشن‌تر تهیه کنید. کرم ضد آفتاب از برند الارو به راحتی جذب پوست شده و به دلیل آنکه از تعریق پوست شما جلوگیری می‌کند بهترین گزینه برای زیر سازی کانسیلر است. این کرم را در قیمت‌های متنوع و متناسب انواع پوست خشک، پوست چرب و معمولی می‌توانید تهیه کنید.

4. رنگ‌های کانسیلر

نکات مهم قبل از انتخاب کانسیلر با توجه به رنگ پوست شما

کانسیلرهای متفاوت رنگ‌ها و بافت‌های متفاوتی بر روی پوست ایجاد می‌کنند. برای مثال رنگ کانسیلر سبز می‌تواند اثر قرمز را خنثی کند. نارنجی مخالف رنگ آبی است و زرد هم مخالف بنفش است. به همین دلیل هم در زمان انتخاب رنگ مناسب کانسیلر برای رفع قرمزی جوش پوست از کانسیلر رنگ سبز استفاده می‌شود. برای برطرف کردن سیاهی و تیرگی از رنگ هلویی، زرد یا نارنجی استفاده می‌شود.

· کانسیلر سبز رنگ

این رنگ از کانسیلرها انتخابی مناسب برای پوست‌های جوش دار است. برای پوشش زخم و آفتاب سوختگی هم می‌توان از کانسیلر سبز رنگ کمک گرفت.

· کانسیلر نارنجی رنگ

این رنگ از کانسیلر برای پوشش سیاهی زیر چشم، لکه‌های تیره و همچنین زگیل‌های پوستی مناسب است. همچنین رعایت این نکات و روش‌های مهم نیز به پنهان کردن سیاهی زیر چشم کمک خواهد کرد.

· کانسیلر سفید رنگ

انتخاب رنگ سفید کانسیلر برای پوست‌های با تن رنگ روشن‌تر مناسب است. از این کانسیلر برای هایلایت بخش مشخصی از پوست هم استفاده می‌شود. برای مثال خانم‌هایی که استخوان زیر چشم آنها بیش از حد برآمدگی دارد با استفاده از این رنگ کانسیلرها می‌توانند این برآمدگی را پوشش دهند.

· کانسیلر بنفش رنگ

آن دسته از خانم‌هایی که پوست زرد رنگی دارند بهتر است به سراغ کانسیلرهایی با رنگ بنفش بروند. با کمک این دسته از کانسیلرها می‌توان پوست را هایلایت کرد.

· کانسیلر زرد رنگ

آن دسته از افرادی که زیر چشم تیره‌ای دارند بهتر است با کانسیلر رنگ زرد این عارضه را بپوشانند.

· کانسیلر خنثی یا بی‌رنگ

این دسته از کانسیلرها عمدتا برای پوست‌های با رنگ معمولی پیشنهاد می‌شوند. به این گروه از کانسیلرها خنثی یا بی‌رنگ نام دارند.

· کانسیلر سالمون

در این دسته از انواع کانسیلرها که دارای ترکیبات خاصی هم هستند می‌توان برای بزرگ‌تر جلوه دادن چشم‌ها و هایلایت دور آنها استفاده کرد.

· کانسیلر با پوشش زیاد

این دسته از انواع کانسیلر بدون آنکه تاثیر خاصی بر روی پوست شما داشته باشند؛ آرایش را می‌توانند برای مدتی زیاد حفظ کنند. برای ماندگاری بیشتر مواد آرایشی می‌توانید از انواع کانسیلر 24 ساعته استفاده کنید و با این کار در تمام مدت روز آرایش پوست شما تغییر نخواهد کرد.

· کانسیلر مرطوب کننده

این دسته از انواع کانسیلر برای پوست حساس مناسب است. علاوه بر این افرادی که رنگ پوست تیره‌ای دارند هم می‌توانند از این کانسیلر استفاده کنند.

· کانسیلر تاتو

همانطور که از نام این کانسیلر مشخص است، برای آن دسته از خانم‌هایی که تاتو دارند مناسب است. این دسته از محصولات بدون هر گونه ریزش تاتو را هایلایت می‌کند.

· کانسیلر استودیویی

این دسته از کانسیلرها عمدتا برای گریم مدل‌ها و بازیگران تراز اول و توسط گریمورها استفاده می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555383

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =