۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
کف اصلاحی بورس چه شاخصی است؟

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل می‌تواند با رسیدن به عدد یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد، اصلاح خود را به پایان رسانده و برای صعود مجدد آماده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از صدا و سیما ، علی ملک لی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، شاخص کل بورس از نظر تکنیکالی در چه وضعیتی قرار دارد؟، اظهار کرد: شاخص کل بورس هم اکنون در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار دارد که با توجه به رشد بسیار خوب سه ماهه اخیر، انتظار اصلاح از این شاخص می‌رود. از دید تکنیکالی، این شاخص میتواند با رسیدن به عدد یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد اصلاح خود را به پایان رسانده و پس از استراحت و اصلاح زمانی، برای صعود مجدد به محدوده یک میلیون و ۷۲۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحد آماده شود.

کف اصلاحی بورس چه شاخصی است؟

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت شاخص فرابورس نیز از نظر تکنیکالی گفت: شاخص کل فرابورس نیز هم اکنون در ارتفاع ۲۱ هزار و ۹۹۷ واحد قرار دارد که با توجه به رشد بسیار عالی صنایعی که در بازار فرابورس قرار دارند، سقف قبلی خود در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ را پس گرفت و رشد خیره کننده‌ای را در چند ماه اخیر به نمایش گذاشت.

او بیان کرد: از نظر تکنیکالی و با توجه به رشد اخیر، این شاخص میتواند کمی وارد اصلاح شود و تا محدوده ۲۰ هزار و ۲۰۰ واحد کاهش پیدا کرده و سپس برای رشد مجدد آماده شود.

یک رشد خوبی بعد از اصلاح در انتظار بورس است / به زودی نیتروژن شاخص بورس فعال میشود

ملک لی در پاسخ به این پرسش که، شاخص هم وزن بورس از نظر تکنیکالی در چه وضعیتی قرار دارد؟، اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نمای بهتری از بورس تهران را نشان می‌دهد هم اکنون در ارتفاع ۴۵۰ هزار و ۴۶۶ واحد قرار دارد. این شاخص نیز میتواند تا محدوده ۴۲۰ هزار واحد اصلاح کند و سپس برای صعود مجدد آماده شود.

او تاکید کرد: با توجه به اخبار خوب اقتصادی و آینده روشن در این زمینه، انتظار اصلاح شاخص‌های فوق بیشتر به صورت "اصلاح زمانی" می‌باشد و قیمت و شاخص‌ها به یکباره به این سطوح نخواهند رسید.

شاخص هم وزن

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روش‌های به کار رفته در این تحلیل تکنیکال گفت: لازم به ذکر است که در تحلیل تکنیکال شاخص کل، هم وزن و فرابورس از روش‌های "پرایس اکشن"، "سیستم معاملاتی ایچیموکو" و "سطوح فیبوناچی" برای تعیین سطوح مقاومت، حمایت و همچنین "اندیکاتور RSI" جهت تایید این سطوح استفاده شده است.

او بیان کرد: روش پرایس اکشن، به تازگی مورد توجه تحلیلگران تکنیکال قرار گرفته که به خوبی میتواند سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهد. سیستم معاملاتی ایچیموکو نیز یکی از سیستم‌های معتبر معاملاتی در جهان می‌باشد که تحلیلگران حرفه‌ای برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت، قدرت روند و نقاط ورود و خروج از آن استفاده می‌کنند.

او افزود: سطوح فیبوناچی نیز برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت و مناطق PRZ (مناطق بازگشت قیمت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندیکاتور RSI نیز به خوبی سطوح پیش خرید و پیش فروش را نشان می‌دهد.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =