مشکل بازار مسکن کجاست؟/ دیگر هیچ اطمینانی به پس انداز برای تامین مسکن وجود ندارد

یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر مشکل تامین درآمد لازم برای خرید مسکن وجود دارد و تا زمانی که نتوانیم سیستم را از پس انداز گذشته به سمت پس انداز آینده سوق دهیم، مشکل مسکن حل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا سلامی با بیان این مطلب افزود: همواره فکر می‌کنیم که باید ۷۰ تا ۸۰ درصد پول مسکن را پس انداز داشته باشیم و ۱۰ تا ۲۰ درصد آن را با وام جفت و جور کنیم.

وی عنوان کرد: در حالی که در دنیا وضعیت به این شکل است که شما کافی است ۱۰ درصد پول مسکن را داشته باشید و ۹۰ درصد آن را از پس انداز آینده بپردازید اما پس‌انداز آینده منوط به درآمد است و پس انداز بدون درآمد معنایی ندارد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: ما در حال حاضر به پس انداز آینده اطمینانی نداریم و ۴۰ تا ۵۰ سال اخیر نشان داده است که درآمد مردم در این مدت کاهش نیز یافته است و در ۱۰ سال دهه نود یک سوم درآمد سرانه مردم کم شده است.

مشکل بازار مسکن کجاست؟/ دیگر هیچ اطمینانی به پس انداز برای تامین مسکن وجود ندارد

سلامی یادآور شد: ضمن اینکه توزیع درآمد نیز منطقی نبوده است و برای طبقه متوسط و کم درآمد کاهش بیشتر درآمد سرانه را شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که فکری به حال درآمد مردم نکنیم هیچ چاره دیگری نداریم و مشکل مسکن ما حل نخواهد شد مگر بخواهیم مانند کشورهای کمونیستی عمل کنیم.

مشروح اظهارات غلامرضا سلامی را می‌توانید (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =