عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره سخنان روز گذشته اش توضیح داد.

پس از آنکه سیداحمد خاتمی روز گذشت تلویحا به سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرده و به نقد دآن پرداخت امروز به ایسنا گفت:« امروز مطلع شدم بسیاری از سایت‌ها و رسانه‌ها سخنان اینجانب را مبنی بر این‌که "عده‌ای می‌گویند اعتماد مردم از نظام سلب شده دروغ است" به جناب آقای هاشمی رفسنجانی نسبت داده‌اند و گفته‌اند که خاتمی اعلام کرده که آقای هاشمی رفسنجانی دروغ گفته است.

وی با بیان این‌که «در این ارتباط توضیح چند نکته را ضروری می‌دانم» ادامه داد: اولا سخنان من نقد آن سخن بود نه نقد گوینده آن و این سخن حدود دو سال است که از سوی رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه گفته می‌شود که اعتماد مردم از نظام سلب شده است و من در آن‌جا در مقام نقد سخن هستم و به تعبیری «ماقال» را نقد کرده‌ام نه «من‌قال» را و این‌که برخی خطاب این حرف را به آقای هاشمی نسبت می‌دهند سخن نادرستی است.

وی به صحبت‌های هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: سخنی که آقای هاشمی گفته‌اند این است که اگر بخواهیم حرف درستی بزنیم و نصیحتی انجام دهیم این است که باید به طور کلی تلاش کنیم که اگر اعتماد بخشی از مردم از بین رفته یا به تردید افتاده‌اند باید این اعتماد را برگردانیم و صفا بین دولت و مردم، نظام و مردم و حکومت و مردم ایجاد کنیم و این کار آسان‌تری است. چون مردم آگاه آسان‌تر برمی‌گردند و لجبازی نمی‌کنند به شرط این‌که واقعیت را ببینند.

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان افزود: بنابراین آقای هاشمی نگفته است هنوز می‌توانیم اعتماد مردم را برگردانیم و من نیز در سخنانم گفتم این سخن که برخی می‌گویند اعتماد مردم از نظام سلب شده دروغ است و نسبت دادن این سخنانم به آقای هاشمی را تکذیب می‌کنم و در واقع به هم بافتن آسمان و ریسمان می‌دانم که مبنایی ندارد.

وی توضیح داد: من در سخنانم گفتم که مردم از بخشی از سیاسیون سلب اعتماد کردند و در این موضوع تردیدی نیست و چه بسا از عملکرد نادرست برخی از مسوولان نیز ناخشنود باشند، ولی این به معنای سلب اعتماد از نظام نیست؛ بنابراین به صراحت می‌گویم که این‌گونه تفاسیر که «سیداحمد خاتمی، ‌هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرده است» نادرست و خلاف واقع است و ادبیات بنده در حوزه نقد این چنین نیست. ادبیات من نقد سخن است نه گوینده یک سخن.»

توضیحات سیداحمد خاتمی برای سخنرانی روز گذشته اش در حالی مطرح شد که امام جمعه موقت تهران در مراسم پانزده خرداد که صبح 15 خرداد در مهدیه تهران برگزار شد با بیان اینکه مردم به این نظام اعتماد دارند، گفت: آقایی در مصاحبه ای فرمودند که می توان هنوز هم اعتماد را به این نظام برگرداند. این سخن تا کنون تکذیب نشد و این نشان دهنده این است که مردم اعتماد شان را از دست داده اند که این دروغ است.

وی گفته بود:متاسفانه برخی خودشان را تجلی نظام می دانند. وقتی می بینند مردم به آن ها پشت کردند فکر می کنند مردم به نظام پشت کردند. مردم ما مردم بصیر و با معیاری هستند. از برخی شما سیاسیون به خاطر عملکرد بدتان عدول کرده و بی اعتماد شدند. مردم معیار دارند که توسط آن همه را ارزیابی می کنند.

هاشمی رفسنجانی پنجم خرداد ماه در مراسم بزرگداشت حماسه‌سازان جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی شرایط جامعه را بر وضعیت اعتماد مردم موثر دانست و بر ضرورت حضور مردم در صحنه بیش از گذشته تاکید کرد. 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده بود: اگر بخواهیم امروز یک حرف درستی بزنیم و نصیحتی انجام بدهیم آن است که نظام و به طور کلی همه باید تلاش کنیم که اگر اعتماد بخشی از مردم از بین رفته و به تردید افتاده‌اند اعتماد آن‌ها را برگردانیم و صفای بین دولت و مردم، نظام و مردم و حکومت و مردم را ایجاد کنیم. این کار آسان‌تری است چون مردم آگاه آسان‌تر برمی‌گردند و لجبازی نمی‌کنند بشرط آن‌که واقعیت را ببینند. 

/27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    1 0
    نمی دونم من دانشجو رو جزو مردم حساب می کنید یا نه ، ولی اعتماد من از نظام سلب شده است . تمام مردم نیستم ، اما آدم هایی مثل من کم نیستند ، فکر نکنم دیگر توی انتخاباتی شرکت کنم.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    پس چه کسی است که در رابطه بااعتماد مردم به نظام سخنی گفته وضمناً کسی است که مردم به او پشت کرده اند.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    اینقدر مقرضانه با آیت الله هاشمی یا هر دلسوز دیگری از نظام برخورد کردن ضربه به نظام چیز دیگری ندارد مگر میشود ستون های یک بنا را دانه به دانه تخریب نمود و گفت هدف آبادی بناست. خدا تمامی دلسوزان واقعی نظام مخصوصا آیت الله هاشمی را توفیق روز افزون عنایت بفرماید.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    انشاا...همين طور است
  • احمدی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    نادیده گرفتن خدمات چندین ساله هاشمی چشم روی واقعیت بستن است
  • بدون نام CZ ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    زمانه عجبیبی شده است، برخی از رجال نا آشنا با الفبای سیاست و کشور داری در لباس دلسوزی و دفاع از نظام و ولایت ، منتقدان خیرخواه را مورد هجمه بی رحمانه قضاوت های یکسویه خویش قرار می دهند... در حالی که اگر قدری بصیرت داشتند، می بایست این حقیقت را در می یافتند که اگر نظام اسلامی بنا باشد از جایی ضربه بخورد، قطعا از روزنه تفرقه و اختلافی خواهد بود که به دست این آقایان ایجاد شده است... حکایت دزدی شده است که همراه با مردم می دوید و فریاد می زد: دزد را بگیرید!!...
  • ایرانی IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    دوست دارم بگویم: جناب آقای رفسنجانی می دانی چه کسانی از این حکومت اعتمادشان سلب شده؟ آری اشرافزادگان و متمولینی که به راحتی با فقیر تر کردن مردم فقیر، گردن خود را کلفت و کلفت تر می کردند. حالا یکی پیدا شده و دست آنها را از بیت المال کوتاه کرده.اگر این افراد می خواهند با بازگشت به رویه قبل از دوره احمدی نژاد به این حکومت اعتماد کنند می خواهم که هیچوقت این اعتماد صورت نگیرد.خواهش می کنم این نظر رو ثبت کنید
  • بدون نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    اول: خدمات چندین ساله آقای هاشمی دلیل بر ندید گرفتن اشتباهات ایشان نمی شود . دوم :در پاسخ ... حکایت دزدی شده است که همراه با مردم می دوید و فریاد می زد: دزد را بگیرید!!... واقغا همین طوره ببینید آقای هاشمی برای مرحوم سحابی پیام تسلست می دهد در حالی که یه زمانی می خواست روی ایشان با بازداشت کم کند!!!
  • دلسوز IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    مردم به کسی پشت میکنندکه به ولایت فقیه پشت کندوبا حرف رهبری مخالفت کند نه باکسی که خود ازستونهای محکم این انقلاب ونظام است ودرطی 8سال دفاع مقدس درکنارحضرت امام(ره) بوده وتاریخ نشان داده چه کسی خدمت کرده وچه کسی با لباس خدمت خیانت نموده
  • بدون نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    خبر آن لاین چرا از یک نفر چند نظر تکراری می زنید شما نگاه کنید این جناب یا سرکار الیه بدون نام چه طور با یک ادبیات سخیف عقده ایی محیط شما را اشغال کرده است حالی که نظرات ما را در موافقت با آیه الله هاشمی و رد هر سخن نسنجیده ایی که باعث تضعیف ایشان و هم موجب تکذیب گوینده شود را نمی گذارید
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    جناب خاتمی !اقای هاشمی از ارکان اصلی این انقلابند.بهتره در مورد ایشون نقدی نفرمایید.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    در اصل این موضوع شکی وجود ندارد ولی شما چرا باور ندارید درخت بارو انقلاب ثمره حضور هاشمیهات که شما بر ابراز نظرهای خود تیشه بر آن می زنید.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    نادیده گرفتن خدمات چندین ساله هاشمی چشم روی واقعیت بستن است
  • هم ولايتي A1 ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    هاشمي بزرگترين سياستمدار جهانه اگه حرفي مي زنه يا سكوتي مي كنه بي دليل نيست.هاشمي از جنس امام.هاشمي يكي از ستونهاي انقلابه هاشمي مرد روزهاي سختي است