تلاش برای بازسازی آبادان و خرمشهر طی ۲ سال

استاندار خوزستان با بیان اینکه به رغم تغییر دولت ها و مجالس شورای اسلامی در ادوار مختلف و اختصاص بودجه های فراوان اما متاسفانه چهره ی آبادان و خرمشهر همچنان جنگی باقی مانده است، گفت: بایستی سوای از تلاش برای ایجاد اشتغال در وهله ی نخست کار بازسازی شهرهای جنگ زده آبادان و خرمشهر را ظرف ۲ سال به اتمام برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، صادق خلیلیان شب گذشته در حاشیه ی بازدید سر زده از برخی مناطق شهری آبادان از جمله ذوالفقاری و گفتگوی بی واسطه با اهالی منطقه که با همراهی سید محمد مولوی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس و فرماندار ویژه شهرستان انجام شد، اظهار کرد: ۳۳ سال است که از پایان جنگ گذشته اما همانطور که مشاهده کردیم ساکنان این مناطق  که گردن ملت ایران حق دارند و در بحث مقاومت در دوران دفاع مقدس از خود شجاعت ها به خرج دادند اما همچنان آثار جنگ بر پیکره ی شهرشان که محل زندگی شان است به فراوانی دیده می شود.

وی تصریح کرد: با گذر از مناطق مختلف آبادان به نظر می رسد که جنگ تازه به پایان رسیده و هنوز بازسازی آغاز و انجام نشده است و این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

استاندار خوزستان یادآور شد: به رغم بودجه هایی که در دولت های مختلف برای بازسازی این شهر اختصاص داده شده، و دولت ها و مجالس که آمدند و رفتند اما وضعیت استان خوزستان به طور عام و آبادان و خرمشهر و مناطق جنگی به طور خاص به دور از شان مردم و مسئولان است.

خلیلیان؛ گفت: به هر حال مسئولان بایستی اعلام کنند که پس از ۳۳ سال از اتمام جنگ چرا وضعیت آبادان همانطور که می بینیم، تاسفبار و غم بار است.

وی افزود: من مناطق دیگر آبادان را حدود دو سال پیش وقتی به مناسبتی وارد آبادان شدم را دیدم، وضعیت بعضی از خیابان های مرکز شهر آبادان مانند دوران ۱۵ یا ۱۶ سالگی بنده وقتی برای دیدار اقوام به اینجا می آمدیم بود، کوچه ها و خیابانهایش همانطور مخروبه، جوی های آبی که به جای آب فاضلاب در آنها جاریست و منازلی که همچنان مخروبه است و شهری که آثار تیر و ترکش جنگ هنوز بر پیکره ی آن دیده می شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: وجود این مشکلات به این معناست که ما بایستی سوای از تلاش برای ایجاد اشتغال در وهله ی نخست کار بازسازی شهرهای جنگ زده آبادان و خرمشهر را ظرف دو سال به اتمام برسانیم.

خلیلیان؛ یادآور شد: با توجه به نگاه ویژه ی حاکمیت به استان خوزستان بایستی همه اعم از دولت، مجلس، دیگر نهادهای حاکمیتی، مردم و رسانه ها دست در دست یکدیگر دهیم تا هرچه سریعتر پروژه های عمرانی به اتمام برسد.

وی گفت: به طور طبیعی نخستین اقدام آنست که یک برنامه جامع را به تصویب دولت برسانیم تا با اجرای آن شاهد خروج خوزستان و شهرهای آبادان و خرمشهر از وضعیت فعلی و آبادی و پیشرفت شان آنگونه که در خور شان مردم است، باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =