آتش در جنگل‌های استان فارس همچنان زبانه
 می‌کشد

ایرنا نوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با وجود تلاش بیش از ۲ شبانه روزی دوستداران طبیعت و نیروهای امدادی دستگاه‌های مرتبط،آتش همچنان در طبیعت کامفیروز و ارتفاعات این منطقه واقع در شهرستان مرودشت جولان می‌دهد.

عبدالحسن صمدنژاد شنبه با بیان اینکه آتش کامفیروز و ارتفاعات این منطقه همچنان ادامه دارد،افزود: از صبح شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ بالگرد به منطقه اعزام شده و نیروهای امدادی و مردمی در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی ادامه داد: بنابر آخرین گزارش‌های نیروهای مستقر در محل، این احتمال وجود دارد که تا ساعاتی دیگر این آتش مهار شود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آتش کمامان در منطقه کامفیروز است یا به شهرستانهای همجوار ازجمله پاسارگاد نیز سرایت کرده است؟ گفت: دشت بنه‌ای بنام گل مکان در کامفیروز وجود دارد که بخشی از کامفیروز شهرستان مرودشت است و آتش در این منطقه رخ داده و هنوز به شهرستان های همجوار سرایت نکرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در پاسخ به سوالی دیگر درباره وسعت و عامل این آتش سوزی،گفت: وسعت منابع طبیعی دچار آتش سوزی شده این منطقه هنوز مشخص نیست و بعد از مهار آتش و بررسی کارشناسی اعلام می شود.
وی اضافه کرد: در این فصل سال بروز آتش سوزی این منطقه به دلیل بی احتیاطی افرادی است که برای چیدن بنه به محل می روند و بعضا با به پا کردن آتش برای پخت و پز و ... موجبات بروز فاجعه ای بزرگ را ایجاد می کنند.
صمدنژاد اظهار داشت: این آتش ساعت ۲۰ شامگاه جمعه مهار شد و گروهی نیز جهت پایش در منطقه مستقر شدند اما حوالی ساعت یک و نیم بامداد شنبه ۲۵ شهریور باری‌دیگر شعله‌های آتش بالا گرفت که با یک فروند هلی کوپتر ۱۰۰ نفر از نیروهای امدادی و مردمی به محل اعزام شدند که هم‌اینک در حال مهار این آتش هستند.

شعله‌های آتش از روز پنجشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰ در منطقه کامفیروز شهرستان مرودشت شعله‌ور شده است.
بخش کامفیروز در شهرستان مرودشت واقع است و در ۱۳۶ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =