اگر مژه هایی کوتاه دارید این 6 نکته را برای بلندتر کردن آنها بخوانید

م‌ها تاثیر زیادی روی زیبایی صورت دارند و چه شعرها که درباره چشمان زیبای معشوق سردوه نشده است. از همین‌رو، آرایش چشم‌ با مواد مختلف از دوران قدیم بسیار مرسوم بوده است. ما هم در این نوشتار سعی داریم روی آرایش چشم و به ویژه مژه‌ها تمرکز کنیم و راه‌هایی را برای بلندتر کردن مژه‌ها پیشنهاد دهیم. با ما همراه باشید.

1. روش‌های غیر طبیعی را امتحان کنید

راه‌هایی مانند اکستنش، کاشت مژه و یا استفاده از مژه‌های مصنوعی راه‌حل‌های موقتی هستند که برای بلندتر به نظر رسیدن مژه‌ها می‌توانید انجام دهید. هر کدام از این روش‌ها قیمت متفاوتی دارند و میزان ماندگاری آنها نیز بین یک تا چند ماه تغییر می‌کند، اما در عین حال، دیگر نیازی به استفاده از آرایش‌های مژه چشم نخواهید داشت.

نکته‌ای که در انجام این روش‌ها، به ویژه اکستنش مژه و مژه‌های مصنوعی گفته می‌شود، ریختن مژه‌ها در حین انجام اینکار است. پس اگر مایلید این روش‌ها را امتحان کنید، این موضوع را هم در نظر بگیرید.

2. فرمژه کمک کننده است

گاهی اوقات مژه‌های چشم چندان کوتاه نیستند، اما به شکل صاف و مستقیم روی خط مژه صف‌آرایی کرده‌اند. بنابراین چه مژه‌های صافی داشته باشید و چه نه، فرمژه را در دستور کار آرایش چشم و مژه‌هایتان قرار دهید. استفاده صحیح از فرمژه‌ها، باعث می‌شود مژه‌ها به خوبی به عقب برگشته و حالت چشم شما را تغییر می‌دهند. اما باید فرمژه‌های مناسب را برای اینکار انتخاب کنید. برای مثال فرمژه zen از انواع مرغوب این وسایل آرایشی است که در دو نوع کوچک و بزرگ در بازار وجود دارند.

3. از سرم مو استفاده کنید

یکی از روش‌های طبیعی برای ضخیم‌تر و بلندتر کردن مژه‌ها استفاده از محلول‌ها و سرم‌هایی است که برای رشد و پرپشت کردن ابرو و مژه‌ استفاده می‌شود. این محلول‌ها با موادی مانند انواع روغن‌های گیاهی و ویتامین‌ها ساخته می‌شوند و در طول استفاده پیوسته، تاثیرات خوبی روی رشد ابرو و مژه دارند، البته به شرطی که نوع مرغوب آن را تهیه کنید. معمولا از بین سرم‌های تقویت کننده ایرانی، سرم تقویت مو سریتا از کیفیت و اثرگذاری خوبی برخوردار است.

علاوه بر این سرم‌ها، روغن‌های گیاهی دست‌سازی هم وجو دارند که برای رشد ابرو استفاده می‌شوند و برای مژه‌ها نیز کاربرد دارند، اما به دلیل داشتن پایه روغنی پیشنهاد می‌کنیم آنها را روی مژه‌ها امتحان نکنید.

4. ریمل‌ها، روشی موقتی اما دائمی

تقریبا همه خانم‌ها حداقل یکبار از ریمل استفاده کرده‌اند و از نقشی که در بلندترکردن و ضخیم‌تر کردن مژه‌ها دارند، باخبرند. ریمل‌ها در انواع حجم‌دهنده و بلند کننده وجود دارند و برندهای مختلفی، انواع متفاوتی از آنها را روانه بازار می‌کنند. حتی در حال حاضر انواع رنگی آنها هم موجود است. بنابراین اگر به دنبال یک راه‌حل خوب، سریع و آسان برای بلندتر کردن مژه‌ها هستید، ریمل‌ها گزینه‌های عالی هستند و به راحتی هم قابل شستشو هستند، البته اگر انواع ضد آب آنها را خریداری نکرده باشید.

اگر بخواهیم یک مارک خوب برای ریمل را معرفی کنیم، مایلیم انواع مختلف ریمل اسنس را معرفی کنیم، البته به شرط آنکه بتوانید نوع اصل آن را پیدا کنید. این ریمل‌ها در نوع صورتی، سبز و مشکی مشهور هستند و همگی برای حجم دادن و بلند کردن مژه‌ها مناسب هستند. قیمت آنها مقرون به صرفه است و پس از خرید برای مدت طولانی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

5. بخش‌های دیگر چشم و ابرو را آرایش کنید

آرایش کردن سایر بخش‌های چشم و ابرو، تاثیر زیادی روی زیبایی صورت می‌گذارد، به طوری که می‌توانید از آرایش مژه‌ها صرف نظر کنید و یا فقط به یک ریمل ساده بسنده کنید. برای آرایش این بخش‌ها می‌توانید از خط چشم، صابون ابرو و یا ژل ابرو استفاده کنید:

· خط چشم را باید با توجه به فرم و اندازه چشم در اندازه‌های نازک و ضخیم روی خط مژه بالایی و گاه پایینی بکشید. انواع خط چشم مدادی، ژله‌ای، جامد و مایع وجود دارند که بسته به مهارتی که دارید، قابل استفاده برای چشم هستند.

· صابون ابرو، یکی از روش‌های خوب برای آرایش طبیعی ابروهاست و باعث لیفت ابروها و منظم شدن ابروها می‌شود. معمولا در انواع جامد ساخته می‌شوند و به کمک یک برس و یا شانه ابرو، می‌توانید ابروها را به شکل دلخواه حالت دهید. معمولا قیمت زیادی ندارند و در هنگام خرید مارک‌های خوبی مانند کالیستا، اسنس و رولوشن نیاز شما را به خوبی برآورده می‌کنند.

· ژل ابرو نیز در انواع بی‌رنگ انتخاب خوبی برای حالت دادن به ابروهاست. حتما با ما هم عقیده هستید که منظم و آراسته به نظر رسیدن ابروها، تاثیر زیادی در زیباتر به نظر رسیدن چشم‌ها و البته صورت دارد. معمولا در مدل بی‌رنگ هستند و ژل ابرو بنفیت، آنستازیا، فلورمار و گلدن رز، از انواع با کیفیت این محصول در بازار هستند.

· سایه چشم هم یکی دیگر از مواردی است که روی خط مژه‌ها و فاصله بین چشم و ابرو قرار می‌گیرد و برای زیباتر کردن آرایش چشم مناسب است. بسته به رنگ پوست و لباسی که به تن دارید، می‌توانید رنگ مناسب را انتخاب و روی چشم را آرایش کنید.

6. از ریزش مژه‌ها جلوگیری کنید

گاهی اوقات مژه‌ها نیازی به بلند کردن ندارند، اگر باعث ریزش آنها نشویم و دلایل ریزش آنها را بدانیم. شستشوی نامناسب ریمل از روی مژه‌ها، کندن چسپ مژه مصنوعی در زمان و شیوه نادرست و اکستنشن نامناسب مژه‌ها، از عواملی است که باعث ریختن مژه‌ها و کندن‌شان می‌شود و تاثیر زیادی روی ضخامت و پرپشتی آنها دارد. بنابراین رعایت این موارد تاثیر زیادی روی مژه‌ها دارد.

علاوه بر این ممکن است تحت تاثیر اختلالات هورمونی، مژه‌ها شروع به نازک شدن و یا ریزش کنند که معمولا نشانه‌های آن در دیگر بخش‌های بدن نیز قابل مشاهده است. در چنین مواردی با مراجعه زودهنگام به پزشک و تشخیص علت آن، امکان جلوگیری از این اتفاق وجود خواهد داشت.

مواردی که تا به حال اشاره کردیم، همگی بر روی زیبایی مژه‌ها و چشم تاثیرگذار هستند، البته به شرطی که با مهارت کافی و مواد آرایشی مناسب و مرغوب انجام شوند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر در این زمینه‌ها مهارت کافی ندارید، آموزش‌های زیادی که در این حوزه وجود دارد را مطالعه کنید و پس از آن، از روش‌های گفته شده استفاده کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =