۳ نفر
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
احتمال طغیان عظیم کرونا در آبان و آذر

مهر نوشت: رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به فروکش پیک پنجم کرونا، گفت: باید آمادگی کامل داشته باشیم، زیرا شاید در آبان و آذر هم درگیری‌ها زیاد شود.

سعید رضا مهرپور، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با اشاره به اینکه پیک پنجم کرونا طولانی شد، افزود: پیک‌های قبلی حدود یک تا یک ماه و نیم طول می‌کشید، اما پیک پنجم تقریباً دو ماه و نیم طول کشید و از همه پیک‌های دیگر بالاتر رفت و شرایط بسیار سخت و دشواری را در بیمارستان‌ها پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به حجم زیاد فداکاری کادر درمان و پشتیبانی در بیمارستان‌ها، ادامه داد: اکنون تعداد مراجعه کنندگان بسیار کمتر شده و بخش‌های بیمارستان‌ها در حال بازگشت به روال قبل هستند.

مهرپور اضافه کرد: بیش از نصف بیمارستان شریعتی به بیماران کرونا اختصاص داده شده بود و تعداد بستری شدگان کرونایی در برخی موارد به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده بود.

رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به اینکه با حجم کنونی واکسیناسیون، اگر پیک دیگری هم در پیش باشد مانند پیک‌های قبلی نیست، افزود: باید آمادگی کامل را داشته باشیم، زیرا شاید در آبان و آذر هم درگیری‌ها زیاد شود.

مهرپور افزود: مشاهدات نشان داده است کسانی که دو دوز واکسن را زده بودند و دو هفته از دوز دوم آنها گذشته بود، مرگ و میر در آنها کمتر بود.

رئیس بیمارستان شریعتی با تاکید بر اینکه مرگ و میر در کسانی که واکسینه نشده بودند بیشتر بود، از مردم خواست که واکسن بزنند و آن را یک مسئولیت اجتماعی بدانند.

مهرپور با اشاره به اینکه تاکنون درمان ثابت شده‌ای برای بیماری کرونا وجود ندارد، گفت: برای فلج اطفال و آبله هم درمان ثابت شده‌ای نداریم، اما با واکسیناسیون توانستیم آنها را کنترل کنیم؛ بنابراین تزریق واکسن کرونا بسیار مهم است، زیرا به میزان زیادی از مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    87 6
    خب معلومه که موج عظیمی در آبان خواهیم داشت ، وقتی تصمیم نابخردانه گرفته میشه که راهپیمایی اربعین در عراق انجام بشه و اون بدون حتی یک سر ارزن رعایت پروتکل ها ، باید هم از الان برای آبان و آذر هشدار داده بشه . تلویزیون هم با افتخار و فتحانه نشون میده که مردم و مجری و غیره بدون هیچ ماسکی در حال راهپیمایی اربعین هستن . مطمئنا امام حسین (ع) از این حرکت شما خیلی خوشنود خواهد شد که جون مردم کشورتون رو به خطر می اندازید .
  • US ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    32 24
    مردم دنبال واکسن هستند. مسوولان وانمود میکنند مردم واکسن نمیزنند!!!