خاطرات مینا وحید از چالش صبر و قدرت در «افرا»/ مشکلی با کارگردان‌های بنام نداشته ام

خراسان نوشت: با این که تقریبا هر 2 یا 3 سال در یک کار حضور دارد، اما همواره سعی کرده هنر بازیگری اش را نشان دهد و خوش بدرخشد. «دوران عاشقی» اولین کار مینا وحید بود، بعد در «شهرزاد» خوش درخشید، سپس در «بانوی عمارت» دیده شد و فیلم سینمایی «بعد از تو» با حضور او سروصدایی به پا کرد.

 او هم اکنون با نقش «مهتاب فروزش» در سریال «افرا» از شبکه یک سیما مهمان مخاطبان است و این نقش را به دلیل قدرتمند بودن و در عین حال صبوری آن دوست دارد. برای حضور در «افرا» با مینا وحید به گفت و گویی نشستیم که ماحصل آن را می خوانید.

بعد از بازی در «بانوی عمارت»، با نقش «مهتاب فروزش» در سریال افرا به تلویزیون برگشتید. این نقش چه ویژگی‌ منحصر به فردی داشت که بعد از این مدت آن را قبول کردید؟

«مهتاب فروزش» نقش متفاوتی بود؛ زنی بود که چندین وجه شخصیتی داشت و جایی که باید، بسیار قدرتمند رفتار می کرد و جایی که باید آرام بود و این صبوری و درون گرایی در عین قدرتمند بودن «مهتاب»، برایم جذاب بود و سعی کردم در بازی، این ویژگی را پررنگ کنم، از طرفی کمتر دیده شده زنی که زندگی خوبی دارد ولی می‌خواهد زندگی بهتری را برای خود رقم بزند و این هم یکی دیگر از دلایلم برای انتخاب نقش بود.

آیا ما به ازای بیرونی داشتید یا متکی به فیلم نامه و کمک کارگردان بودید؟

همواره ابتدا از فیلم نامه کمک می گیرم و بعد آن شخصیت را تصور می کنم و به آن آب و رنگ می دهم و بر اساس آن تصور، راکورد شخصیتی را حفظ می کنم. وقتی در یک سریال بازی می‌کنی، باید نمودار شخصیتت را در ذهنت رسم کنی، یعنی کجا اوج و کی فرود دارد،اگر همیشه دراوج یا در فرود باشد،یکنواختی آن بیننده را خسته می کند و مهتاب با توجه به فیلم نامه،گاهی آرام بود و گاهی به اوج، دوباره به سکوت و بعد به انفجار می رسید. قبلاً طراحی آن را انجام داده بودم و شخصیت را درآوردم.

شخصیت «مهتاب فروزش» به دلیل فضا و موقعیت اش به برخی زنان امروزی شباهت دارد. با این همه قرار گرفتن در چنین نقشی برای تان چه سختی هایی داشت؟

اصولاً در فیلم نامه ها نکات شخصیتی هر کاراکتری مشخص است و من از طریق فیلم نامه، شخصیت «مهتاب» را پیدا کردم. در فیلم نامه مشخص است که هر شخصیت، چه پیش داستان و چه خصوصیات رفتاری دارد؛ البته در فیلم نامه های درست و از آن جایی که این فیلم نامه بسیار شخصیت پردازی درستی داشت و نکات ریزی از شخصیت «مهتاب» را بیان کرده بود، برای همین در ادامه من تصور کردم؛ برای همه نقش ها این کار را انجام می دهم.

از بازی تان در «افرا» راضی بودید؟

باید بگویم تاکنون پیش نیامده در فیلمی بازی کنم و از بازی ام به طور کامل راضی باشم ولی وقتی «مهتاب» را در «افرا» می بینم، آن را دوست دارم و احساس می کنم همین «مهتاب» در ذهنم بود؛ نگاه ها، تامل و سکوتش را که پر از حرف است دوست دارم البته مخاطبان هم عقیده دارند که شخصیت جذابی شده ولی صد درصد راضی نیستم.

فلاش بکی به گذشته بزنیم؛ اصلا چه شد به این حرفه ورود کردید؟

ورود به عرصه بازیگری دلیل نمی خواهد بلکه جوشش، حال و یک تقدیر است که هرقدر از آن فرار کنی، برایت رقم می خورد. وقتی بچه بودم، هنگامی که برنامه «شما و سیما» و پشت صحنه فیلم ها پخش می شد، تپش قلب می گرفتم و احساس می کردم جایم در آن جا خالی است. البته خیلی جلوی خودم را گرفتم که به این مسیر نیایم ولی دیر آمدم و انگار تقدیرم بود چون احساس می کردم هیچ جای دیگر به جز این جا آرام و قرار ندارم.

ملاک شما برای انتخاب کارهای تان چیست؟ چون در سال های ورودتان خیلی گزیده کار بوده اید و این که آیا اصلی یا فرعی بودن نقش در انتخاب های تان تاثیر دارد؟

ملاک من برای انتخاب کارهایم، ابتدا فیلم نامه است و بعد موقعیتی که آن کار می تواند برایم ایجاد کند و این که نقش چقدر برایم چالش دارد و اگر چالش نداشته باشد، نمی پذیرم. گزیده کار هستم، برای این که باید چند ویژگی در کنار هم قرار گیرد تا بتوانم کار را انتخاب کنم، از جمله فیلم نامه، کارگردان، میزان چالش نقش، دیگر بازیگران و این که من چه چیزهایی را می توانم به نقش اضافه کنم و در مقابل نقش، چه چیزهایی می تواند به من اضافه کند و همه این ها باعث می شود که گزیده کار شوم. اصلی و فرعی بودن نقش به اندازه چالش آن برایم اهمیت ندارد. اگر نقشی فرعی و چالش برانگیز و در مقابل یک نقش اصلی و یکنواخت باشد، من نقش فرعی را انتخاب می کنم.

شما در سریال «شهرزاد» بازی کرده اید، در چند کار سینمایی، تله فیلم و شبکه نمایش خانگی هم بازی داشتید، حتی با این که در دو سریال «افرا» و «بانوی عمارت» یکی از نقش های اصلی را بازی کردید، اما به اعتقاد من با بازی در فیلم «کفش هایم کو؟» و «دوران عاشقی» فرصت دیده شدن برای تان فراهم شد. خودتان فکر می کنید با کدام اثر دیده شدید؟

به طور عجیبی کم کار کرده ام، در این 8 یا 9 سال، 6-7 کار کرده ام که هر کدام به اندازه کافی دیده شدند و هرکدام قدمی در دیده شدن من داشتند. «دوران عاشقی» اولین کار من و یکی از کارهای پرستاره و درخشان بود و به اندازه کافی برایم اعتبار جمع کرد، بعد در «شهرزاد» بسیار دیده و شناخته شدم. «بانوی عمارت» اولین کار تلویزیونی من بود و بسیار باعث دیده شدن من شد و فیلم سینمایی «بعد از تو» به خاطر جوایزی که گرفتم خیلی سروصدا کرد و الان هم در «افرا» دیده شده ام. فکر می کنم چون با وسواس خاصی کارم را انتخاب می کنم، برایش اتفاق بدی نمی‌افتد و هر کدام باعث یک مرحله پیشرفتم می شود.

چرا حضور کم رنگی در تلویزیون دارید؟

حضورم در تلویزیون کم رنگ نیست و اگر فیلم نامه ای را دوست داشته باشم و کار خوب باشد، آن را انتخاب می کنم و به طور کلی کم کار می کنم، از سال گذشته یک مقدار بیشتر کار می کنم وگرنه هر 2-3 سال یک بار کار می کردم. سه سال پیش هم در «بانوی عمارت» بازی کردم پس خیلی هم در تلویزیون کم کار و کم رنگ نبودم.

سابقه کار با کارگردان های توانایی همچون حسن فتحی و کیومرث پوراحمد را دارید. کار کردن با این کارگردان ها چه دشواری هایی دارد؟

کار با کارگردان های بنامی مثل حسن فتحی، کیومرث پوراحمد و علیرضا رئیسیان نه تنها مشکلات و مسائلی ندارد بلکه بسیار آرامش بخش است و من هیچ مشکلی با کارکردن با کارگردان‌های بنام نداشته ام.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قلی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    90 12
    غم و نا امیدی سیاهپوش بودن از سرتا پای صدا و سیما میباره
    • الهام IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      3 0
      اوکی
  • فرزاد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    56 58
    ولی خدایی یکی از سریالهای جذاب بعد از انقلاب بوده که تونسته هر شب ساعت 10 منو پای تلوزیون بکشونه .. خداقوت به همه عوامل بخصوص نویسندگان فیلمنامه و کارگردانی عالی جناب توفیقی
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      15 18
      اصلا معلوم نیست که خود از کس و کارای این توفیقی هستی که داری مجیز میگی، من نمیدونم این چه سریال جذابی هست که نه من نه هیچ کدام از اطرافیانم حتی اسمش را نشنیدیم
    • مجید IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      13 10
      تو راست میگی. حالا بگو از دوستان کدوم بازیگری که جانبداری فیلمی رو میکنی که مردم مجبورمیشوند تلوزیون رو یا خاموش کنند یا شبکه دیگه رو نگاه کنند
    • فرزاد IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      12 13
      تو فکر کنم از عوامل حمل ونقل بودی
    • النا IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      10 1
      احتمالا اولین و تنها سریالی که بعد از انقلاب دیدی همین افرا بوده.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    26 20
    نمیدونم چطور بگم که این سریال عالیه و محشره
  • حامی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    20 12
    دارید خودتان را به درو دیوار میزنید تا این هنر پیشه را معروف کنید،احتمالا در قرارداد بعدیش شریک باشید
  • h IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    14 16
    فیلمنامه ی نسبتا خوبی داشت می تونست خوب پیش بره ولی بعد خیلی ضعیف شد توی این فیلم هم توی سکانس های زیادی بازی ضعیفی از خودش نشون داد در صورتی که می تونست با موقعیت هایی که طراحی شده بود بازی بهتری رو ارائه بده
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    19 2
    این خانم در این سریال نقش بلا تکلیفی داره هرکه هر چی گفت جوابش مخالفت بوده اخر سر همونو انجام مده بالاخره قوی هست یا نیست
  • ایراندوست IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    14 9
    غیر از فوتبال و کلا ورزش تنها چیزی که از تلوزیون میلی نگاه میکنم همین سریاله. خدایی نقش خانم فروزش تو این سریال یه جاهایی خیلی لج آدم و در میاره، پس معلومه که نقشش و خیلی خوب بازی میکنه!!!
  • منتقد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    11 18
    با کمال احترام هم خانم وحید ه هم آقای بازغی خیلی خشک و مصنوعی بازی کردن....متأسفانه.....
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    11 2
    اولین کار تلویزیونیش بانوی عمارت نبود قبلش دختران حوا بود
  • حسین IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 1
    سلام ازبازرس خیلی خوشم نیامد
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    8 3
    تنها جذابیت سریال نشون دادن طبیعت سرسبز شماله. و الا فیلمنامه چنگی به دل نمیزنه.
  • سوگند IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    4 4
    این سریال حرف نداره
  • ادریما IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 4
    سلام شما خیلی بازیگر خوب وپر تلاشی هستید از اینکه در سر یال افرا بازی کردید ممنونم خوب بازی کردن شما ب ما انگیزه میده من ادرینا هستم ۱۶ساله از تهران
  • من IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 8
    افرا بهترین سریالیه که تو عمرم دیدم
  • بهار IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    2 0
    ازسریال دختران هوا تااین سریال کلی فرق کرده از صداش بگیر تا دندوناش لباشو کل صورتش عوض شده
  • ناشناس IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    8 0
    خیلی بازیگر خشک و بی روحی هست خیلی هم مغرور
  • ساحل IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 4
    خیلی خوب بازی کردین در کل افرا سریال جذابیه و اموزندگی داره
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    2 7
    سریال افرا واقعا فیلمنامه عالی و محشری داشت
  • علی کاتب IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    2 0
    لمینتش نمیزاره درست حرف بزنه
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 0
    باورم نمیشه روزبه حصاری بچه مهندسو فروخت به این سریال.نه فیلمنامه ی جذابی داره نه نقش پررنگی.سنگ قبر پیمان نقشش پررنگ تر از مسعوده.
    • حدیث IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      اولن اقای حصاری از قبل این سریال و انتخاب کرده بود و فقط چند ماه وقت خواست تا این سریال تموم شه و بتونه تو بچه مهندسم حضور داشته باشه که قبول نکردن!! دومن بنظرم فیلنامه افرا خیلی بهتر از داستان مزخرف بچه مهندس چهار بود ک از همون اولش اخرش معلوم بود! ثانین از چیزی خبر ندارین قضاوت بیجا نکنین!