۱۸درصد مرگ‌ومیر و مصدومین تصادفات سهم گروه سنی زیر ۱۸سال

میزان نوشت: مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص رانندگی نوجوانان قبل از گرفتن گواهینامه توضیح داد.

جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خیلی وقت‌ها شاهد آن هستیم که نوجوانان بدون داشتن گواهینامه مربوطه اقدام به رانندگی با وسایط نقلیه می‌نمایند و متاسفانه این اتفاق زیاد روی می‌دهد.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که ۱۸ درصد از مصدومین و متوفیان رانندگی به افراد زیر ۱۸ سال اختصاص دارد پس این آمار نشان می‌دهد که متاسفانه این اتفاق روی می‌دهد.

جوانبخت گفت: وقتی راننده‌ای به عنوان راننده مقصر در تصادف شناخته می‌شود بیمه‌ها صرف نظر از شرایطی که وجود دارد موظف به پرداخت خسارت می‌باشند، اما وقتی که راننده مقصر گواهینامه لازم را ندارد و در واقع فاقد گواهینامه هست بخاطر اینکه ضرر و زیان فرد مقابل بیمه آنرا جبران می‌نماید و قانون حمایت لازم را انجام می‌دهد، اما واقعیت این است که در اصطلاح فنی که وجود دارد بیمه آن را ریکاوری می‌کند یعنی کل آن هزین را از والدین و یا از آن فرد دریافت می‌نماید و ضرر و زیان طیادی را می‌بایست پرداخت کند.

وی افزود: حال حساب کنید که آن تصادف فوتی و یا جرحی باشد و اگر بحث پرداخت دیه مطرح باشد بحث پرداخت دیه بسیار سنگین می‌باشد که خواهشی که از والدین گرامی داریم این است که خیلی با دقت و احساس مسولیت بیشتری مدیریت نمایند و فرزندان خود راقانون مدار وقانون پذیر تربیت نمایند.

وی اشاره کرد: والدین در مقابل این خواسته که سوییچ خودرو را به فرزند بدهند و برای یک تفریح کوتاه و دقایق کم فرزندان را در جایگاه راننده و راکب موتور سیکلت قرار دهند اجازه این کار را ندهند و این اتفاق را هرگز رقم نزنند چرا که ما واقعا شاهد ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری هم بصورت مادی و معنوی هستیم.

جوانبخت بیان داشت: مدل تصادفات نوجوانان با بزرگرت‌ها بسیار متفاوت است و نوجوانان بخاطر درک ضعیف از خطر و شرایط را نمی‌توانند مدیریت کنند و اکثر نوجوانان ما آموزش‌های لازم و کافی را ندیده اند در هنگام مواجه شدن با خطر نمی‌توانند تصمیم درست را بگیرند و در اصطلاح، آن فرار از تصادف را نمی‌توانند انجام داده و بصورت غلط اینکار را انجام می‌دهند و تصادفات آن‌ها خیلی با شدت اتفاق می‌افتد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =