واکسیناسیون معلولان بسترگرا هنوز انجام نشده است

ایسنا نوشت: معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به واکسیناسیون معلولان بسترگرا در منزل گفت: به واسطه چالش‌هایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران در انجام واکسیناسیون در منازل بواسطه اعزام تیم‌های تخصصی و تزریق واکسن داشتند، این کار هنوز محقق نشده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به واکسیناسیون معلولان بسترگرا در منزل گفت: به واسطه چالش‌هایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران در انجام واکسیناسیون در منازل بواسطه اعزام تیم‌های تخصصی و تزریق واکسن داشتند، این کار هنوز محقق نشده این در حالیست که پیش از این اعلام کردیم با حضور  نماینده‌ای از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، بهزیستی تیمی متشکل از پزشک و پرستار برای واکسیناسیون آماده می‌کند، اما پاسخی هم در این خصوص دریافت نشد.

سیداحمد خادم بیان کرد: درخصوص واکسیناسیون معلولان بسترگرا مکاتباتی انجام شد و اسامی معلولان بسترگرا نیز برای اعلام به دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران آماده است تا با رفع چالش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، واکسیناسیون در منازل با اعزام تیم‌های تخصصی محقق شود. هر ویال واکسن برای ۱۰ نفر مورد استفاده دارد اما باتوجه به پراکندگی معلولان در سطح شهر و اهمیت نگهداری واکسن در شرایط ویژه، واکسیناسیون کمی پیچیده و دشواراست.

وی افزود: بهزیستی استان تهران برای این موضوع به مدیران بهزیستی شهرستان نامه‌ای ارسال کرد تا با همکاری شبکه‌های بهداشت برای پوشش واکسیناسیون اقدام کنند و آن دسته از معلولانی که به طور کامل بسترگرا هستند را شناسایی و با هماهنگی شهرستان‌ها و مسئولین شبکه بهداشت واکسیناسیون آنها محقق شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه هنوز معلولانی که در خانه نگهداری می‌شوند واکسن دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: ما پیش از این اعلام کردیم که با حضور نماینده ناظر از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران ، تیم متشکل از پزشک و پرستار را آماده و در  واکسیناسیون همکاری کنیم اما پاسخی در این خصوص دریافت نشد.

خادم با بیان اینکه اگر باز هم دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران این فرصت را به ما بدهند، ما استقبال می‌کنیم و حاضر به آماده کردن تیم برای واکسیناسیون معلولان بسترگرا در منزل با نظارت آنها هستیم، گفت: اکنون مجدد برای واکسیناسیون معلولان بسترگرا در منزل با وزارت بهداشت مکاتبه شده است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    در ابتدا واکسن تک ویالی سینوفارم وارد شد و بعد واکسن دو ویالی آمد که هنوز هم واکسن دو ویالی موجود است و نهایتا واکسن جدید سینوفارم 5 ویالی است. 10 دز بودن واکسن و بقیه بهانه است. دانشگاه توانبخشی دارای بیمارستان تحت پوشش است و می توان از آن طریق کار را انجام داد.