کسب و کاری که زحمت خرید از میادین میوه را از زندگی مردم حذف کرد

دنیای کسب و کارهای آنلاین در ایران و حتی دنیا به دو نیمه‌ی قبل و بعد از کرونا تقسیم می‌شود. تا قبل از ایام کرونا کمتر کسی تصور میکرد که بتوان ریزترین و اساسی ترین کالاهای روز مصرف خانه را هم از فروشگاه های اینترنتی خریداری کرد. اما دقیقا وسط بحران کرونا که همه مجبور شدند از ترس این بیماری در خانه ها بمانند؛

اهمیت فروشگاه های اینترنتی که محصولات غیر متداول تر در بین سایر رقبایشان میفروختند به چشم بیاید. یکی از کسب و کارهایی که شاید پاندمی کرونا نقش بسیار زیادی در به چشم آمدن اهمیت آن داشت تره بار اینترنتی بود. امروز می‌خواهیم کمی درباره نقش این کسب و کار و اهمیت آن صحبت کنیم.

از میوه تا صیفی جات: تمام محصولات تازه و از تره بار مرکزی برای مشتریان ارسال میشود!

وقتی یک بستر اینترنتی برای فروش کالا و خدمات راه اندازی می‌شود به این سادگی نمیتوان جلوی ولع اضافه کردن طیف های مختلف محصول به فروشگاه را گرفت. اما تخصص اصلی کسب و کارهایی که نوعا میوه فروشی آنلاین به حساب می‌آیند بر محوریت فروش میوه تازه است. البته که شما هایپرمارکت‌های زیادی در حوالی منطقه محل سکونت خودتان می‌شناسید. از خودتان پرسیده‌اید که چرا باید در مغازه همزمان شکلات – اقلام سوپرمارکت – میوه و حتی خشکبار به فروش برسد؟ وقتی مشتریان به مغازه ای اعتماد می‌کنند ترجیح می‌دهند تمام اقلام خواربارشان را از آنجا تهیه کنند. به دلیل همین کثرت درخواست مشتریان، محصولات صیفی جات – میوه های عجیب و لاچکری حتی خشکبار هم در سبد محصولات این تیپ فروشگاه‌ها قرار گرفته است. خسته کننده‌ترین اتفاق در هنگام خرید میوه را به خاطر بیاورید! بله حمل بار و طی مسیر از محل سکونت تا مغازه و برعکس! یکی از ایده‌ها و سرویس‌هایی که مردم را در خرید از این سبک فروشگاه ها متقاعد و ترغیب می‌کند این است که می‌توانند محصولات تازه ی میوه و تره بار را با سرویس اختصاصی در منزل تحویل بگیرند!

محصولات بسته بندی شده از سبزی خشک تا پک پذیرایی: فکر همه جایش را کرده اند!

وقتی سری به ویترین فروشگاه های آنلاین رنگارنگ می‌اندازیم می‌بینیم که در ویترین محصولاتشان انگار فکر تمام گروه های مشتریان و مخاطبانشان را کرده اند. در شهر تهران شرکت‌های بسیاری علاقه مند هستند که در مناسبت ها و حتی برگزاری جلساتشان پکیج‌های پذیرایی داشته باشند. اجزای این پکیج ها میتواند از میوه تا شیرینی و آب میوه و حتی انواع تنقلات غیر مرتبط با پیشه ی کسب و کار باشد. اما گویا متقاضی آن آنقدر زیاد هست که در طبقه محصولات فروشگاه ها از سبزی خشک شده در بسته بندی شیک تا پکیج های پذیرایی به چشم بخورد. این اتفاق در نگاه اول می‌تواند ما را به این فکر بیندازد که احتمالا رونق کسب و کاری از خیل عظیمی از فروشگاه‌های مردمی در همسایگی‌ ما از بین میرود یا آسیب می‌بیند. اما از دید دیگر معمولا به این منتج می‌شود که آنها نیز در محصولاتشان تنوع ایجاد کنند و یا امکاناتی نظیر ارسال فوری و حتی پایگاه فروش آنلاین نیز برای خودشان دست و پا کنند.

کسب و کاری که زحمت خرید از میادین میوه را از زندگی مردم حذف کرد

به وبلاگ فروشگاه ها توجه کنید: آنها برای آموزش مخاطبانشان هم برنامه ریزی کرده اند!

وقتی صحبت از مسئولیت اجتماعی کسب و کارها به میان می‌آید؛ معمولا یاد برنامه های پر زرق و برق نمایشی میفتیم. اما فروشگاه های اینترنتی در هر تخصصی اغلب به یک پایگاه محتوایی پشتیبان روی آورده اند که در موضوعات مرتبط به کسب و کارشان اقدام به آگاهی افزایی برای مردم کرده اند. اگر گذرتان به فروشگاه های اینترنتی افتاد سری به محتوای وبلاگ آنها و احیانا پیج های شبکه های اجتماعی آنان بزنید. محتواهای آموزشی آنان نوعا در گروه اقدامات لازم در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی قرار می‌گیرد و در موارد بسیاری خلاقیت های خوبی هم در آنان به چشم میخورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =