۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
مبارزه یک کودک با ماسک‌های عجیب

تسنیم نوشت: «در ستایش یک رنگ» عنوان انیمیشنی به کارگردانی «مسعود قدسیه» است که در آن کودکی به مبارزه با آلودگی شهر می‌پردازد.

مسعود قدسیه درباره جدیدترین اثر خود توضیح داد: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که از یک طرف به دنبال پیدا کردن کُره‌ای جدید برای زندگی هستیم از طرف دیگر خودمان با دست خودمان گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنیم و لایه اوزون را از بین برده و شرایط زندگی در کُره زمین را نابود می‌کنیم. درختان را قطع می‌کنیم و حیوانات را بی‌رحمانه می‌کُشیم و از سوی دیگر به فکر حمایت از محیط زیست می‌افتیم. این تناقض رفتاری تنها و تنها در نوع بشر مشاهده می‌شود. این مسائل در ذهن من بود و سوژه ساخت «در ستایش یک رنگ» این‌گونه شکل گرفت.

وی افزود: فکر کردم شاید نسل بعد چاره اساسی بیاندیشد و این مشکل را برطرف کند به همین دلیل داستانی نوشتم که در آن یک کودک به فکر نجات شهر خود می‌افتد.

این انیماتور با تأکید بر این که استفاده از ماسک در هیچ برهه‌ای از تاریخ به این اندازه فراگیر نبوده است، تصریح کرد: استفاده از ماسک دو جنبه دارد یک جنبه ظاهری از ماسکی که به صورت می‌زنیم و جنبه دیگر آن ماسکی است که بر درونیات و افکارمان می‌زنیم و خود واقعی‌مان را پشت آن مخفی می‌کنیم به همین دلیل در انیمیشن من هم آدم‌ها ماسکی عجیب بر چهره دارند.

وی در توضیح خلاصه داستان «در ستایش یک رنگ» گفت: «در شهری آلوده، مردم از ماسک‌هایی عجیب استفاده می‌کنند، دلیل این همه آلودگی کارخانه‌ای است که تولید ماسک می‌کند. مردم بی‌توجه به این معضل در این شرایط زندگی می‌کنند. کودکی بر اثر اتفاقی درگیر ماجرایی می‌شود و به مبارزه با این شرایط می‌پردازد و مردم را از این معضل رها می‌کند.»

به گفته قدسیه، این انیمیشن در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد و بخش‌هایی از کانسپت فضا و شخصیت‌ها در حال انجام است. مدت زمان این فیلم کوتاه 7 دقیقه است و با تکنیک دوبعدی تولید خواهد شد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =