آغاز نشست‌های سران در مجمع عمومی سازمان ملل

ایسنا نوشت: درهای مقر سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه به روی رهبران و مقام‌های ارشد جهان که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی حضوری به نیویورک سیتی آمده‌اند، باز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ مقام ارشد جهان در گردهمایی امسال سازمان ملل شرکت کنند؛ پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ مقامات را مجبور کرد تا کل این مراسم را به صورت مجازی برگزار کنند.

در اولین روز بحث‌های عمومی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به همراه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده حاضر می‌شود. رهبر آمریکا بعد از ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل سخنرانی می‌کند.

بایدن ۲۲ سپتامبر (چهارشنبه) در حاشیه مجمع عمومی یک کنفرانس مجازی با تمرکز بر تشدید واکنش بین‌المللی به پاندمی کرونا خواهد داشت.

رهبران جهان امروز هم یک نشست وزارتی تحت عنوان "حفاظت از دستاوردهای ۲۰ سال تعامل بین‌المللی در افغانستان" برگزار می‌کنند. از زمان به قدرت رسیدن طالبان در اواسط اوت، وضعیت در افغانستان به یک مساله اولویت‌دار در دستورکار سازمان ملل تبدیل شده است.

فهرست مشارکت‌کنندگان حضوری در نشست امروز مجمع عمومی شامل رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، مون جائه-این، رئیس جمهوری کره‌جنوبی و آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان می‌شود.

همچنین روسای جمهوری ایران، چین و مصر در اولین روز مجمع عمومی سخنرانی دارند که به صورت پیام ویدیویی از پیش ضبط شده خواهد بود.

روز چهارشنبه رهبران ونزوئلا، تونس، اردن و اوکراین و چند کشور دیگر شخصا در سازمان ملل سخنرانی خواهند کرد. در روزهای بعدی مجمع عمومی شاهد حضور مقاماتی از لیبی، لبنان، آلمان، فلسطین، ژاپن، انگلیس، پاکستان، استرالیا، هند، کانادا، هائیتی، عراق، بلاروس، یمن، امارات، سوریه، عربستان، کره‌شمالی، میانمار، افغانستان و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که وارد نیویورک شده است، شنبه ۲۵ سپتامبر در مجمع عمومی سخنرانی می‌کند. در جریان این سفر این دیپلمات ارشد روسیه در نشست وزارتی پنج عضو دائم شورای امنیت در روز چهارشنبه شرکت می‌کند و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم در آنجا حضور خواهد داشت.

دبیرکل سازمان ملل و لاوروف موافقت کرده‌اند که یک نشست دوجانبه در حاشیه مجمع عمومی برگزار کنند. لاوروف همچنین در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت با موضوع اقلیم و امنیت که روز پنجشنبه است، حاضر می‌شود.

در همین حال اداره پلیس نیویورک تدابیر امنیتی در اطراف مقر سازمان ملل را افزایش داده است و خیابان‌ها در سمت شرقی منهتن بسته شده‌اند و ایست‌های بازرسی برقرار است. انتظار می‌رود این تدابیر در نیویورک ترافیک سنگینی ایجاد کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =