۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۷

رئیس جمهوری آمریکا برای خروج سربازان هموطنش از افغانستان هنوز تصمیمی نگرفته است

سربازان آمریکایی برای خروج از افغانستان مهیا می شوند و این در حالیست که کاخ سفید نشین ها هنوز در خصوص زمان این عقب نشینی و بازگشت به منزل پس از بیش از ده سال به نتیجه ای قطعی نرسیده اند. به گزارش آسوشییتدپرس ، کاخ سفید در پایان دیدار باراک اوباما با تیم امنیت ملی خود در چارچوب نشست ماهانه درباره افغانستان و پاکستان اعلام کرد اوباما هنوز تصمیم نگرفته است چه تعداد نظامی آمریکایی تابستان امسال از افغانستان خارج خواهند شد.


کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در این دیدار در جریان پیشرفت ها در مورد اجرای راهبردی که پس از کشته شدن اسامه بن لادن سرکرده القاعده در پاکستان و افغانستان اتخاذ شد، قرار گرفت. جو بایدن معاون رئیس جمهور، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه، تام دانیلون مشاور امنیت ملی، لئون پانتا رئیس اطلاعات مرکزی، مایک مولن رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در این نشست حضور داشتند.
رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت کرده بود. کاخ سفید در بیانیه خود همچنین اعلام کرد باراک اوباما روز چهارشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان گفتگو می کند.


به گزارش خبرگزاری شین هوا از واشنگتن، دیدار روز دوشنبه اوباما با تیم امنیتی اش در لحظه ای حساس برگزار شد که آمریکا پیش بینی کرده است ماه آینده خروج نیروهای خود را از افغانستان آغاز کند. هنوز در مورد شمار نظامیان آمریکایی که ماه آینده از افغانستان خارج خواهند شد اجماع حاصل نشده است زیرا برخی بیم دارند خروج زودهنگام نیروهای نظامی پیشرفت هایی را که نیروهای خارجی در زمینه امنیتی در افغانستان کسب کردند از بین ببرد.


جی کارنی وابسته مطبوعاتی کاخ سفید دوشنبه اعلام کرد کاهش نیروهای نظامی در افغانستان موضوع گفتگوی نشست روز دوشنبه نبود و در دستور کار قرار نداشت. وی افزود باراک اوباما هنوز پیشنهادهای مشاورانش را دریافت نکرده و در مورد شمار نظامیانی که قرار است از افغانستان خارج شوند، تصمیم گیری نکرده است. دولت اوباما برنامه ریزی کرده است خروج نیروهای خود را از افغانستان ژوییه آینده آغاز کند و تا سال 2014 همه مسئولیت های امنیتی در این کشور به طور کامل به نیروهای افغان واگذار شود. دولت آمریکا اوایل سال کنونی میلادی اعلام کرد قصد دارد در مرحله نخست، تابستان امسال 5 هزار نیرو را از افغانستان خارج کند که این تعداد کمتر از چیزی است که بسیاری انتظارش را داشتند.


5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =