۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۰

روزنامه ایران نوشت:


پرونده متهمان 3 بیمار رها شده در بیابان‌های اطراف تهران در حالی با صدور کیفرخواست به دادگاه عمومی تهران ارسال شد که هم‌‌اکنون تیم قضایی - پلیسی درباره ادعای مردی مبنی بر مرگ چهارمین بیمار رها شده نیز تحقیق می‌کند.

براساس اوراق تحقیق، رسیدگی‌های قضایی - پلیسی درباره این پرونده از 23 فروردین امسال همزمان با پیدا شدن 2 بیمار به نام‌های «برات» - 60 ساله - و «حمید» - 40 ساله - در بیابان‌های جنوب تهران در دستور کار بازپرس شاهپور بیرانوند از شعبه 15 دادسرای تهران و پلیس قرار گرفت. در جریان نخستین بررسی‌ها مشخص شد، 2 بیمار به دلیل عفونت و شکستگی پا در بیمارستان امام (ره) تهران بستری بودند، اما چند روز بعد به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان، از سوی برخی مسئولان و خدمه بیمارستان، با آمبولانس به بیابان‌های جنوب تهران منتقل و رها شده‌اند. از سوی دیگر دو راننده کامیون هنگام توقف در این محل با مشاهده دو بیمار بلافاصله با پلیس 110 تماس گرفتند.

سرانجام با دستور قاضی دادگاه بخش آفتاب دو بیمار به بیمارستانی در جنوب تهران منتقل شدند. اما همان روز «حمید» مرخص شد و «برات» نیز بعد از مدتی به آسایشگاه سالمندان و معلولین کهریزک انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت. بازپرس پرونده در ادامه تحقیقات پی برد متهمان روز 31 فروردین نیز یک زن 80 ساله به نام «شوکت» که بیماری فراموشی هم داشت را از بیمارستان به آسایشگاه کهریزک منتقل کردند. اما مسئولان آسایشگاه از پذیرش بدون حکم قضایی او خودداری کردند. از این رو خدمه بیمارستان زن نگون‌بخت را نیز در بیابان‌ رها کردند. سرانجام چند ساعت بعد این زن از سوی مردم پیدا شد و به آسایشگاه کهریزک انتقال یافت. بازپرس پرونده نیز با جمع‌آوری اطلاعات لازم و شناسایی یک پزشک، چند تن از مدیران، مسئولان و مددکاران، نیروهای خدماتی و رانندگان آمبولانس، در مجموع 12 تن را به اتهام خودداری از کمک به مصدومان و رها کردن آنها در شرایط نامساعد در بیابان‌ با صدور قرار قانونی بازداشت کرد. متهمان نیز در بازجویی‌ها پس از اعتراف به جرم خود اعلام کردند که از مافوقشان برای رها کردن بیماران دستور گرفته بودند. چرا که آنها افرادی بی‌پول بوده و نمی‌توانستند هزینه‌های درمان و بیمارستان را بپردازند. بدین‌ترتیب بازپرس پس از شنیدن اعتراف‌های متهمان تعدادی از آنها را با صدور قرار وثیقه آزاد کرد و پرونده 12 متهم را برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه عمومی تهران ارسال کرد.

احتمال مرگ چهارمین بیمار رها شده
چند روز قبل مردی با مراجعه به بازپرس پرونده ادعایی مبنی بر رها شدن برادر بیمارش از سوی خدمه بیمارستان امام و مرگ او در یکی از بوستان‌های جنوب تهران خبر داد. وی پس از تسلیم شکایتش در گفت‌وگوی اختصاصی به خبرنگار ما گفت: برادرم- رضا- چند سال از من کوچکتر بود و در یک کارگاه پلاستیک‌‌سازی کار می‌کرد اما متأسفانه توسط دوستانش معتاد شد و همسرش نیز با داشتن یک پسر دو ساله از او جدا شد. چند ماه بعد اعتیاد برادرم بیشتر شد و او را در مرکز ترک اعتیاد بستری کردم. مدتی بعد رضا درمان شد و نزد یکی از دوستانم مشغول کار شد تا اینکه متوجه شدم که تمام بدنش بشدت عفونت کرده او را به چند بیمارستان بردم تا معالجه شود، ولی به دلیل این‌که پول نداشتیم ما را نپذیرفتند و سرانجام توسط یکی از بستگانم رضا را در یک بیمارستان دولتی بستری کردیم. او هر از گاهی تلفنی با من تماس می‌گرفت و از وضعیتش به ما خبر می‌داد. تا این‌که ساعتی قبل از مرگش تلفن کرد و به من گفت که روز 16 فروردین مسئولان بیمارستان امام به دلیل این‌که پول دارو و درمان را پرداخت نکرده و تخت بیمارستان را نیز اشغال کرده با یک دستگاه آمبولانس وی را به بیابان‌های جنوب تهران برده و رهایش کرده‌اند.

سرانجام امداد‌گران اورژانس او را پیدا کرده و به بیمارستان دیگری منتقل کردند اما مسئولان آن بیمارستان نیز از پذیرش وی خودداری کردند. وی در ادامه گفت: 17 فروردین جسد برادرم در حالی که یک روز از مرگش می‌گذشت در یکی از بوستان‌های جنوب تهران پیدا شد. کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ او را عفونت شدید اعلام کردند. در حال حاضر از مسئولان دو بیمارستان دولتی شکایت کرده‌ام. پرونده این موضوع نیز در دادسرای ناحیه 6 تهران در حال رسیدگی است و تاکنون چند پزشک از دو بیمارستان دولتی و چند خدمه و راننده آمبولانس در این رابطه بازداشت شده‌اند و تحقیقات در این زمینه از سوی بازپرس پرونده و کارآگاهان پلیس ادامه دارد.
/5656

 

کد خبر 155703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    واقعا ما ايرانيها چمون شده ؟
  • xxx IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    با سلام ما ایرانی ها هیچمون نشده از ماست که بر ماست، البته این روزها روزهای خوش ماست باید منتظر روزهای بدتر از این هم باشیم برادر، راست گفته اند که خلایق هر چه لایق!!!