مهم ترین مشخصات و ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت چیست؟

درب ضد سرقت، دربی است که موجب ایجاد امنیت و آرامش برای اعضای خانواده شما می شود. این درب ها بهترین و ارزان ترین راه حل برای حفظ امنیت خانه و خانواده شما می باشد. شاید نصب درب ضد سرقت به منزله ایجاد امنیت صد در صد نباشد اما تا حد زیادی می تواند مانع نفوذ سارقان به منزل شما شود.

 در هنگام خرید درب ضد سرقت مانند هر محصول دیگری، باید دانش و اطلاعات لازم را در مورد آن داشته باشید. درب های ضد سرقت مختلفی در بازار موجود می باشند که توسط تولید کنندگان درب ضد سرقت در داخل و خارج از کشور ساخته شده اند اما همه این محصولات دارای کیفیت لازم نمی باشند. بنابراین باید در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید تا محصولی که تهیه می نمایید یک درب ضد سرقت اصل و با کیفیت و دارای استانداردهای لازم برای ایجاد امنیت منزل شما باشد. برای خرید انواع درب ضد سرقت می توانید با فروشگاه درب ضد سرقت اتحاد درب تماس بگیرید. در این مقاله سعی داریم شما را با مشخصات یک درب ضد سرقت با کیفیت آشنا سازیم.

یک درب ضد سرقت امن و با کیفیت باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

درب ضد سرقت از امنیت بیشتری نسبت به سایر درب های ورودی ساختمان برخوردار است و این امنیت را مدیون ساختار و طراحی موجود در این مدل از درب ها هستیم. در این روزها درب های ضد سرقت از محبوب ترین مدل های درب ورودی ساختمانی می باشد. در ساختار این درب ها باید استانداردهایی را رعایت نمود تا بتوانند مهر تایید و امنیت را دریافت نمایند. از جمله این خصوصیات می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • استراکچر درب ضد سرقت: استفاده از لایه های فولادی در بین دو لایه رویی این درب ها باعث مقاومت بسیار بالای در درب ضد سرقت شده است. همچنین با توجه به مکان نصب درب از انواع عایقها نظیر عایق صوتی، عایق حرارتی استفاده می شود. چارچوب دربهای ضد سرقت از جنس فولاد نرم با ضخامت 18 الی 24 سانتی می باشد. چهارچوب این درب ها باید از جنس ورق آهن و مجهز به بهترین نوع نوار عایق لاستیکی باشد. درب عایق صدا می تواند از ورود آلودگی های صوتی به داخل ساختمان شما جلوگیری نماید.
  • قفل درب ضد سرقت: از مهم ترین اجزای درب ضد سرقت قفل ها می باشند. اگر درب شما دارای تمام مشخصه های یک درب استاندارد باشد ولی قفل باکیفیتی بر روی آن نصب نباشد دیگر هیچ امنیتی برای شما نخواهد داشت. بنابر این در هنگام خرید باید به برند و کیفیت قفل توجه نمایید. در حال حاضر قفل برند کاله ترکی با کیفیت ترین مدل قفل برای این درب ها می باشد که به راحتی در بازار یافت می شوند.
  • روکش درب ضد سرقت: اگر می خواهید دربی که خریداری می نمایید دارای ظاهری شیک و لوکس باشد و سال های طولانی بدون تغییر شکل بتوانید از آن ها استفاده نمایید، بهتر است از انواع درب ضدسرقت با روکش چوب خریداری نمایید. این درب های به عنوان درب ضد سرقت لوکس شناخته می شوند و در آنها انواع روکوب و تاج را می توان طراحی و استفاده نمود. البته سایر روکش های درب ضد سرقت مانند روکش پی وی سی و هایگلاس نیز دارای کیفیت بالا و ظاهری زیبا هستند. روکش چوبی از گران ترین مدل های رویه درب ضد سرقت می باشد.
  •  چهار چوب درب ضد سرقت: در ساخت چهارچوب این درب ها از آلیاژهای با کیفیت، با ضخامت 1.5 میلی متر یا بیشتر استفاده شده است. محل اتصال آلیاژها باید جوشکاری شوند. جوش لیزری، بهترین جوش برای گوشه های چهارچوب درب است زیرا کیفیت ظاهری درب ها را افزایش می دهد.

درب ضد سرقت

استفاده از تجهیزات مدرن برای ایجاد امنیت بیشتر

همان طور که اشاره شد درب ضد سرقت نمی تواند امنیت صد در صدی را برای ساختمان شما ایجاد نماید و ممکن است سارقان با ترفندهایی راه نفوذ به منزل شما را پیدا کنند. از این رو توصیه می شود همراه با نصب درب ضد سرقت از سایر روش ها برای افزایش امنیت استفاده نمایید. این راهکار ها عبارتند از نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت، استفاده از چشمی هوشمند و نصب انواع دوربین مداربسته از جمله این روش ها می باشند. با استفاده از این تجهیزات و امکانات شاید دیگر سارقان نتوانند به حریم خصوصی شما دست پیدا کنند.

انواع درب ضد سرقت موجود در بازار

درب های ضد سرقت دارای دسته بندی متعددی می باشند چه از لحاظ شکل ظاهری، چه کشور سازنده و یا از نظر جنس درب. به طور کلی می توان درب ها را از لحاظ کشور سازند به چهار دسته زیر تقسیم بندی نمود:

  1. درب ضدسرقت ترک
  2. درب ایرانی
  3.  درب چینی
  4. در ضد سرقت ایتالیایی

تا چند سال قبل درب ترک از پرفروش ترین مدل های درب ضد سرقت بود ولی در این سال ها به دلیل افزایش قیمت دلار و افزایش تولید محصولات با کیفیت داخلی دیگر بازار درب های ترک دارای رونق سابق نمی باشد و درب ضد سرقت ایرانی توانسته اعتماد خریداران را جلب نماید و در صدر لیست فروش انواع محصولات درب ساختمانی قرار گیرد. شما می توانید در مراکز پخش درب ضد سرقت انواع درب داخلی و درب ورودی را تهیه نمایید.
انواع درب ضد سرقت بر حسب جنس:

  • درب ضد سرقت فلزی
  • درب چوبی
  • درب کامپوزیتی
  • درب HDF
  • درب  PVC

انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت فلزی

این درب ها که به عنوان درب ضد سرقت چینی و یا همان درب ضد سرقت ارزان شناخته می شوند یکی از مدل های پرطرفدار بازار هستند. درب رویه فلز از فلز استنلس یا استیل های ضد زنگ ساخته شده اند. البته نمونه‌هایی با ورقه‌ های فلزی دیگر هم در بازار موجود است که کیفیت جالبی ندارند. وجود پوشش فلز در این درب ها باعث شده که مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و آتش سوزی بالا برود.

درب چوبی

درب چوبی که از گران ترین و شیک ترین مدل های درب در بازار می باشند بیشتر به عنوان درب لوکس و لاکچری شناخته می شوند. همچنین می توان از انواع درب چوبی به عنوان درب لابی نیز استفاده نمود. درب ضدسرقت ساخته از چوب ترمووود از محبوب ترین مدل های درب چوبی هستند.

در ضد سرقت کامپوزیتی

رویه های درب از جنس کامپوزیت، به راحتی شکل ‌دهی می‌ شوند. این مدل از درب ها در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد، وزن آن ها بسیار سبک است و به راحتی می توان آن ها را تعمیر نمود. در قسمت داخلی این درب ها از ورق پوشش فولادی استفاده شده است که موجب افزایش استحکام آن ها در برابر ضربه شده است. نکته منفی در مورد این درب ها این است که در مقابل حرارت مقاومت بالایی ندارند.

در ضد سرقت اچ دی اف

درها ضد سرقت اچ دی اف تا حدی به درهای چوبی شباهت دارند و سطح آن‌ها تقریباً یکسان است. این درها تنوع مدل درب‌های کامپوزیتی را ندارند. اگر به دنبال درب برای ورودی منازل و دفتر و مطب هستید این درب ها می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشند. این درب‌ها در برابر رطوبت بالا یا حرارت مقاومت بالایی ندارند، اما می توانند محکم ترین ضربه ها را تحمل نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =