افزوده شدن ۱۵ نیرو به کادر اورژانس در جنوب غرب خوزستان

رئیس اورژانس پیش بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با پیگیری‌ انجام شده در شش ماهه ی نخست امسال؛ ۱۵ نیرو به تعداد کادر اورژانس ۱۱۵ در منطقه جنوب غرب خوزستان (آبادان، خرمشهر و شادگان) افزوده شد.

سید نادر نقیبی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به دریافت مجوز استخدام نیرو به تعداد مناسب برای این مرکز و افزوده شدن آنها به مجموعه ی اورژانس جنوب غرب خوزستان تا پایان امسال، اظهار کرد: در ۶ ماهه ی نخست امسال، فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ۱۲ هزار ۶۷۸ ماموریت را به انجام رساندند.

وی افزود: بر اساس اعلام واحد دیسپچ مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، در ۶ ماهه ی نخست امسال۱۲ هزار و ۶۷۸ بیمار و مصدوم از خدمات درمانی قابل ارائه این مرکز بهره مند شدند که ۷ هزار و ۲۰ ماموریت آن در شهرستان آبادان، ۳ هزار و ۹۱۶ ماموریت آن در شهرستان خرمشهر و یک‌ هزار و ۷۴۲ ماموریت نیز در شهرستان شادگان انجام شده است.

وی تصریح کرد: از تعداد کل ماموریت های انجام شده ۲هزار و ۹۱۱ مورد تصادفی و ۹ هزار و ۷۶۷ مورد نیز غیرتصادفی بوده است. تعداد ماموریتها به نسبت سال گذشته بیشتر شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به افزایش شمار تماسهای تلفنی با اورژانس در مدت یاد شده؛ گفت: ۴۹ هزار و ۵۹۰ تماس در طول ۶ ماههی نخست امسال با مرکز ارتباطات اورژانس (دیسپچ) برقرار شده که از این تعداد حدود۳هزار و ۷۰۰ تماس مزاحمت تلفنی بوده است. خوشبختانه آمار مزاحمت‌ تلفنی نسبت پارسال کمتر شده است.

به گفته ی نقیبی؛ اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان است که دارای ۱۱ پایگاه شهری و۱۹ پایگاه جاده‌ای به همراه ۳۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =