۴ نفر
۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
نکات مهم هنگام خرید دریل شارژی

دریل شارژی همانطور که از اسم آن مشخص است یک ابزار برقی به شمار می رود که از باتری های قابل شارژ استفاده می کند؛ که عمدتاً برای حفاری سوراخ های دایره ای شکل یا برای قرار دادن پیچ و سایر اتصالات نیز استفاده می شوند؛

دریل شارژی همانطور که از اسم آن مشخص است یک ابزار برقی به شمار می رود که از باتری های قابل شارژ استفاده می کند؛ که عمدتاً برای حفاری سوراخ های دایره ای شکل یا برای قرار دادن پیچ و سایر اتصالات نیز استفاده می شوند؛ درواقع بسیار شبیه به یک دریل سیم دار است، اما چیزی که این دو را متمایز می کند طراحی بی سیم هنگام کار نیازی به اتصال پریز برق ندارد. در عوض، منبع تغذیه خود را به شکل باتری دارد.

در ادامه مقاله به نکات مهم هنگام خریدن دریل شارژی می پردازیم.

نکات فنی قابل توجه هنگام خرید دریل شارژی

برخی نکات مهمی که لازم است قبل خرید یک دریل شارژی مورد توجه قرار دهید، عبارتند از:

· کاربرد: ابتدا باید مشخص کنید برای چه کاری به دستگاه نیاز دارید. آیا مایلید از آن تنها برای کارهای سبک روزانه استفاده کنید یا می خواهید با مصالح سخت، فولاد و … کار کنید؟ پاسخ این سوالات در تمام ویژگی های دستگاه از جمله: توان، سرعت و… موثر است.

· راحتی: راحتی کار با دستگاه به خصوص هنگام استفاده طولانی مدت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ وزن، تعادل و خوش دستی دستگاه از جمله مواردی هستند که لازم است در این مرحله مورد توجه و ارزیابی قرار دهید.

· توان و ولتاژ: هرچه ولتاژ دستگاه بالاتر باشد، باتری دستگاه ظرفیت نگه داشتن شارژ بیشتری را دارد.

نکات مهم هنگام خریدن دریل شارژی

پارامتر های مهم هنگام خرید دریل شارژی

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که به هنگام خرید ابتدا تحقیق می کنید اما پس از نتیجه به دست آمده؛ شما دچار سردرگمی می شوید و بین چندین برند، انتخاب برای شما سخت می شود؛ اما در این مقاله نکات مهم هنگام خریدن دریل شارژی را بیان می کنیم که می تواند انتخاب را تا حدودی آسان تر کند.

      1. سه نظام و اندازه مناسب آن

یکی از مهم ترین نکات هنگام خریدن دریل شارژی خوب توجه به سه نظام و اندازه آن است؛ که در واقع انواع مته و سَری ها بر روی آن بسته می شوند؛ که معمولأ اندازه سه نظام روی آن حک می شود به عنوان مثال در سه نظام ۱۰ میلیمتری از مته های ۱۰ میلیمتر و کوچکتر می توان استفاده کرد.

  1. قدرت دریل و قابلیت چکشی (ضربه ای)

یکی دیگر از نکات قابل توجه هنگام خرید دریل ها، توجه به قدرت آن ها نیز می باشد؛ که با توجه به نوع آن‌ ها با واحد و اعداد مختلف شناخته می شوند؛ قدرت دریل‌های برقی برحسب وات (w) و قدرت دریل‌های شارژی بر حسب ولتاژ (v) مشخص می گردد؛ همچنین قابلیت ضربه‌ای (چکشی) این امکان را برای شما فراهم می کند تا با اعمال نیروی بیشتر و پرتکرار، عمل دریل کاری (سوراخکاری) به آسانی انجام شود؛ این عمل مخصوص کار روی سطوح نسبتاً سخت است.

  1. طراحی و راحتی استفاده از دریل

طراحی دریل ها به دو دسته تقسیم می شوند: دریل های T شکل و دریل های تفنگی.

· نوع اول دریل T شکل (شارژی): در این نوع وزن دریل به نحوی پخش شده است تا فشار کمتری به مچ دست وارد شود.

· نوع دوم دریل های برقی: طرح این نوع از دریل ها به صورت تفنگی است؛ که دسته دریل در قسمت انتهایی دریل قرار دارد.

  1. سرعت چرخش دریل و قابلیت تنظیم آن

سرعت چرخش، نقش مهمی در اعمال نیرو برای کار در سطوح مختلف دارد؛ که غالباً این سرعت برحسب دور در دقیقه محاسبه می شود؛ قابلیت گردش به دو صورت انجام می شود که در ادامه به معرفی دو نوع آن می پردازیم.

· حالت 1: در این حالت معمولاً سرعت کمتر از ۴۰۰ دور در دقیقه است و دریل بیشتر حالت قدرتی دارد.

· حالت 2: در این وضعیت دریل با حفظ قدرت سرعت بیشتری اعمال می کند. معولاً این سرعت بالاتر از ۷۰۰ دور در دقیقه است.

نکته قابل توجه اینکه دریل شارژی آروا همگی این قابلیت را دارند.

  1. ابعاد، ارگونومی و ابعاد دریل

طراحی بدنه و ارگونومیک بودن ابزار یکی از عوامل ظاهری مهم در انتخاب دریل است. دربرخی موارد زمان زیادی را صرف کار با دریل می کنید پس باید به ارگونومی و وزن دریل توجه بیشتری داشته باشید. اگر مچ دستتان به اندازه کافی قدرت ندارد، دریل سنگین و بزرگ انتخاب درستی نیست؛ درنتیجه دریل هایی با وزن کمتر از ۱.۲ کیلوگرم، انتخاب مناسبی برای دریل خانگی و انجام امور سبک هستند.

نکات مهم هنگام خرید دریل شارژی

  1. امکانات جانبی

از نکات مهم هنگام خریدن دریل شارژی می توان به امکانات جانبی آن اشاره کرد؛ امکاناتی همچون: دسته کمکی و خط‌کش تنظیم، باتری اضافه برای دریل های شارژی، کیف همراه، انواع سرمته، چراغ LED و...

  1. برند تولید کننده و قیمت دریل

بدون شک نام برند و شرکت سازنده در هر ابزاری یکی از عوامل مهم در انتخاب است. در صنعت دریل نیز نام های آشنایی چون Bosch، Hyundai،Makita  و Arva به فعالیت می پردازند. طبیعتاً شرکت سازنده تا حد زیادی از لحاظ کیفیت ساخت، امکانات و از طرفی دیگر افزایش قیمت نهایی محصول می تواند مؤثر باشد. همچنین از شرکت های کم نام و نشان نباید غافل شد. این شرکت ها به منظور ورود به عرصه رقابت و جلب نظر مشتریان غالباً امکانات مناسبی در ازای قیمت مقرون به صرفه ارائه می نمایند.

مزایا و معایب دریل های سیمی و بی سیم

بهترین چیزی که یک دریل شارژی ارائه می دهد راحتی است؛ درواقع کاربر نگرانی از بابت پریز برق یا قطع شدن برق ندراد؛ همچنین دارای طراحی سبک برای کاهش استرس دست است؛ دریل های شارژی در مقایسه با برقی چندان قدرتمند نیستند ، آنها از باتری خود برای قدرت استفاده می کنند و اغلب در مورد سوراخکاری و پیچ ها محدود می شوند. دریل های بی سیم نیز در مقایسه با دریل های سیمی گران تر هستند.

مزایای دریل شارژی:

قابلیت حمل و راحتی، ذخیره سازی انرژی، کنترل بهتر و...

معایب دریل دریل شارژی:

در مقایسه با دریل های برقی قدرت کمتری دارند، زمان شارژ بر بهره وری تأثیر می گذارد، بسیار گران تر و...

نکات مهم هنگام خرید دریل شارژی

انواع دریل های شارژی (بی سیم)

با این حال، دریل های برقی فضای زیادی را اشغال می کنند و با اتکا به پریزهای برق برای اجرا، کاربران باید برای استفاده از این ابزار به دنبال نزدیکترین پریز باشند.

مزایای دریل برقی (سیمی):

گشتاور و سرعت بیشتری ارائه می دهد (قدرتمندتر از بی سیم)، بهره وری را به حداکثر می رساند و زمان خرابی را کاهش می دهد، همیشه آماده استفاده است، در مقایسه با دریل های بی سیم ارزان تر است و...

معایب دریل برقی (سیمی):

به پریزهای برق نیاز دارند، برای استفاده در فضای باز و بدون برق مناسب نیستند، فضای زیادی را اشغال می کند و...

کلام آخر

در این مقاله به معرفی دریل شارژی پرداختیم، نحوه کار با آن را شرح دادیم و در مورد انواع مختلف آن توضیحاتی را ارائه کردیم. برای خرید دریل شارژی پیشنهاد می کنیم سایت شرکت آروا را به نشانی arvatools.com نگاه کنید و از متخصصان آروا مشاوره و کمک بگیرید. امیدواریم این مطلب توانسته باشد شما را در انتخاب دریل مناسب راهنمایی کرده باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =