بیانیه وزارت خارجه به مناسبت هفته دفاع مقدس

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، متن این بیانیه به شرح زیر است:

فرا رسیدن هفته دفاع مقدس یادآور و نماد مقاومت، پایداری، ایثار ، رشادت و پیروزی ملت بزرگوار ایران در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و حراست از خاک پاک ایران را گرامی می داریم.

این برهه پرفراز و نشیب، در  تاریخ ایران عزیز و در اذهان و قلوب مردمان این دیار همواره جاودان می ماند  و یاد شهیدان و ایثارگران این دفاع مقدس در قله رفیع مجاهدان فی سبیل الله و در تاریخ پرافتخار میهن اسلامی ثبت  و ماندگار خواهد ماند. 

دفاع مقدس مردم رشید ایران و جان فشانی شهدا، و ایثار ایثارگران درس های زیادی برای خیر خواهان و بدخواهان ملت ایران به میراث گذاشت. درس فداکاری و پایداری، به عنوان الگویی برای مقاومت برای آزادی خواهان،  پاسخ قاطع ملت ایران  به متجاوز  و بدخواهان و توطئه گران. 

حفظ تمامیت ارضی، دفاع از  خاک و مرز  و استقلال این کهن سرزمین از جمله دستاوردهای ملت سرافراز ایران در دفاع مقدس بود. 

جنگ ۸ ساله علیه ملت ایران اقدامی ناقض مبانی و حقوق بین المللی و  بر هم زننده ثبات منطقه بود و آثار  و تبعات ویرانگری بر امنیت منطقه ای بر جای گذاشت. 

حمایت قدرت های بین الملللی و در راس آن ها دولت ایالات متحده آمریکا و حمایت برخی در منطقه از متجاوز ، باعث استمرار تجاوز  و وقوع جنگ های دیگری در منطقه خلیج فارس شد.

جمهوری اسلامی ایران طی چند دهه گذشته همواره منادی گفتگو و دیپلماسی با همسایگان بوده است و همچنان تفاهم، رفع سوءتفاهمات و گفتگو را تنها مسیر راه صلح و امنیت و توسعه در منطقه می داند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که خود مزین و مفتخر به حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است، بار دیگر یاد همه شهدا و ایثارگران دفاع مقدس مردم شریف ایران اسلامی را،  گرامی می دارد و علو درجات شهدای گرانقدر را از درگاه ایزد متعال خواستار است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =