۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۸

فارس نوشت:

فرانسه و کشورهای غربی در حالی درصد ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای در مورد سوریه به شورای امنیت هستند که روسیه هشدار داده است از چنین سندی حمایت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، فرانسه و سایر کشورهای غربی خود را آماده کرده‌اند تا پیش نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت خشونت دولت سوریه در مقابل مردم محلی در این کشور به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دهند. این در حالی است که روسیه هشدار داده است که چنین سندی را تایید نخواهد کرد.

"دمیتری میدویدیف " رئیس‌جمهوری روسیه در اواخر ماه مه اعلام کرد که اقدامات کنونی ائتلاف بین المللی در لیبی ثابت کرده است که قطعنامه‌های شورای امنیت را می‌توان به راحتی دستکاری کرد.

"آلن ژوپه " وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در واشنگتن اعلام کرد: ما بر این عقیده هستیم که اکنون باید به ابتکارعمل دست زده و پیش نویس قطعنامه‌ای در مورد اوضاع سوریه به شورای امنیت ارائه دهیم.

پیش نویس این قطعنامه توسط فرانسه، انگلیس، آلمان و پرتغال در حال آماده شدن است. این سند اقدامات خشن "بشار اسد " رئیس‌جمهوری سوریه در مقابل مخالفانش را محکوم کرده و خواستار باز شدن درهای سوریه به روی سازمان‌های مدافع حقوق بشر برای کنترل اوضاع در برخی شهرهای این کشور خواهد شد.

روز گذشته "ولادیمیر چیژوف " نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا با تاکید بر مخالفت کشورش در خصوص تکرار سناریوی لیبی در سوریه گفت: تکرار سناریوی لیبی در سوریه غیرقابل قبول است، چرا مقامات روسیه چنین چیزی را نمی‌خواهند و من امیدوارم که در اتحادیه اروپا نیز چنین باشد.

این مقام دیپلمات روس همچنین با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا در مورد بکارگیری اقدامات محدودکننده‌ای در رابطه با سوریه، تاکید کرد: البته من مطمئن نیستم که این اقدامات کمکی به ایجاد ثبات بیشتر اوضاع در سوریه کند.

"سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه پیش از این اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد نباید در امور داخلی سوریه دخالت کند، چرا که اوضاع سیاسی در سوریه تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی نیست و هر نوع دخالت خارجی در مسائل داخلی سوریه ممکن است عواقب منفی داشته باشد و کل منطقه را در بربگیرد.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =