پروژه‌های مسیر دوچرخه‌سواری در تهران متوقف می‌شود؟

فارس: رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره رویکرد مدیریت شهری جدید در حوزه دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی ارائه داد و گفت: برنامه‌های مدیریت شهری سابق در این زمینه نیاز به بازنگری دارد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درباره رویکرد مدیریت شهری جدید درباره موضوع دوچرخه اظهار داشت: اینکه شهروندان بتوانند هر چه بیشتر از دوچرخه در سطح شهر استفاده کنند مسئله خوبی است و هیچ بحثی در آن نیست.

وی گفت: در حال حاضر موضوع ما پروژه‌هایی است که به مسأله دوچرخه اختصاص داده شده و به نظرم در مدیریت شهری سابق، بودجه‌هایی برای مسیرهای دوچرخه درنظر گرفته شده در حالی که این مسیرها در حال حاضر کارایی ندارند.

وی با اشاره به اینکه باید در پروژه‌های مربوط به دوچرخه تجدیدنظر کرد، گفت: قرار شده است فعلاً مدیران مربوطه در شهرداری دست نگه دارند تا تجدیدنظر در مورد پروژه‌های مربوط به دوچرخه انجام گیرد. 

وی بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر برخی از مسیرهای مربوط به دوچرخه یا کارایی ندارد و یا تبدیل به محل پارک یا تردد موتورسیکلت‌ها شده‌اند، بنابراین باید طرحی در این زمینه پیش‌بینی شود و تجدیدنظر در رویکردهای قبلی صورت گیرد. 

چمران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رویکرد شورای ششم در مورد دوچرخه‌های اشتراکی مانند فعالیت شرکت‌ بی‌دود،چگونه است؟ گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد، ولی مسئله اصلی در حال حاضر، مسیرسازی‌های نادرست و ناکارآمد در نقاط مختلف شهر برای دوچرخه‌سواری است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    26 22
    مشکل اصلی به خطر افتادن اسلام با دوچرخه سواری بانوان است که با رویکرد شهردار جدید همخوانی ندارد.
  • مردم IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    22 18
    یکاردرست داشت انجام میشد جلوشو گرفتن رفت جز خاطرات تا بازنگری بشه مسخرس
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    8 12
    پول بیت المال را چگونه هزینه می کنند خیابان تنگ است تنگ تر می کنند اتوبان محل ترددخودروهاست بی ارتی درست می کنند