۰ نفر
۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
بلدیم لابی کنیم؟

با وجود اینکه ورزش ایران همیشه از نداشتن کرسی‌های بین المللی لطمه دیده اما تاکنون هیچ اقدام جدی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛یکی از سوالات مهم در مدیریت ورزش ایران این است که تا چه اندازه برای به دست آوردن کرسی‌های اساسی لابی کرده است؟ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چه میزان برای به دست آوردن پست‌های حیاتی در مجامع بین‌المللی هزینه کرده و با کشورهای صاحب رای رایزنی کرده‌اند؟ همین چند ماه قبل بود که در انتخابات شورای کشتی آسیا، عباس جدیدی نتوانست رای بیاورد و این به خوبی ضعف دیپلماسی برای کشورمان را نشان می‌دهد که پادشاه بلامنازع کشتی آسیاست اما در جذب رای کشورهای این قاره ناتوان! و همین باعث شده ایران به عنوان قدرت اول کشتی آسیا حتی در قاره خود یک کرسی نداشته باشد. این در حالی است که برای دیگر ورزش‌ها هم دقیقا همین سناریو در حال اجراست.

از طرفی ایران حتی در رشته‌هایی که صاحب قدرت جهانی است هم کرسی ندارد و برای مثال بارها دیده شده که در کاراته نتوانسته نفوذی در میان تصمیم گیرندگان فدراسیون جهانی داشته باشد. تغییرات متعدد مدیریتی و عدم کمک‌های مالی به فدراسیون های جهانی از IOC از جمله مواردی است که باعث شده تا ورزش کشورمان نتواند به مناصب مهم مدیریتی برسد.

گزارش کامل را اینجا بخوانید

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =