چند نکته از بازی مهیجی که از دستش ندهید

جدال توخل و گواردیولا را نبرد مغزها می‌دانند.

حسین خلیلی اقدام: اگر بخواهیم به مربیانی اشاره کنیم که طی یک دهه اخیر در دنیا فوتبال ظهور کرده و در هر تیم منشا تحول بوده‌اند، در نهایت شاید به کمتر از 10 اسم برسیم. بدون شک در بین این تعداد باید جای مهمی را به پپ گواردیولا و توماس توخل بدهیم. راهیی که پپ از حدود 10 سال پیش در بارسا شروع کرد و امروز در من‌سیتی آن را ادامه می‌دهد، در خیلی از جهات شبیه به راهی است که توخل از دورتموند آغاز کرد و این روزها به چلسی رسیده است. آخرین نبرد این دو مربی فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته بود که توخل توانست مچ رقیب اسپانیایی‌اش را بخواباند.

 با چند بازی که هر دو تیم در این فصل از لیگ جزیره انجام داده‌ هر دوی‌شان بعد از 5 بازی 13 امتیاز کسب کرده‌اند، خیلی‌ها می‌گویند تکلیف قهرمانی این فصل لیگ برتر را تفکرات این دو مربی مشخص می‌کند. حالا این دو تیم امروز در ورزشگاه استندفورد بریج به مصاف هم می‌روند تا یک هفته داغ فوتبالی را برای فوتبال دوستان کلید بزنند. در ادامه به نکات و آماری نگاه می‌کنیم که جذابیت این بازی را چند برابر می‌کند:

* در 12 بازی قبلی دو تیم در لیگ برتر، هیچ بازی با نتیجه تساوی تمام نشده است. آبی‌های لندن 5 بار و سیتیزن‌ها 7 بار پیروز از زمین خارج شده‌اند.

* چلسی اگر بتواند در بازی امروز پیروز از زمین خارج شود، برای اولین بار طی 15 سال گذشته توانسته در چهار بازی متوالی در جام‌های مختلف من‌سیتی را شکست دهد.

* چلسی تا اینجای فصل فقط یک گل خورده است که از سال 2010 تاکنون بی سابقه بوده است. در آن سال آبی‌های لندن بعد از پنج بازی ابتدایی چنین آماری داشتند که در بازی ششم مقابل منچسترسیتی با یک گل شکست خوردند.

* این تیم زیر نظر توماس توخل تاکنون در 24 بازی لیگ جزیره کلین شیت داشته که همین باعث شده مربی آلمانی در بین تمام مربیان کنونی لیگ برتر رکورددار باشد.

* روملو لوکاکو در 16 بازی قبلی قبلی مقابل من‌سیتی در تمامی رقابت‌ها، 5 گل به ثمر رسانده بود. البته او در چهار بازی آخرش نتوانسته به آبی‌های شهر منچستر گل بزند.

* سیتی در دو بازی از پنج بازی اخیرش نتوانسته دروازه حریفانش را باز کند. آخرین بار سال 2006 بود که این تیم با هدایت استوارت پیرس، در سه بازی از 6 بازی ابتدایی موفق به گلزنی نشده بود.

* گواردیولا از زمان ورود به عرصه مربیگری تاکنون هشت بار مقابل آبی‌های لندن شکست خورده که با این حساب، بیش از هر تیم دیگری به چلسی باخته است. از طرف دیگر، چهار شکست از این 8 باخت در استندفوردبریج بوده است.

* کوین دی بروینه در هر سه بازی قبلی خود مقابل چلسی موفق به گلزنی شده است. طی 14 فصل گذشته هیچ بازیکنی از من‌سیتی نتوانسته در این تعداد بازی پشت سر هم به یک تیم گل بزند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =