ازدواج در آمبولانس! / گفت‌وگو با پرستار اورژانس که عقدش در آمبولانس پربازدید شد

خراسان نوشت: «مراسم عقد ساده زوج جوان اهل فسا در آمبولانس»؛ اوایل هفته پیش، فیلمی با این عنوان در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد.

 ماجرا از این قرار است که «علیرضا ابطحی» و همسرش «مریم رضایی»، زوج جوان اهل استان فارس، زندگی مشترک خود را به مناسبت روز فوریت‌های پزشکی از داخل آمبولانس آغاز کردند. مراسمی ساده و صمیمی که با حضور پدر و مادر و نزدیکان عروس و داماد، کادر درمان و نیروهای اورژانس برگزار شد و بعد از پخش از تلویزیون در فضای‌مجازی هم واکنش‌های زیادی داشت. بعد از چند روز پیگیری این تکنیسین اورژانس را پیدا کردیم و از شروع زندگی و پیوند آسمانی‌شان در خودروی آمبولانس پرسیدیم.
   

روابط عمومی اورژانس پیشنهاد چنین مراسمی را داد
علیرضا ابطحی رشته پرستاری خوانده و می‌گوید: «حدود یک سال و سه ماه است که در اورژانس فسا مشغول کار هستم. همسرم مهندسی پزشکی خوانده و به زودی به بیمارستان می‌آید و کارش را شروع می‌کند.» او درباره تصمیمش برای شروع متفاوت زندگی در خودروی اورژانس می‌گوید: «ما هفته پیش عقد کردیم و روز عقدمان به صورت تصادفی به روز فوریت‌های پزشکی نزدیک شده بود. روابط عمومی اورژانس فسا که از دوستان نزدیکم هستند، پیشنهاد دادند حالا که به چهل و ششمین سالگرد اورژانس ایران می‌رسیم یک کار متفاوت انجام بدهیم و شروع زندگی‌مان در آمبولانس باشد. من این پیشنهاد را به همسرم گفتم و او وقتی اشتیاق من را دید، قبول کرد که یک عقد جمع وجور در اورژانس داشته باشیم. او مخالف این کار نبود و به راحتی قبول کرد که چنین مراسم متفاوتی را برگزار کنیم.»
    می‌خواستیم به کادر درمان، روحیه بدهیم
علیرضا ابطحی درباره دلایلش برای برگزاری چنین مراسم متفاوتی می‌گوید: «من خودم در اورژانس شاغل هستم و می‌دانم این روزها چقدر بر همکارانم سخت می‌گذرد. ما هرروز تعدادی فوتی داریم و مرگ هم‌وطنان باعث شده بچه‌هایمان حال و هوای خوبی نداشته باشند. تصمیم گرفتیم در این اوضاع نابسامان به همکاران کادر درمان، روحیه بدهیم. جمعه هفته پیش روز اورژانس بود و من و همسرم صبح روز پنج شنبه با هم صحبت کردیم و با موافقت خانواده‌هایمان ظهر همان روز در آمبولانس عقد کردیم.»

ازدواج در آمبولانس! / گفت‌وگو با پرستار اورژانس که عقدش در آمبولانس پربازدید شد
    فقط خانواده های خودمان و نیروهای اورژانس حضور داشتند
این تازه داماد اهل استان فارس ادامه می‌دهد: «فکر نمی‌کردیم مراسم عقدمان این همه دیده شود. آن روز، بچه‌های روابط عمومی فیلم عقد ما را برای خبرگزاری فارس ارسال کردند تا در رسانه‌شان منتشر کنند اما من و همسرم اصلاً تصور نمی‌کردیم در کشور فیلم مراسم‌مان پخش شود. در مراسم عقد، مادر و پدرها و خواهر و برادرهایمان حضور داشتند و ما به صورت تلفنی به بزرگ ترهای فامیل مثل عمو، خاله و عمه‌ها گفتیم که چنین برنامه‌ای داریم و به خاطر شرایط کرونا نمی‌توانیم آن‌ها را دعوت کنیم. البته کار عجیبی هم نکردیم. در این یکی دو سال، بسیاری از همکاران و دوستانم ازدواج کردند و فقط خانواده خودشان در مراسم حضور داشتند.»
    برای شهرت چنین کاری نکردیم
تازه داماد شیرازی ادامه می‌دهد: «تنها دلیلی که نداشتیم و اصلا به آن فکر نکردیم «دیده شدن» بود. نه من و نه همکاران روابط عمومی اورژانس هیچ دلیلی برای دیده شدن نداشتیم. ما می‌خواستیم قدردانی کوچکی از کادر درمان کرده باشیم و به آن‌ها انرژی بدهیم. وصلت و ازدواج هم خبر خوبی است که همه را خوشحال می‌کند.»
    عقد متفاوتی داشتیم و هدایای متفاوتی گرفتیم
او درباره بازخوردها و بازتاب فیلم عقدش می‌گوید: «این فیلم، اول از شبکه استانی و بعد هم از شبکه3 تلویزیون پخش شد. بعد از آن بود که همه کانال‌ها، صفحه‌های خبری و غیر خبری فضای مجازی فیلم‌مان را پخش کردند. من و همسرم هم طی دو سه روز گذشته هربار که به سراغ اینستاگرام می‌رفتیم، مدام فیلم خودمان را می‌دیدیم که در جاهای مختلفی منتشر شده است. بعد از انتشار فیلم عقدمان چندین نفر از مسئولان اورژانس و حتی وزارت کشور و... تماس گرفتند و از کارمان قدردانی کردند. مثلا رئیس اورژانس کشور تماس گرفت و به عنوان هدیه ازدواج‌مان کمک هزینه خرید وسایل منزل را به ما داد که اول زندگی کمک‌مان می‌کند. همسرم پیش از ازدواج  گفته بود دوست دارد اولین سفر زندگی مشترک‌مان، سفر به مشهد باشد. جالب این‌جاست که مدیر اورژانس فسا هم به صورت اتفاقی این هدیه را به ما داد و من و همسرم به زودی به مشهد می‌آییم.»
    سنت‌شکنی کردیم و بعضی‌ها انتقاد کردند
این تکنیسین اورژانس ادامه می‌دهد: «کسانی که من را می‌شناسند وقتی من و همسرم را می‌بینند، می‌گویند که کار قشنگی انجام دادید. البته چند نفر هم گفتند که برای دیده شدن و شهرت به سراغ چنین کاری رفتید. کاری که ما انجام دادیم یک سنت شکنی بود. وقتی رفتار عرفی جامعه را انجام نمی‌دهید یک‌سری حمایت و یک‌سری هم مخالفت و انتقاد می‌کنند. نیت ما روحیه دادن به همکاران کادر درمان بود و خدا را شکر موفق هم شدیم.»

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    14 1
    سلامت باشید و خوشبخت شوید.
  • US ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    12 1
    کار قشنگی کردید امیدوارم خوشبخت بشوید
  • پارسی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    10 1
    درود براین همشهریان گرانقدر