بسیج نیروهای مقابله با بحران گلستان برای خاموش کردن آتش جنگل

فارس نوشت: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری‌ گلستان از اعزام نیروهای پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی استان گلستان برای اطفای حریق جنگل‌های «درازنو» کردکوی و «یانه‌سر» خبر داد.

علی نصیبی امروز در گرگان اظهار کرد: در پی آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه درازنو کردکوی و یانه سر، به دستور استاندار گلستان نیروهای تعدادی از پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی استان به همراه ماشین‌آلات و تحهیزات، پس از فراخوان فوری، برای  مشارکت در اطفای حریق به فوریت در فرمانداری کردکوی حضور یافتند.

وی تصریح کرد: در این عملیات پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی «کفشگیری» و «آهنگرمحله» بخش مرکزی گرگان، «محمدآباد» و «قره‌بلاغ» بخش «کمالان» علی‌آبادکتول، «عطاآباد» و «گری‌دوجی» بخش مرکزی آق‌قلا، «بلوچ‌آباد» سیاه‌خان بخش فندرسک رامیان، «گز غربی» بخش مرکزی بندرگز، «سرکلاته»، «دنگلان »و «یساقی» بخش مرکزی کردکوی مشارکت دارند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری‌ گلستان ، ضمن تشکر از بخشداران بخش‌های فوق و مدیران و دهیاران و نیروهای آتش‌نشانی پایگاه‌های فوق تاکید کرد: از ۱۱ تیم عملیاتی پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، ۹ تیم راهی درازنو و ۲ تیم راهی یانه‌سر شدند و تا پایان عملیات و زمان اعلام شورای مدیریت بحران در منطقه حضور داشته و همکاری خواهند کرد.

گفتنی است ساعت ۱۲ روز پنجشنبه یکم مهرماه جاری با گذشت بیش از سه روز از حریق در جنگل‌های ارتفاعات «جهان نما» و «درازنو» شهرستان کردکوی این حریق همچنان فعال و با قدرت در حال پیشروی است.

شدت وزش باد عملیات اطفاء حریق را به شدت با مشکل مواجه کرده و تغییرات ناگهانی مسیر کار باعث شده نه تنها اطفاء هوایی با مشکل مواجه شود، حتی حضور نیروی انسانی برای اطفاء حریق نیز با خطر مواجه شود.

با وجود دو نوبت اعزام بالگرد به منطقه، پروازها به دلیل شدت وزش باد ناموفق بوده و بالگرد به فرودگاه بین‌المللی گرگان بازگشت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان، مدیرکل مدیریت بحران استان و سایر مسوولان در تلاش برای اعزام تجهیزات بیشتر و گسیل امکانات کشوری به منطقه هستند.

شدت و قدرت حریق در این منطقه باعث شد، «نجار» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ساعتی پیش وارد گلستان شده و جلسه مدیریت بحران در استانداری گلستان با حضور استاندار گلستان، مدیرکل مدیریت بحران استان و سایر مدیران و مسوولان دستگاه‌های عضو برگزار شود.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی این منطقه حفاظت شده و ارزشمند در آتش سوخت و این آتش با قدرت در حال پیشروی است.

تاکنون صدها نیروی انسانی دستگاه‌های امدادی، انتظامی و نظامی، هلال احمر، آتش‌نشانی روستاها و شهرهای اطراف، نیروهای مردمی و کوهنوردی و ورزشی برای اطفاء حریق وارد منطقه شده و در حال انجام عملیات اطفاء هستند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =