عوامل تاثیرگذار در قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل از مصالحی است که مواد تشکیل دهنده‌ی آن تاثیر مستقیمی بر روی قیمت تمام شده آن دارد. همچنین تنوع در تولید محصول باعث به وجود آمدن کاربردهای متعدد آن نیز شده است.

 قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کرد که فروش ساندویچ پانل براساس مترمربع انجام می‌شود و قیمت آن با متراژ سازه‌ی موردنظر تغییر خواهد کرد. برای انتخاب و خرید ساندویچ پانل باید با عوامل مؤثر در قیمت آن آشنا شویم.

ساندویچ پانل

پنل ساندویچی یا همان ساندویچ پانل از یک هسته‌ی عایق پلی استایرن و یا فوم تزریقی پلی اورتان تشکیل شده است که توسط دو ورق فولادی گالوانیزه محاصره شده است؛ دلیل نامگذاری ساندویچ پانل به این شکل، فرم قرارگیری لایه‌های آن است. اما وجود لایه‌های متعدد این مصالح، نه تنها منجر به سنگین وزن بودن آنها نشده است بلکه سبک بودن آنها، نصب آسان‌تری را برای مهندسان و پیمانکاران به ارمغان می‌آورد. با وجود یک لایه عایق فوم در ساختار خود، می‌تواند جایگزین بسیاری از عایق‌بندی‌های ساختمانی باشد.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل به خاطر نوسانات شدید ورق و مواد اولیه به صورت روزانه تغییر می‌کند. به غیر از این موارد قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل به فاکتورهای زیادی وابسته است و نمی‌توان قیمت مشخص یا تقریبی بدون انجام محاسبات ارائه کرد. این فاکتورها باید توسط مهندس متخصص بر اساس نوع کاربرد سازه، شرایط محیطی و بودجه تعیین گردند. این فاکتورها عبارتنداز

۱. نوع پروفایل: سقفی یا دیواری

۲. جنس ورق ورق رو و زیر می‌تواند گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم باشد. برای کاهش قیمت ساندویچ پانل می‌توان ورق زیر را کاغذ فویل دار ضدآب نیز انتخاب کرد.

۳. ضخامت ورق‌ها: با افزایش ضخامت ورق وزن و قیمت ساندویچ پانل افزایش می‌یابد. غالبا ورق زیر را نازکتر از ورق رو انتخاب می‌کنند.

۴. رنگ ورق ها: ورق زیر که در واقع سقف داخلی می‌باشد غالبا سفید انتخاب می‌شود ولی برای سقف رنگی‌های آبی، قرمز و نارنجی کاربرد بیشتری دارند.

۵. نوع عایق: عایق پلی استایرن نسبت به پلی اورتان ارزان تر می‌باشند ولی پلی یورتان از نظر ضریب عایقی و آتش‌سوزی بهتر است.

۶. ضخامت عایق: عایق ضخیم‌تر موجب افزایش خاصیت عایقی در برابر سرما و گرما خواهد بود.

۷. دانسیته عایق: دانسیته عایق بر اساس نوع کاربری انتخاب می‌شود.

۸. عرض ساندویچ پانل: ساندویچ پانل با توجه به نوع پروفایل و تعداد گام از مشخص می‌باشد ولی امکان تولید با عرض کمتر نیز وجود دارد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت ساندویچ پانل

تأثیر ورق در قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سقفی تولیدی فولادغرب به خاطر نوع پروفایل و استفاده از ورق گالوانیزه مرغوب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توانند فشار و وزن اجسام دیگر را به راحتی تحمل کند. این به دلیل وجود گام‌هایی بر روی پروفیل فوقانی ساندویچ پانل سقفی است. این نکته را فراموش نکنید که هر چه ساندویچ پانل گام‌های بیشتری داشته باشد ظرفیت بارگذاری و هزینه عایق‌بندی سقف بیشتر می‌شود. در صورتی که بخواهیم یک طرف از ساندویچ پانل گام‌های بیشتری تعبیه کنیم، باید پهنای ورقه‌ی فلزی را افزایش دهیم. معمولا هر تعداد گامی که بخواهیم اضافه کنیم به معنی پهن‌تر شدن ورقه است؛ به همین خاطر است که پانل‌های عایق با پنج گام هزینه‌ی به‌مراتب بیشتری نسبت به پانل‌هایی با سه گام دارند.

قیمت ساندویچ پانل به خاطر نوسانات شدید ورق و مواد اولیه به صورت روزانه تغییر می‌کند. به غیر از این موارد قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل به فاکتورهای زیادی وابسته است و نمی‌توان قیمت مشخص یا تقریبی بدون انجام محاسبات ارائه کرد. این فاکتورها باید توسط مهندس متخصص براساس نوع کاربرد سازه، شرایط محیطی و بودجه تعیین گردند.

ضخامت ورق نیز عاملی تاثیرگذار در قیمت ساندویچ پانل است. با یشتر شدن ضخامت ورق‌ها نیز قیمت افزایش می‌یابد. غالبا ضخامت ورق زیرین کمتر از ورق فوقانی می‌باشد.

تأثیر هسته‌ی عایق در قیمت ساندویچ پانل

هسته‌ی فومی استفاده شده در ساندویچ پانل معمولا پلی استایرن، پلی اورتان، پلی ایزوسیانوریت و یا پشم سنگ هستند. تفاوت عمده‌ی عایق‌های ذکر شده در وزن و تراکم (دانسیته) ذرات تشکیل‌دهنده‌ی آنهاست. هر چه فوم مورد استفاده دانستیه بالاتری داشته باشد، خواص عایقی آن افزایش یافته و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. عایق پشم سنگ و پلی اورتان به ترتیب با بالاترین دانسیته و فوم پلی استایرن با کمترین دانسیته در ساختار ساندویچ پانل استفاده می‌شوند. فاکتور تاثیرگذار دیگر در تعیین قیمت ساندویچ پانل ضخامت آن است. هر چه ضخامت عایق بیشتر باشد، انتقال حرارت کمتر شده و خواص عایق‌بندی و قیمت نیز افزایش می‌یابد.

ساندویچ پانل تولیدی شرکت فولادغرب، دارای دامنه‌ی ضخامت ۴ سانتی‌متر الی ۲۵ سانتی‌متر بوده  و با توجه به اندازه‌ی فوم، کاربردهای مختلفی دارند. ساندویچ پانل سردخانه مستلزم دارا بودن ضخامتی بالای ۱۰ سانتی‌متر در فوم پلی اورتان و بالای ۱۵ سانتی متر در فوم پلی استایرن هستند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت ساندویچ پانل

روش‌های تولید ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان (پلی یورتان) به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند. دو روش رایج در تولید این پنل‌های تزریقی شامل تولید غیرپیوسته (دیسکانتینیوز) و پیوسته (کانتینیوز) می‌شود. در روش کانتینویز، که ساندویچ پانل پلی اورتان فولادغرب نیز به همین روش تولید می‌شوند، به دلیل اتوماتیک بودن پروسه‌ی تولید احتمال شیرینکژ پانل و خرابی ورق‌ها وجود ندارد. 

ضخامت و نوع فوم پنل ساندویچی باید نسبت به کاربرد و نوع نیاز، شرایط آب و هوایی و بودجه انتخاب شود تا از هرگونه هزینه‌های اضافی اجتناب شود.

چگونه با کمترین هزینه، کاربردی‌ترین ساندویچ پانل را انتخاب کنیم؟

با توجه به رابطه‌ی مستقیم نوع ضخامت پنل با قیمت آن، بهتر است از ساندویچ پانل پلی اورتان در سردخانه، کارخانه‌های صنعتی، کارخانه‌های مواد غذایی و کشاورزی استفاده شود و برای دیوار و سقف دامداری‌ها و ویلا، ساندویچ پانل پلی استایرن را انتخاب شود.

راه دیگر کاهش هزینه در تهیه ساندویچ پانل، استفاده از ساندویچ پانل اکونومی با عایق پلی استایرن است. که ورق بالایی (بیرونی) از جنس ورق گالوانیزه‌ی رنگی بوده و ورق زیر از جنس کاغذ فویل‌دار و ضدآب است.

در نتیجه می‌توان گفت، عوامل بسیاری می‌تواند تعیین کننده‌ی قیمت ساندویچ پانل باشد و برای خرید این مصالح بهتر است با مشاوران و متخصصان فولادغرب گفتگو کنید و بهترین ساندویچ پانل با بهترین کاربرد را برای فضای موردنیاز خود انتخاب کرد.

ساندویچ پانل اکونومی گزینه‌ی اقتصادی برای سقف

در ساندویچ پانل اکونومی فولادغرب، یکی از ورق‌های گالوانیزه در برگیرنده (ورق زیرین) با کاغذ ضد آب جایگزین می‌شود. در این حالت ضمن کاهش وزن ساندویچ پانل، قیمت تمام‌شده‌ی آن نیز کاسته می‌شود و به انتخابی اقتصادی و مقرون به صرفه تبدیل می‌شود.

امروزه استفاده از پنل‌های ساندویچی رونق بسیاری پیدا کرده است. پنل‌های سقفی و دیواری عمدتا در سوله‌های صنعتی، مراکز صنعتی، مراکز تجاری، سالن ورزشی، مرغداری و دامداری استفاده می‌شود. آنها همچنین در اماکن مسکونی و اداری نیز استفاده می‌شوند و جایگزین بهتری برای ورق شیروانی و پشم شیشه برای سقف و برای انواع بلوک برای دیوار می‌باشند.

شرکت نوردکاران فولادغرب به مدت ۲۰ سال در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعال می‌باشد و ساندویچ پانل یکی از محصولات مهم و کلیدی این شرکت محسوب می‌شود. ساندویچ پانل تولیدی این شرکت محصولات محبوب و کاربردی هستند که به شکل سقفی و دیواری تولید و از تبریز به اقصی نقاط ایران ارسال می‌شوند.

شرکت فولادغرب همواره رضایت مشتری را به عنوان اصلی‌ترین خط مشی خود قرار داده است. در تمام سال‌های فعالیت با تلاش در جهت افزایش کیفیت، نوآوری و معرفی محصولات جدید در صدد کسب رضایت مشتریان به عنوان سرمایه‌ی اصلی شرکت بوده است. از این رو ما با راه‌اندازی خطوط تولید جدید و استخدام و بکارگیری افراد فنی و متخصص تحصیل‌کرده کیفیت محصولات خود را بالا می‌بریم. ما در تولید، کنترل کیفیت ساندویچ پانل تولیدشده و بسته‌بندی صحیح و ارسال دقت می‌کنیم تا محصولی که به دست شما می‌رسد مطابق با درخواست شما باشد.

جهت خرید ساندویچ پانل و اطلاع از قیمت روز ساندویچ پانل سقفی، دیواری و سردخانه به وب‌سایت فولادغرب مراجعه بفرمایید و یا کسب اطلاعات بیشتر و گفتگو با کارشناسان فروش با شماره‌های مندرج در وب‌سایت تماس حاصل فرمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =