محمود احمدی​نژاد در دومین نشست مطبوعاتی خود در سال 90، به وضعیت انقلاب​های منطقه اشاراتی داشت و از تلاش آمریکا برای استقرار در منطقه سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین، چکیده سخنان رئیس جمهور به این قرار است:

*​ آزادی عدالت،عزت و حق حاکمیت ملی از حقوق پایه هر ملتی است و ما از حقوق همه ملت ها در تمام دنیا دفاع می کنیم.  اما باید مراقب بود تا از چاله به چاه نیفتیم و حق رای آزاد و عادلانه مردم حفظ شود و حقوق مردم در انتخابات مساوی باشد.

*​ ملت​های منطقه مراقب باشند که مستکبران حقوق آنها را زیر پا نگذارند و با نقشه آمریکا بازی نکنند چون آمریکایی​ها دوستان خوبی نیستند. آمریکایی ها بدترین ناجوانمردی را در حق دوستان قدیم خود کرده و به خاطر منافعش پشت آنها را خالی کرده است.

* آمریکا به دنبال استقرار خود در منطقه است.

* فلسطین نقطه کلیدی در منطقه است و تمایل عمومی ملت​های منطقه بر اضمحلال رژیم صهیونیستی  است. اما انها با یک بازی به دنیال ادامه حیات خود در منطقه هستند. آنها که در سرزمین​های اشغالی فلسطین دولت تشکیل داده​اند، عروسک​های کوکی بی اختیاری هستند. تصمیم گیرندگان اصلی آمریکایی​ها هستند.

*فلسطینی​ها هوشیار باشند تا به نجات کامل فلسطین برسیم. رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که اگر در یک وجب از فلسطین بماند هم می​تواند باز خودش را تکثیر کند. اینکه بخشی از سرزمین های منطقه را به آوارگان فلسطینی بدهند مثل این است که از ملتی دزدی شده باشد، بعد برای جبران مافات از جیب همسایه (بحرین) بخواهند جبران مافات کنند.

* هیمنه نظام سلطه آن را خیلی بزرگ نشان می​دهد اما خدای متعال ضعف و سرنوشت محتوم اضمحلال آنها را یادآوری می​کند.

*کافی است ملت​ها بایستند. امروزبه سراغ ملت​های آمریکای جنوبی رفته اند. اگر همه با هم بایتسم مرگ چپاول گری نزدیک خواهد بود.

* با افتخار می​گویم که ملت ایران در کنتار همه ملت های آزادی خواه و دولت​های مستقل است و ما مطمئنیم که آینده از آن ما است.

ادامه دارد...

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =