پیام تسلیت جعفر آهنگران در پی ارتحال علامه حسن‌زاده آملی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پیامی ارتحال علامه حسن‌زاده آملی، فیلسوف، عارف شیعه و متفکر فرزانه را تسلیت گفت:

به گزارش خبرآنلاین از کیش : جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت ارتحال علامه حسن‌زاده آملی، فیلسوف، ریاضی دان، نجوم شناس و عارف شیعه ایرانی را تسلیت گفت

در پیام تسلیت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

با تأسف و تأثر ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی را به دوستان و ارادتمندان این عالم وارسته و استاد بزرگوار جهان شیعیه را تسلیت عرض می کنم.

بی تردید علامه حسن زاده آملی عمر خود را وقف ترویج معارف اسلامی کرد و مروج سیره علمی و عملی اهل بیت (ع)‌بود. او همیشه پرچم عدالت و عدالت‌خواهی را برافراشته نگه داشت.

این اندیشمند گرانقدر و متفکر فرزانه، فیلسوف، ریاضی دان، نجوم شناس و عارف شیعه ایرانی از اساتیدی چون مهدی الهی قمشه‌ای، علامه شعرانی، علامه طباطبایی و سید محمدحسن الهی بهره برد و از علامه شعرانی، اجازه اجتهاد و اجازه نقل حدیث دریافت کرد.

برخی از مهم‌ترین آثار فلسفی و عرفانی چون اسفار اربعه، اشارات، شفا و شرح فصوص الحکم را تصحیح کرده و بر آنها شرح و حاشیه نگاشته است. وی نهج‌البلاغه و کشف المراد را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز از او به جای مانده است.

اینجانب ارتحال این عالم مجاهد را به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه و رهبر فرزانه انقلاب و تمام شیعیان جها تسلیت گفته و علو درجات آن یگانه دهر را از خداوند سبحان خواستاریم. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =