تقوی: مرحوم هاشم امانی با علم و آگاهی راه خود را انتخاب کرد

ایرنا نوشت: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که مرحوم هاشم امانی و دیگر مبارزان راه اسلام با علم، اراده و آگاهی راه خود را انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت مرحوم هاشم امانی آز انقلابیون با سابقه و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری اظهار کرد: یاد و خاطره مرحوم امانی که مقام معظم رهبری او را به عنوان "مومن با اخلاص" یاد کرد را گرامی می‌داریم. آن مرحوم و دیگر مبارزان راه اسلام با علم، اراده و آگاهی راه خود را انتخاب کردند.

نماینده مجلس  شورای اسلامی یادآور شد: خدا می‌فرماید علم نباید به دست نااهل بیفتد کما اینکه بسیاری از افرادی که در اردوگاه داعش بودند در بهترین دانشگاه‌های معتبر دنیا کسب علم کرده بودند. لذا تعهد باید در کنار علم باشد.

وی افزود: پیروزی در کنار صبر و مقاومت است. مفهومی که امثال مرحوم امانی به آن اعتقاد داشتند. او هم صبر داشت و هم مقاومت. مومن کسی که صحنه را به دشمن واگذار نکند، شیعیان امام علی(ع) درس مقاومت و حضور دائمی در صحنه را از مولایشان آموخته اند.

رییس پیشین شواری سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه یکی از راه‌های افزایش عمر، مقاومت و ماندن در صحنه مقابله با دشمن است، گفت: این کار هزینه دارد و باید آن را پرداخت. کسی که عاشورایی است می‌داند تحریم وجود دارد. همیشه وجود داشته، اما کربلایی‌ها می‌ایستند. ما پشت سر امام و رهبر معظم انقلاب ایستادیم و این ملت همچنان ایستاده‌اند.

قائم مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، وحدت و همبستگی در ادامه راه انقلاب را مهم ارزیابی کرد و افزود: با این رویکرد منافع مشترکی وجود دارد که همه از آن بهره‌مند می‌شویم و به این وسیله همچنین بر کیفیت عمر خود می‌افزاییم.

وی چهارمین عامل دوام انقلاب و افزایش کیفیت عمر را ایمان دانست و اظهار کرد: ایمان بود که در دفاع مقدس یک مادر را راضی می‌کرد تک فرزند خود را به میدان جنگ بفرستد و شهید شود. ایمان بود که سردار شهید قاسم سلیمانی را سردار دل‌ها کرد. سرداری که کمر دشمن تکفیری و غربی را شکست. آینده این کشور در دست فرزندان امام عصر (عج) و پیروان امام (ره) و مقام معظم رهبری است و شکی در این نیست.

تقوی گفت: حاج هاشم امانی از سابقون السابقون بود که عمرش با کیفیت گذشت و مؤمنی انقلابی و معتقد بود. ایمان در صحنه مبارزه با طاغوت رشد می‌کند. وقتی فریاد نواب صفوی بلند شد امانی و شهید عراقی و دیگر همرزمان لبیک گفتند.

پیش از سخنرانی سید رضا تقوی، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی طی سخنانی از رهبر معظم انقلاب بابت پیام تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم هاشم امانی قدردانی کرد.

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =