مقایسه حقوق مشاوران آیت الله یزدی با وزرای سید محمد خاتمی/ زمانی که احمدی نژاد آمد سیزده ماه حقوق نداشتم

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: زمانی که آقای احمدی نژاد روی کار آمد من سیزده ماه حقوق نداشتم، اما آقای یزدی بلافاصله در قوه قضاییه ۸۰ مشاور داشت و آقای رفیق دوست هم حقوق‌های قابل توجهی به آنها از بنیاد پراخت می‌کرد

 سیدمحمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال که وضعیت اصلاح‌طلبان در دولت رئیسی چگونه خواهد بود؟ بیان کرد: اصلاح‌طلبان ممکن است فراز و فرود داشته باشند، بالاخره شاهد هستیم در همین ۲۰ سال اخیر، پنج دوره غربت و سرگردانی و دوره پیروزی را با هم دیدند مثل اصولگرایان نیستند که تقریبا از بیست سال پیش به این طرف همواره سعی کردند بخشی از قدرت را از رانت شورای نگهبان برای خودشان نگه دارند، مثلا همیشه قوه قضاییه در اختیار اصولگرایان بوده است و در مجمع تشخیص، عمدتا آنها هستند یا سپاه یا صدا و سیما همیشه در اختیار اصولگرایان است یعنی حتی آن زمانی هم که آقای خاتمی به دولت اصلاحات آمدند، خدا مرحوم یزدی را رحمت کند، ایشان رئیس قوه قضاییه بود و ۸۰ مشاور داشت و خدا آقای رفیق دوست را حفظ کند، حقوق‌های آنها را آن زمان، آقای رفیق دوست پرداخت می‌کرد و تعدادی از این ۸۰ نفر مشاور، از وزرای آقای خاتمی حقوق بیشتری دریافت می‌کردند.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> میرلوحی: اصلاح طلبان نه می‌توانند متحد دولت رئیسی باشند و نه منتقد آن

وی افزود: بعد از دولت آقای روحانی باز همین اتفاق افتاد و دوباره همه وزرای آقای احمدی نژاد به ستاد اجرایی رفتند و بیشتر از وزرا حقوق می ‌گرفتند. بنابراین اصولگرایان، غربت به این معنا که بیکار شوند را تجربه نکردند.

این فعال سیاسی اصولگرا اشاره کرد: زمانی که آقای احمدی نژاد روی کار آمد من سیزده ماه حقوق نداشتم، اما آقای یزدی بلافاصله در قوه قضاییه ۸۰ مشاور داشت و آقای رفیق دوست هم حقوق‌های قابل توجهی به آنها از بنیاد پراخت می‌کرد. بعد هم آقای احمدی نژاد رفت و اینها به ستاد اجرایی آمدند و الحمدالله وضعیتشان خوب است و امکانات خوبی دارند، ضمن اینکه به صورت سنتی هم ما در قدیم به جریان اصولگرا، بازار می گفتیم، یعنی زمانی که مهندس موسوی و دولت آقای موسوی روی کار بود بود ما به اینها بازار می گفتیم و بعد جناح راست و بعد اصولگرا شدند، بالاخره سابقه اینها معلوم است، چهره‌هایی مثل آقای رفیق دوست و  آل اسحاق  و آقای خاموشی و .. چهره‌های اقتصادی شناخته شده و متمکنی هستند.

وی ادامه داد: از این طرف افراد متکدی در میان اصلاح طلبان است مثلا آقای موسوی زمانی که از نخست وزیری رفت، خانه نداشت یا آقای خاتمی همینطور! الان بسیاری از چهره‌های اصلاح طلبان نهایتا یک خانه داشته باشند ولی صنعت و اقتصاد بیشتر متعلق به جریان آن طرفی است، آنها اصلا غربت و بی پولی را لمس نکرده‌اند اما اصلاح طلبان وقتی بیکار می شوند باید به دنبال یک لقمه نان برای زن و بچه‌شان باشند، لذا اینها در دوره‌ها مختلف غربت را دیده‌اند همانطور که رونق را هم دیده‌اند، مثلا در دولت آقای خاتمی یا در مجلس ششم رونق را دیده اند و اخیرا در دولت آقای روحانی متاسفانه فقط  بر اساس ترجیح منافع ملی پشت آقای روحانی آمدند و آقای روحانی استفاده‌ای نکرد. ٰ

23215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =