وزیر امورخارجه از سفرش به کشور های اروپایی طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر صالحی که در حاشیه نشست خبری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان راه اندازی نیروگاه بوشهر گفت: هم اکنون فعل و انفعالات تولید انرژی در نیروگاه بوشهر انجام شده و حتی مقداری نیز بخار برای حرکت توربین های نیروگاه تولید می شود.

وی افزود: البته زمانی نیروگاه بوشهر به شبکه برق کشور وصل خواهد شد که حداقل به 40 درصد قدرت این نیروگاه برسیم.

صالحی ادامه داد: طی دو ماه آینده به صورت متناوب فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر ادامه خواهد داشت ولی طی ماههای آینده با نظر شرکت مجری این پروژه نیروگاه بوشهر به مرحله راه اندازی خواهد رسید.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به پرسش خبرآنلاین درباره اینکه دعوتی که چند کشور اروپایی از شما داشته اند چه زمانی عملی خواهد شد، گفت: همانطور که از قبل اعلام کردیم در آینده سفرهایی به کشور های اروپایی خواهیم داشت که ظرف یک ماه آینده خواهد بود.

 صالحی درباره شایعه سفرش به عربستان هم گفت: کسی مگر رسما چیزی اعلام کرده است؟

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه چه تعداد میهمان خارجی در اجلاس مبارزه با تروریسم در سطح وزیر یا رئیس جمهور به کشورمان سفر خواهند کرد گفت: ما از تعداد زیادی از وزرا و روسای کشورها دعوت کرده ایم و برخی از آنها نیز برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند اما لیست نهایی آنها طی روزهای آینده اعلام می شود.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خوشبين IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    مگر از طرف كشورهاي اروپايي از ايشان دعوتي به عمل آمده؟ اصولاً چند وقت است كه هيچ مسئول ايراني به دعوت مقام همپاي خود به كشوري اروپايي نرفته است؟