بیشترین مدارس تخریبی استان در حاشیه شهر یزد قرار دارند

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: بیشترین مدارس تخریبی مربوط به مرکز استان به‌خصوص مناطق حاشیه‌ای شهر یزد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ جواد ذاکر با بیان این که ۳۵ درصد فضای مدارس استان در ابتدای سال ۹۸ جزو مدارس تخریبی یا نیازمند مقاوم‌سازی بود، اظهار کرد: خوشبختانه آمار مدارس فرسوده استان طی این مدت ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۲۵ درصد از مجموع یکهزار و ۱۲۶ مدرسه دایر و فعال استان تقلیل یافته است.

وی در مورد استاندارسازی وسایل گرمایشی مدارس افزود: جمع‌آوری بخاری‌های نفتی به عنوان وسایل گرمایشی کلاس‌های درس در استان از سال ۹۸ آغاز شده و در شهرستان‌های بافق، بهاباد، مهریز، مروست، هرات، تفت و اشکذر به سیستم‌های استاندارد پکیج و رادیاتور مجهز شده‌اند.

ذاکر ضمن تاکید بر موضوع مهاجرپذیری استان یزد گفت: مهاجرپذیری استان به ویژه شهرستان‌های یزد، میبد، اردکان و اشکذر با توجه به صنعتی بودن آنها، رشد مازاد بر جمعیت دانش‌آموزی در این شهرها را رقم زده لذا با توجه به وضعیت مدارس تخریبی در استان، برآورد می‌شود برای ۵ سال آینده و در افق سال ۱۴۰۵ به تعداد ۱۸۱۹ کلاس برای مناطق شهری و ۲۷۴ کلاس  برای مناطق روستایی نیاز داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که بیشترین مدارس تخریبی مربوط به مرکز استان بخصوص مناطق حاشیه‌ای شهر است، باید توجه ویژه‌ای به ساخت مدارس در شهر یزد داشته باشیم که در این رابطه برای ساخت ۸۰ مدرسه با یکهزار کلاس درس طی پنج سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =