بیش از ده هزار نفر سالمند از خدمات بهزیستی در استان چهارمحال و بختیاری بهره مند هستند

خدمات تخصصی حوزه توانبخشی شامل مستمری، وسایل کمک توانبخشی، توانمندسازی، مراکز شبانه‌روزی، خدمت در منزل و طرح مراقبین به سالمندان تحت پوشش بهزیستی در استان ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری، نرگس عسگری گفت: براساس آمار سال ۱۳۹۹ تعداد کل سالمندان استان حدود ۸۵ هزار نفر است که از این تعداد ده هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: سه مرکز شبانه‌روزی،۱۷ مرکز روزانه و هشت مرکز خدمت در منزل به سالمندان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

عسگری خاطر نشان کرد: مهم‌ترین رویکرد سازمان بهزیستی تکیه بر تاسیس و راه‌اندازی مراکز روزانه برای سالمندان است، زیرا در کنار تامین اوقات فراغت سالم و ارائه خدمات آموزشی، سالمند در کنار خانواده زندگی می‌کند و در حقیقت این رویکرد بر تکریم سالمندان تکیه دارد.

وی با بیان اینکه تیم سیار شامل پزشک، پرستار، فیزیوتراپ و روانشناس ماهیانه یک الی دو بار به خانه سالمندان نیازمند به درمان و بی‌بضاعت مراجعه می کند، افزود: ۱۰۰ نفر از سالمندان از خدمات طرح مراقبان برای ویزیت پزشک، آزمایش، دارو به‌صورت رایگان استفاده می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =