قانون مداری و شفافیت مهمترین برنامه‌های دوره جدید نظام مهندسی استان یزد

رییس انجمن صنفی معماران استان یزد گفت: قانون مداری، شفافیت در فرایندهای نظام مهندسی و توجه به آموزش یکی از مهمترین برنامه‌های ما برای دوره جدید مدیریتی این سازمان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ مجتبی فرهمند از قانون مداری و شفافیت در فرایندهای نظام مهندسی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌هایی که برای نظام مهندسی در نظر گرفته نام برد و گفت: لازم است حداکثر پایبندی به قانون و آشنایی همه مهندسین با نظام مهندسی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء جایگاه حرفه‌ای مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یادآور شد: در این خصوص برنامه های زیادی را در نظر گرفته ایم که آموزش، فرهنگ سازی و ارتباط با مردم از جمله این موارد است. مهمترین نکته ارائه خدمات مناسب به شهروندان و هم استانی هاست تا حس استفاده از خدمات نظام مهندسی را کاملاً درک کنند.

فرهمند با اظهار تأسف از مشکلاتی که به واسطه فرآیندهای خارج از چرخه ساخت‌وساز رسمی و تخلفات ساختمانی و دو نقشه بودن برای شهر و شهروندان به وجود آمده است اظهار کرد: بخشی از این مشکلات به این موضوع برمی‌گردد که ضوابط شهرسازی متناسب با نیاز شهر نیست و مردم و جامعه محلی ارتباط صحیحی با خدمات مهندسی برقرار نکرده‌اند.

 وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بتوان در قالب مجموعه فعالیت هایی همچون آموزشی و آگاهی بخشی به مردم و مهندسین، جامعه محلی را هم با جامعه مهندسین آشتی داد گفت: در این صورت است که مردم مهندسین را به نوعی به عنوان بزرگترین حامیان و مرجع علمی و فنی در مسائل شهری به حساب می‌اورند.

رییس انجمن صنفی معماران استان یزد از تعامل با دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی مانند شهرداری جهت ساماندهی ساخت و سازهای شهری به عنوان یکی از برنامه‌های خود در مدیریت آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نام برد و افزود: امیدواریم با نگاه دو طرفه و تعاملی در راستای توسعه کیفی ساخت و ساز ها گام برداریم و افزایش کیفیت زندگی شهروندان را دنبال کنیم.

وی با اشاره به افزایش دامنه خدمات مهندسین طبق مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی ساختمان اذعان کرد: متاسفانه در سال های گذشته خدمات مهندسی محدود به طراحی و نظارت و اجرا بخشی از ساختمان ها بوده که لازم است برای گسترش دامنه خدمات توجه بیشتری شود. توزیع و استاندارد مصالح، نگهداری و تعمیرات ساختمان و ضمانت ساختمان از این قبیل خدمات است. همچنین برای مهندسین بحث دفاعیات مهندسین و راه اندازی باشگاه تفریحی را در نظر گرفته‌ایم.

مجتبی فرهمند مقوله آموزش را یکی از اصلی ترین و محوری‌ترین برنامه های خود در دوره جدید هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد برشمرد و گفت: در این راستا آموزش های کاملاً مورد نیاز اقلیم و منطقه یزد بر اساس مزیت های شهر و استان مد نظر خواهد بود. آموزش هایی که می تواند مکمل آموزشهای دانشگاهی باشد در تفاهمی که با دانشگاهها برقرار خواهد شد تا مهندسین را برای حضور در جامعه حرفه‌ای آماده کند.

وی با بیان اینکه تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای خارج از نظارت مهندسین ذیصلاح یکی از موضوعات مهمی است که در سراسر استان باید با تاکید ویژه‌ای به آن پرداخته شود، تصریح کرد: می‌توان با تعامل با دستگاههای مختلف این پدیده شوم را که روان و ایمنی شهر را به خطر انداخته و شهر را تحت تاثیر ساخت و سازهای خارج از چهارچوب مهندسی قرار داده تحت کنترل و نظارت درآورد.

فرهمند در پایان با اشاره به انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان یزد در روز جمعه نهم مهرماه، گفت: امیدواریم مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد در انتخابات شرکت و با بینش بالای خود بهترین نماینده های خود را در رشته های مختلف انتخاب کنند تا با پشتوانه رای مهندسین جایگاه علمی و فنی و دانش محور سازمان نظام مهندسی در تمام معادلات و تصمیم گیری استان جایگاه واقعی و تاثیر گذار خود را به دست بیاورد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =