جایزه بازیگری جشنواره پکن به شهاب حسینی برای فیلم «اولین برف»

ایسنا نوشت: شهاب حسینی برای بازی در فیلم «اولین برف» ساخته حامی رمضان، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم پکن شد.

این رویداد سینمایی که از تاریخ ۳۰ شهریور تا ۷ مهر برگزار شد، در بخش رقابتی اصلی (جایزه تیانتان) میزبان فیلم «اولین برف»، اولین ساخته بلند حامی رمضان کارگردان ایرانی - فنلاندی بود. این فیلم در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (شهاب حسینی) و بهترین موسیقی (توماس نیکینن) شد. 

شهاب حسینی چند روز پیش نیز برای بازی در فیلم «اولین برف» به عنوان بهترین بازیگر مرد جوایز سالانه سینمای فنلاند (یوسی) انتخاب شده بود.

«اولین برف» که پیش‌تر در بخش نسل جشنواره فیلم برلین رونمایی شد، درباره زندگی پسربچه‌ای ۱۳ ساله در یکی از روستاهای فنلاند است که زندگی‌اش با عدم پذیرش درخواست پناهندگی خانواده‌اش دگرگون می‌شود. شبنم قربانی، آران و سینا کشوری و کیمیا اسکندری، دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در بخش «به سوی  آینده» جشنواره فیلم پکن نیز، سینمای ایران، امسال سه فیلم «بوتاکس»، «نامو» و «درخت سکوت» را داشت که سوسن پرور برای بازی در فیلم «بوتاکس» به عنوان محبوب‌ترین بازیگر زن و «نامو» به عنوان محبوب‌ترین فیلم این بخش انتخاب شدند.

فیلم «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی نیز در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم پکن به نمایش درآمد. 

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام US ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 28
    شهاب حسینی دیگر تمام شده است!