خبرگزاری رسا نوشت:

مدیر حوزه‌های علمیه به صورت رسمی با استعفای معاون آموزش حوزه‌های علمیه موافقت کرد.

مرتضی مقتدایی

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، روز گذشته در نامه‌ای رسمی به حجت‌الاسلام علی عباسی معاون آموزش‌ حوزه‌های علمیه با استعفای وی موافقت کرد.

متن کامل نامه مدیر حوزه‌های علمیه بدین شرح است:

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای عباسی دام عزه العالی
معاون محترم آموزش

سلام علیکم؛

با توجه به گزارشی که خدمت حضرات آقایان مراجع دامت برکاتهم داده شده راجع به ادامه طرح استاد محوری و دغدغه بالای آقایان که تقریبا به یک بحران تبدیل شده و توصیه موکد مقام معظم رهبری دامت برکاته که در امری که موجب چالش با حضرات آقایان مراجع می‌شود، وارد نشوید، بنده پیشنهاد خدمت حضرتعالی دادم که عذرخواهی مکتوب صورت گیرد و جنابعالی فرمودید به هیچ وجه راضی به عذرخواهی نیستم و استعفا را می‌پذیرم. لذا با عدم رضایت قلبی برای حل بحران و جلوگیری از تبعات آن ناچار به قبول استعفای حضرتعالی هستم. لذا از زحمات و خدمات گسترده و عمیق حضرتعالی در امر معاونت آموزش تقدیر و تشکر می‌کنم و انتظار من این است که در قسمتی دیگر از برنامه‌های مدیریت که مناسب می‌دانید قبول زحمت بفرمایید و ما را از فیض حضور خودتان در مدیریت حوزه‌های علمیه محروم نفرمایید. / مرتضی مقتدایی ، مدیر حوزه‌های علمیه

توضیحات معاون سابق آموزش حوزه درباره برکناری‌اش

معاون آموزش حوزه حجت الاسلام علی عباسی، معاون آموزش حوزه های علمیه درباره پذیرش استعفای وی از معاونت آموزش حوزه گفت: بنده استعفایی نداده‌ام که پذیرفته شود.

وی ادامه داد: طرح اجرا شده در سطح مدارس، ویژگی‌ها و ضوابطی متفاوت با طرح استاد محوری داشته و با توجه به حضور هزاران طلبه در این طرح، مطلب پنهانی نیز نبوده است.

وی افزود: در یک گزارش آماری، این اقدام به اطلاع مسؤولان محترم رسانده شده بود. البته به دلیل مسامحه در گفتار از طرف برخی مدیران و یا به دلیل اطلاع‌رسانی‌های غیرواقعی و غیردقیق برخی جریان‌ها، تلاش می‌شود تا از این اقدام به عنوان طرح استاد محوری یاد شود. ضمناً همه افراد آشنا با این طرح از جمله مدیران محترم مدارس بالاتفاق مزایای این اقدام را تایید می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: از ناحیه معاونت آموزش امری خلاف قوانین و ضوابط محقق نشده و پنهان‌کاری نیز صورت نگرفته است؛ از ‌این‌رو دلیل موجهی برای استعفا وجود نداشت. اما مدیریت حوزه به دلیل فشارهای موجود این برکناری را به مصلحت دیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت حساس برگزاری امتحانات و برنامه ریزی 5 ماهه پیش از آن، در حال حاضر امتحانات سراسر کشور بدون مشکل در حال برگزاری است.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: موارد فوق را در نامه‌ای به صورت کامل به اطلاع اعضای محترم شورای عالی و مدیر محترم حوزه رسانده ام.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 1
    یعنی چه یعنی به صرف این که یک طرح موفق آن هم از دید خودمان شدیم نباید از ساختار یا حتی از اساتید برجسته تکمین کنیم. نمی شد طرح در ساختار تعریف می شد و دل اساتید را هم به دست می آورد مگر نه این که ساختار حوزه استاد محور بوده و این طلاب هستند که دست به انتخاب حلقه ی درس می گیرند پس به نظام در آوردن آن ها طبق نظام جدید و دادن درس های تشخیصی جه هدفی را دنبال می کند.
  • مظفری IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 2
    انشاءالله سعی شود برای معاونت آموزش مدیر مناسبتری که حتما در حوزه هست انتخاب شود
  • بدون نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    2 1
    میشه یکی از سخنرانیهای ضد فتنه عباسی رو بذارید تا ما ببینیم نکنه شما حسن عباسی رو میگید.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    2 2
    سوء استفاده از سامانه پیامک حوزه برای تجمع طلاب کار مناسبی نبود آقای عباسی.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    1 2
    ظاهرا جهان نیوز از طرفدارای عباسی است چون فقط نظرات موافق ایشان را نوشته.
  • بدون نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    2 4
    آقای مقتدایی طلاب بسیجی به نظر حضرتعالی احترا میگذارند و میپذیرند.