دو آزمون بزرگ رئیسی بعد از کرونا / برخی در قیمت‌گذاری خودسرانه عمل می‌کنند

یک چهره اصولگرا عنوان کرد: امروز نشانه‌هایی از حیات امید و تحقق امید دیده می‌شود و نتیجه آن رفته رفته بیشتر مشخص می‌شود، اقای رئیسی بعد از کرونا آزمون بزرگی در پیش دارند. بحث تورم  و مهار و مدیریت فضای اقتصادی بی حساب کتاب کشور و تامین کالاهای مورد نیاز مردم از جمله اقدامات مهم دولت است.

«مرتضی طلایی»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگویی،در مورد عملکرد آیت‌الله رئیسی و دولت او درایجاد امید درجامعه گفت: با توجه به سوابق رئیسی در قوه قضائیه و همچنین مواضعی که در دوره   انتخابات ریاست جمهوری داشت، همه در کنار هم موجب ایجاد نقطه امیدی در بدنه جامعه شد. البته نسبت برداشت‌ها برای امیدواری، متفاوت است و همه به یک اندازه امیدوار نشده‌اند از کسانی که صددرصد امیدوار شدند، تا کسانی که امید در آنها زنده شد.

او افزود: بعد از قرار گرفتن ایشان در راس قوه مجریه اقدامات عملی ایشان در مورد واکسن و پاسخ به این نیاز مردم و جامعه اقدامی خوب و پاسخی به این امید بود. در ادامه سفرهای بدون تشریفات و بدون سر و صدای ایشان و حضور در جامعه و به ویژه استان‌ها، موثر بود و این اقدام ایشان می‌تواند این پیام را داشته باشد که هم از پائین به بالا و هم از بالا به پائین مسیر اصلاح امور و رسیدگی به مشکلات مردم ، را دنبال می‌کنند. در کنار آنها مواضع کلامی ایشان در بحث مذاکرات و برجام و مباحث گوناگون داخلی و خارجی تماما واکنشی مثبت به انتظارات اقشار مختلف و دیدگاه های گوناگون مردم است.

برخی در قیمت‌گذاری خودسرانه عمل می‌کنند/ موضع رئیسی در سیاست خارجی موضع نظام است/ مجریان در مقاطع مختلف از مسیر نظام در حوزه سیاست خارجی خارج شدند

این چهره اصولگرا همچنین تاکید کرد: اگر این موارد را در کنار هم قرار بدهیم می توان گفت اگر با به قدرت رسیدن ایشان حس امیدی بوجود آمد امروز نشانه‌هایی از حیات امید و تحقق امید نیز دیده می‌شود و نتیجه آن رفته رفته بیشتر مشخص می‌شود ایشان بعد از کرونا آزمون بزرگی در پیش دارند. بحث تورم  و مهار و مدیریت فضای اقتصادی بی حساب کتاب کشور و تامین کالاهای مورد نیاز مردم از جمله اقدامات مهم دولت است.

طلایی ادامه داد: امروز به روشنی مشخص است هر کسی چه در دستگاههای دولتی و چه در بخش خصوصی هر مدلی که دوست دارد، برای کالاهایش نرخ می‌گذارد. به‌طور مثال ببینید ایران خودرو چه می‌کند؟ یا حوزه ساخت و ساز و یا صنعت فولاد یا سایر بخش‌ها که در قیمت گذاری خودسرانه و صعودی عمل می‌کنند. اگر ایشان با برنامه‌ای مشخص بتوانند قدرت مدیریت خود را در مهار تورم نشان بدهند و ترکیبی از اجرای سیاست‌های درست و تصمیمات درست را نشان بدهند و اقداماتی درست نیز صورت بگیرد می‌توان به شکلی جهشی، شاهد مراحل بعدی امیدواری در سطح جامعه بود.

او افزود: در سیاست خارجی موضع ایشان موضع جمهوری اسلامی است. ایشان در پیاده‌سازی منویات نظام جمهوری اسلامی موضع‌گیری می‌کنند و حرف می‌زنند و عمل می‌کنند. متاسفانه مجریان ما در مقاطع مختلف به هر دلیلی از این مسیر خارج شدند و هزینه‌هایی سرسام‌آور و نابخشودنی را به کشور، نظام و ملت تحمیل کردند.

طلایی در پایان گفت: اگر این ثبات و پایداری در مواضع ما دیده شود و جامعه بین المللی ببیند که ما ضمن آمادگی برای مذاکره می‌خواهیم مذاکره‌ای ثمربخش با نتیجه برد- برد داشته باشیم از این رو پنج بعلاوه یک و اروپا و آمریکا، نمی‌تواند مثل گذشته گمان ببرد که می‌توان از ایران امتیازی گرفت.غرب اگر به دنبال حل مسئله است و خواهان حل مسائل و مشکلاتش با ایران است باید پشت میز مذاکره‌ای بنشیند که نتایج آن عادلانه و ثمربخش باشد. مواضع رئیس جمهور به این که غرب تکلیفش را با ما روشن کند کمک خواهد کرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =