«تک تیرانداز»، نتوانست «دینامیت» و «درخت گردو» را هدف قرار دهد

تعداد مخاطبان سینمای ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن، هزار نفر افزایش داشته است. در این بازه زمانی (از ۳ مهر تا ۹ مهر)، سه فیلم سینمایی «دینامیت»، «درخت گردو» و «تک تیرانداز»، صدرنشین جدول فروش شدند.

مهسا بهادری: سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت (۳ تا ۹ مهر)، فروش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی را با ۶۵ هزار و ۸۰۰ مخاطب تجربه‌ کرد.  این آمار نسبت به دو هفته گذشته، ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است. این استقبال گرم‌تر مخاطبان، در حالی رخ داده است که هفته گذشته، روزهای یکشنبه و دوشنبه (۴ و ۵ مهر)، سینماها به مناسب اربعین حسینی تعطیل بودند.

به نظر می‌رسد با بهبود وضعیت شیوع کرونا، افزایش واکسیناسیون و اکران فیلم‌های تازه و متنوع در سینما مخاطبان تمایل بیش‌تری برای حضور در سالن‌ها دارند.

پرفروش‌ها و کم‌فروش‌های اکران 

«دینامیت» با بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان فروش در ۹۰ روز اکرانش، در هفته گذشته، ۹۶۴ میلیون تومان از گیشه درآمد به دست آورده که اگرچه برای شرایط کرونایی بد نیست، ولی نشان دهنده افت فروش این فیلم کمدی، به نسبت ماه نخست اکران فیلم است.

«درخت گردو» هم که ۳۰ روز است روی پرده آمده، با فروش کل یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، هفته پیش، ۳۵۳ میلیون تومان فروخت که برای یک درام تلخ، عدد بدی نیست. 

فیلم سینمایی «تک تیرانداز» با کارگردانی علی غفاری که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای اولین‌بار اکران شد و بعد از آن هم روی آنتن تلویزیون آمد، حدود ۱۰ روز است که روی پرده سینماها آمده و هفته گذشته با فروش ۵۷ میلیون تومانی، در جایگاه سوم گیشه هفتگی قرار گرفت. هرچند با این عدد کم، «تک تیرانداز» را نمی‌توان فیلمی دانست که صدر جدول فروش را هدف گرفته باشد. 

در جدول گیشه هفته گذشته سینماها، «رنگ خدا» با کارگردانی مجید مجیدی، یک اتفاق عجیب را رقم زد؛ این فیلم که پس از ۲۳ سال در بخش سینما نوستالژی روی پرده سینما آزادی آمده است، در ۱۰ روز تنها سه مخاطب داشته است که سهم هفته گذشته آن، تنها یک تماشاگر بوده است. 

جدول اکران عمومی 

گیشه هنر و تجربه 

در جدول فروش گروه هنر و تجربه، فیلم سینمایی «دشت خاموش» با کارگردانی احمد بهرامی، هفته گذشته، تغییر محسوسی در میزان فروش خود تجربه نکرد و نسبت به دو هفته قبل، ۱۰۰ هزار تومان افزایش درآمد داشت.

مستند«آیدین» با افزایش فروش یک میلیون تومانی، هفته بهتری را پشت سرگذاشت و «آبجی» هم که دو هفته پیش، ۷۰۰هزار تومان بلیت فروخته بود، هفته گذشته با فروش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی در جایگاه سوم جدول فروش گروه هنر و تجربه قرار گرفت.

مجموعه فیلم کوتاه «شکست زمان» با افزایش فروش ۱۰۰ هزار تومانی در این هفته، همچنان در جایگاه چهارم جدول فروش این گروه سینمایی قرار دارد. فیلم سینمایی «بوتاکس» با کارگردانی کاوه مظاهری که اولین‌بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد و توانست برنده جایزه در بخش بهترین فیلم اول شود، در دو هفته ابتدایی اکران با فروش هفتگی ۳میلیون تومان صدر نشین گیشه بود، اما در مدت زمان خیلی کوتاهی این فیلم قاچاق شد، و در نهایت پس از دوماه در جایگاه یکی مانده به آخر جدول فروش قرار گرفت در وافع می‌توان گفت، بیشترین افت فروش در گیشه را، «بوتاکس» تجربه کرده است. 

فروش کل سینمای هنر و تجربه در این هفته که گذشت،  ۱۱ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان و کل مخاطبان آن نیز ۵۰۷ نفر بود. در دو هفته گذشته نیز فروش کل این گروه سینمایی، ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کل مخاطبان ۵۰۷ نفر بود.

جدول اکران هنر و تجربه

 

      ◾️درامِ تلخِ «درخت گردو»، در تعقیبِ کمدی شیرینِ «دینامیت»

      ◾️«درخت گردو» با ستاره‌هایش جای «دینامیت» را می‌گیرد؟

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =