یکی از مراجع تقلید، عاملان حادثه اخیر ضرب و شتم یک طلبه در تهران و نیز کشف 300 هزار سی دی مستهجن را مفسد فی الارض خواند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، اظهار داشت: اخیرا داستانی، برای طلبه مظلوم مجاهد که آمر به معروف و ناهی از منکر بود، پیش آمده است. او وقتی دیده است که دو دختر مورد آزار و اذیت عده ای اراذل اوباش هستند به کمک او رفته و متأسفانه یکی از اراذل اوباش با فرو کردن شیشه نوشابه در چشم او به او آُسیب زده است.

وی افزود: عاملان این کار مصداق مفسد فی الارض هستند و از این رو دستگاه قضایی نباید در مقابل آن ها کوتاه بیاید. این مرجع تقلید با بیان این که برخی معنای محاربه و مفسد فی الارض را یکی می​دانند که درست نیست، گفت: قوه قضاییه باید با این اراذل اوباش محکم برخورد کند و الا فردا دیگر کسی آمر به معروف و نهی از منکر نخواهد کرد. آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: امیدواریم قوه قضاییه محکم تر برخورد کند تا مملکت امن باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اخیرا برخی از حوادث در مملکت واقع می​شود که بسیار دردناک است، گفت: اخیرا 300هزار سی دی مستهجن در کشور و توسط سپاه کشف شده است و عامل آن محکوم به حکمی شده است ولی متأسفانه آن حکم شکسته شده است.

این مرجع تقلید با بیان این که دستگاه قضایی باید قوی تر برخورد کند، تصریح کرد: این معنی بارز مفسد فی الارض است و از این رو دستگاه قضایی نباید در مقابل این احکام کوتاه بیاید.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روایتی از یکی از معصومین  مبنی بر این که هزار دوست کم و یک دشمن زیاد است، گفت: باید سعی کنیم در جبهه داخلی اخوت و برادری بین همه اقشاری که علاقه مند به اسلام و انقلاب هستند را ایجاد و تقویت کنیم. وی افزود: به دشمنان خارجی هم می گوییم این قدر سمپاشی برای ایجاد اختلاف در جبهه داخلی ما نکنید.

این مرجع تقلید شیعیان در بخش پاپانی سخنان خود با اشاره به اقدامات اخیر برخی از از سایت های اینترنتی وهابیون، خاطرنشان کرد: اخیرا برخی از سایت های وهابی حرف برخی از مداحان را مدام منتشر می کنند که مثلا فلانی گفته توکلت علی و...؛ وی تصریح کرد: پاسخ ما این است که که اکثر مداحان ما آدم های خوبی هستند، اما حال یکی از مداحان سخن اشتباهی گفته که نباید به آن پرداخت و آن را به حساب مذهب گذاشت؛ چرا که حرف مذهب را باید از علما و مراجع شنید.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که غلو در مذهب ما وجود ندارد و هرکسی غلو کند از مذهب ما نیست، خطاب به وهابیون گفت: شما به جای این که مذهب را از بزرگان مذهب بگیرید، از دو مداح بی سواد می گیرید و فکر هم کردید کار بزرگی انجام داده اید.

وی با بیان این که سمپاشی در شرایط  کنونی جهان اسلام درست نیست، گفت: در این شرایط که دشمنان ما روز به روز منسجم تر می شوند صلاح نیست که ما مسلمانان متفرق شویم.استاد حوزه علمیه افزود: شما می خواهید بر اساس بی منطقی پیش بروید این درست نیست؛ این راهی نیست که خدا و پیامبر بپسندد و از این رو روز قیامت نمی توانید جواب این کارهای تان را بدهید و گرفتار می شوید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mardi az shoush DE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    ای کاش برای همه مردم اینجور بیانیه میدادید .....
  • بدون نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    2 0
    كسي نميگه چرا يه نفر 300 هزار cd آورده؟ اگه مشتري نداشت مه نمي آورد.. ببينين چه نسل جواني درست كردين....
  • منیر IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    1 0
    متاسفانه قوه قضاییه حداقل 20 سال است که خواب است و هیچ کاری انجام نمی دهد.
  • علي IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    1 0
    بايد به شدت برخورد شود
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    1 0
    آیاایشان درموردآن زن کاشمری یااتفاق خمینی شهراحساس مسئولیتی ندارند؟انسان فقط آن بنده خدای طلبه است؟امام علی علیه السلام کجاست تادربرابرتعدی مالی به یک زن ذمی ازغصه دق کند.این تذهبون
  • میلاد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    1 0
    چه ادعایی در مورد خمینی شهر و آن زن کاشمری باید داشته باشه؟